کد خبر 1085025
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
حمله با 5 بازیکن؛ هم چنان در دستور کار استقلال

فرهاد مجیدی در بازی های دوستانه اخیر استقلال، تیمش را با همان شیوه ای به میدان فرستاد که در زمان استراماچونی بازی می کرد.

به گزارش مشرق، با توجه به تعطیلی سه ماه بازی های لیگ برتر و هم چنین فرصتی که برای آماده سازی دوباره تیم ها به وجود آمده تصور می شد فرهاد مجیدی تصمیم به تغییر شیوه تاکتیکی تیمش بگیرد و بخواهد ایده های تاکتیکی جدید را در تیم پیاده کند. اما از بازی های دوستانه هویداست که سرمربی استقلال چنین تصمیمی را ندارد و بر آن است در بازی های باقی مانده استقلال هم تیم را با همان شیوه بازی زمان استراماچونی ارنج کند. بازی با ۳ دفاع روی یک خط و هم چنین بازی در عرض حمله با ۵ بازیکن. 

یکی از تیم هایی که در جریان بازی های دوستانه در برابر استقلال قرار گرفت تیم خوشه طلایی بود. محسن عاشوری سرمربی این تیم دسته اولی در مورد سبک بازی استقلال گفت:« استقلال بازی با ۳ دفاع و حمله در عرض با ۵ بازیکن را در بازی با ما به خوبی به نمایش گذاشت و واقعا بازی با تیم هایی که در عرض حمله با ۵ بازیکن حاضر می شوند، سخت است. این بازی مشخص کرد شیوه بازی با استقلال تغییر نکرده است و البته باید به این نکته اشاره کنم استقلال شیوه بازی با استراماچونی را به خوبی به نمایش گذاشت.»

بیشتر بخوانید:

استقلال با لشگری از مصدوم در آستانه لیگ برتر

البته که تصمیم فرهاد برای ادامه بازی با سبک استراماچونی تصمیم درستی است به این خاطر که بازیکنان آبی با این سبک از بازی در فصل جاری عادت کرده اند و تغییر شیوه به طور حتما برای استقلال در این برهه از زمان هزینه زا خواهد بود. اما طبیعی است فرهاد فصل آینده تیمش را با شیوه جدید تمرین دهد و در نهایت استقلال آنی را بازی کند که مجیدی می خواهد. 

استقلال این روزها به دلیل شانسی که برای قهرمانی در جام حذفی دارد با انگیزه تمرین می کند. قهرمانی در جام حذفی شاید به اندازه قهرمانی در لیگ برتر شیرین نباشد اما حلاوت این قهرمانی انگیزه کافی را برای فوتبال کردن در روزهای تابستانی برای شاگردان فرهاد ایجاد کرده است. ضمن اینکه استقلال می تواند فاصله را در لیگ برتر کم کند و در نهایت فصل را با نایب قهرمانی تمام کند که این هم در کنار قهرمانی در جام حذفی برای شاگردان مجیدی ارزشمند خواهد بود. حرکت به سوی این دو اتفاق همه هدف آبی ها با سبک بازی استراماچونی است و البته باید اذعان کرد روزهای سختی در انتظار استقلال است. چون تیم های مدعی دیگری هم برای قهرمانی در جام حذفی و در نهایت نایب قهرمانی در لیگ برتر برنامه ریزی کرده اند. رسیدن به این عناوین با بازی با ۳ مدافع روی یک خط می تواند تحول تازه ای در سبک بازی تیم ها در لیگ برتر ایجاد کند و شاید در فصل آینده همانند فوتبال ایتالیا تیم های بیشتری برای بازی با ۳ مدافع و حمله در عرض با ۵ بازیکن تصمیم گیری کنند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس