افتتاح طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی توسط روحانی

رئیس جمهور گفت: در حال حاضر با اقدامات انجام گرفته به موفقیت بزرگ کنترل کرونا در مرکز استان‌ها رسیده‌ایم، اما آنچه اهمیت دارد این است که ممکن است در اثر عدم رعایت دستورالعمل‌ها به یک وضعیت غیرقابل پیش‌بینی و ناخوشایند دچار شویم.

به گزارش مشرق، در جلسه امروز (پنجشنبه ۲۹ خرداد)  کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی تشکیل شد، آخرین وضعیت روند مبارزه با این ویروس فراگیر و ناشناخته جهانی در کشور بررسی شد.

رئیس جمهور با اشاره به اذعان سازمان بهداشت جهانی به موفقیت ایران در کنترل شیوع این ویروس تاکید کرد: مردم شریف، مسئولان و دستگاه‌های مرتبط باید با هوشیاری و مراقبت لازم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در فضای سرپوشیده، این دستاورد بزرگ را که از مرحله به دست آمدن آن مهم‌تر و دشوارتر است، حفظ کنند.

روحانی هر گونه اهمال و کوتاهی را موجب یک اتفاق ناگوار و زیان بزرگ‌تر در مسیر مقابله با کرونا خواند و افزود: در حال حاضر با اقدامات انجام گرفته به موفقیت بزرگ کنترل بیماری در مرکز استان‌ها رسیده‌ایم و در سایر استان ها به تدریج به مرحله مهار این ویروس نزدیک می‌شویم اما آنچه اهمیت دارد این است که ممکن است در اثر رفتارهای ناشناخته این ویروس و عدم رعایت دستورالعمل‌ها به یک وضعیت غیرقابل پیش‌بینی و ناخوشایند دچار شویم.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش‌هایی که در مورد وضعیت قرمز شهرهای برخی استان‌ها مطرح است، بر ضرورت ارائه تعریف شاخص‌ها در زمینه قرمز قلمداد کردن وضعیت ایمنی شهرستان‌ها و استان‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: همه باید بدانند چه شهرهایی از کشور را با چه وضعیتی منطقه قرمز قلمداد می‌کنیم و در این مناطق چه محدودیت‌هایی در چه بازه زمانی و وسعت جغرافیایی اجرا خواهد شد.

روحانی ادامه داد: بر این اساس باید محدودیت‌ها به صورت نقطه‌ای و نه یکپارچه در استان اجرا شود و در عین حال این محدودیت‌ها صرفا باید با هماهنگی و مجوز کمیته‌های تخصصی درمانی و اجتماعی - امنیتی و درمرکز اجرا شود.

رئیس جمهور همچنین نحوه اعلام هشدارها و اجرای محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها را از نکات مهم و حساس خواند و تصریح کرد: از نکات درخشان و مهم در مرحله ابتدایی کنترل بیماری این بود که بدون توسل به روش‌های قهری و صرفا با قدرت اقناع و همراهی صمیمانه مردم توانستیم به این مرحله در کنترل بیماری برسیم.

روحانی روش اقناع و آموزش همگانی مردم از طریق دستگاه‌های ارتباطی و تبلیغاتی را در زمینه روش‌های سازگاری با کرونا تاثیرگذارتر برشمرد و گفت: با توجه به همکاری و همراهی خوب مردم، مسئولان کادر بهداشتی و درمانی و اجرایی باید با شفافیت و دقت هشدارهای لازم را به مردم بدهند.

رئیس جمهور استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را در جلوگیری از انتقال ویروس کووید ۱۹ بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: در کشورهایی که استفاده از ماسک را در اماکن سرپوشیده و تجمع‌ها اجباری کرده‌اند، این امر عامل موفقیت قابل توجهی در کنترل بیماری بوده و باید از این تجربه استفاده کرد. ضمن آن که براساس اعلام و تشخیص مسئولان، برگزاری تجمع‌ها، مهم ترین عوامل شیوع بیماری شناخته شده که می بایست از این اقدام ممانعت شود.

در این جلسه در خصوص موضوع آموزش در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی، تدوین دستورالعمل‌ها و شروع سال تحصیلی جدید، آموزش حضوری و مجازی و همچنین تامین سلامت و کیفیت آموزش از سوی کمیته تخصصی آموزش ستاد ملی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، موارد مطرح شده برای تصویب به ستاد ملی ارائه شود.

همچنین کمیته تخصصی اقتصادی ستاد، پیشنهادی در زمینه جابجایی منازل استیجاری و ضرورت کنترل قاطع زنجیره انتقال ویروس با تاکید بر مذاکره و توافق مالکان با مستاجران واحدهای مسکونی در زمینه تمدید قراردادهای اجاره سالیانه، با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه در شرایط کرونا مطرح کرد که مقرر شد، برای بررسی و تصویب به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در روز شنبه آینده ارائه شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    12 0
    جمعه صبح اخبار دقیق میرسه دستش اگر یک چیز دیگه اعلام کرد تعجب نکنید
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    7 0
    خستمون کردی
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    2 0
    خدایا تو مردم رو پناهی از شر شیاطین جن و انس یاورمان باش، آمین یا رب العالمین.
  • زهرا IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    4 0
    دقیقا تو مرکز کدام استان،به کنترل کرونا رسیده اید؟تهران؟خوزستان؟سیستان؟هرروز فقط در بندر عباس مرکز خوزستان صدها نفر به کرونا مبتلا می‌شوند واقعی رئیس جمهورمان،حتی این استان محروم را جز مناطق قرمز اعلام نمی کنند
    • زهرا IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      1 0
      بندر عباس مرکز هرمزگان
  • مهدی IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    10 0
    انشالله نتیجه کارهایت را در همین دنیا ببینی
  • JP ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    2 0
    چرند نگین استاد! کجا کنترل شده. داره زیاد میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس