کد خبر 1085345
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
اکثر تهرانی‌ها حدود ۱۶ هزار تومان پول آب می‌دهند

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران گفت: تخفیف ویژه‌ای برای مشترکانی که در مصرف آب صرف جویی می‌کنند، در نظر گرفته شده است.۶۰ درصد تهرانی‌ها حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان هزینه قبض آب پرداخت می‌کنند.

به گزارش مشرق، محمدرضا بختیاری با بیان اینکه اگر میزان مصرف آب این دسته از مشترکان کاهش یابد تخفیف‌های ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده است تا جایی که می‌توانند میزان هزینه را بیش از این کاهش دهند، اظهار کرد: مشوق‌های متعددی برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده یکی از آن‌ها این است که این دسته از مشترکان می‌توانند قبوض آب خود را در هر ماه پرداخت نکنند و بعد از گذشت چندماه به‌طور یکجا پرداخت را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه مشترکانی که بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان هزینه قبوض آب برای آن‌ها صادر می‌شود، می‌توانند به طور مثال بعد از چهار ماه هزینه را پرداخت کنند، تصریح کرد: یکی از مشکلات فعلی در صنعت آب قیمت بسیار پایین این مایه حیات است که به دلیل ملاحظات دولت برای اینکه مردم تحت فشار قرار نگیرند قیمت آب آن‌طور که باید افزایش نمی‌یابد.

بیشتر بخوانید:

زمان‌بندی نوشیدن آب تاثیری بر سلامتی دارد؟

چه کنیم گرمازده نشویم؟

کمترین قبض ۷۰۰۰ تومان و بیشترین ۱۵۰ هزار تومان

وی با اشاره به بالاترین و کمترین قبوض صادر شده در تهران، گفت: قبض ۷۰۰۰ تومانی نیز در تهران صادر می‌شود و بیشترین میزان نیز حدود ۱۵۰ هزار تومان بوده که معمولا مختص مشترکانی است که در منزل شخصی خود استخر دارند.

بختیاری افزود: در ماه‌های اسفند و فروردین و اردیبهشت نیز اعلام شد که افراد اگر با مشکل مواجه هستند می‌توانند قبوض آب را پرداخت نکنند و اکثر مشترکان نیز پول آب را پرداخت نکردند و با توجه به اینکه این مساله دستور رییس جمهور و وزیر نیرو بود با مردم مدارا کردیم.

کم‌مصرف‌ها مشمول افزایش قیمت نشدند

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه تقریبا تمام کسانی که مصرف پایینی دارند مشمول هیچ افزایش قیمتی نشده‌اند، تصریح کرد: دو سال است که روال به همین صورت است و افرادی که زیر خط نرمال مصرف آب دارند هیچ افزایش قیمتی در قبوض آن‌ها لحاظ نشده است.

۴۰ درصد مشترکان تهرانی پر مصرف هستند

بختیاری با بیان اینکه ۶۰ درصد مشترکان در این مجموعه قرار دارند و جزء مشترکان کم مصرف به‌حساب می‌آیند، گفت: حدود ۲۰ درصد مشترکان تهرانی کمی از مصرف میانگین بالاتر و ۲۰ درصد نیز پر مصرف هستند البته امسال این اعداد تغییر کرده و حدود۴۰ درصد مشترکان مصرف بالایی دارند.

وی افزود: بر اساس آمار امسال ۴۰ درصد خانواده‌های تهرانی بالای ۳۰ مترمکعب مصرف دارند درحالی که میزان مصرف این مشترکان در سال گذشته حدود ۱۸ مترمکعب بوده است، البته به دلیل شیوع بیماری کرونا و گرمای زودرس می‌توان این مساله را طبیعی دانست.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس