کفاشیان طبق قانون سرپرست فدراسیون است/ موافقت فیفا با اساسنامه تا پایان هفته

یک عضو مجمع فدراسیون فوتبال می گوید هیات رئیسه این فدراسیون باید به خاطر منافع فوتبال برای سرپرستی علی کفاشیان به توافق برسند.

به گزارش مشرق، ماجرای بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال بعد از کاهش محرومیتش، همانند سایر مسائل در این فدراسیون در گیر و دار چنددستگی مدیران قرار گرفته و ظاهرا قرار نیست مساله‌ای به این سادگی که قانون به صراحت درباره آن صحبت کرده، حل شود.

علی قرایی، یکی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال و رئیس هیات فوتبال کرمان درباره مخالفت برخی از اعضای هیات رئیسه با بازگشت علی کفاشیان و بر عهده گرفتن سرپرستی این فدراسیون گفت: حضور آقای کفاشیان در فدراسیون فوتبال فرصتی برای کل فوتبال بود. به نظرم با نیامدن او فوتبال ضربه خورد. با توجه به اینکه نمی‌توانست در انتخابات شرکت کند، بازگشتش در این وضعیت به نفع فوتبال بود.

وی ادامه داد: کفاشیان به عنوان عضو بی طرف می‌توانست سریع‌تر امور فدراسیون فوتبال را هموار کند. ما منتظر بازگشت او بودیم اما فعلا به دلایل نامعلوم برخی از اعضای با بازگشت او مخالفت کرده اند.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه طبق اساسنامه کفاشیان مشکلی برای بازگشت به هیات رئیسه ندارد و علت مخالفت برخی از مدیران با این اتفاق قابل توجیه نیست، گفت: بحث برخی از مدیران این است که وی در جلسات هیات رئیسه غیبت داشته است. طبیعی است کسی که مدتی محروم بوده، نمی‌تواند در جلسات شرکت کند. آیا برای او صورت جلسه فرستاده شده بود؟ الان که محروم نیست باید در جلسات شرکت کند.

بیشتر بخوانید:

فدراسیون تکذیب کنندگان!/ حرف چه کسی را باور کنیم؟

قرایی تاکید کرد: به نظرم کفاشیان به خاطر منافع فوتبال ایران باید در جلسات هیات رئیسه شرکت کند و اعضا درباره ریاست وی به توافق برسند.

وی در واکنش به اینکه در صورت بازگشت کفاشیان به هیات رئیسه، ریاست وی طبق اساسنامه امری اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: کفاشیان طبق اساسنامه باید سرپرست فدراسیون شود. همه اعضای هیات رئیسه فوتبالی هستند و امیدوارم تصمیمات خود را به نفع مصلحت فوتبال کشور بگیرند و منافع شخصی دخل و تصرفی در این موضوع نداشته باشد.

رئیس هیات فوتبال کرمان تصریح کرد: ما در برهه ای از زمان هستیم که آیندگان درباره عملکرد ما قضاوت خواهند کرد. طوری عمل کنیم که به نفع کشور باشد و فوتبال ایران سروسامان بگیرد.

* اساسنامه تا پایان هفته تایید می‌شود

این عضو مجمع فدراسیون فوتبال همچنین درباره اظهارات دبیرکل فدراسیون مبنی بر ارسال پالس های مثبت از سوی فیفا پس از اصلاح اساسنامه گفت: متاسفانه اصلاح اساسنامه بدون اطلاع اعضای مجمع انجام شد و در وضعیت کنونی به علت عدم شفافیت فدراسیون، گمانه زنی ها افزایش یافته است. ما هم شنیدیم که تغییرات مدنظر فیفا انجام شده است. فیفا هیچ گاه روی الزامات خود کوتاه نمی آید.

قرایی ادامه داد: این اصلاحات از سال گذشته توسط فیفا مطالبه شده است. ما روی نامه نخست فیفا زمان را از دست دادیم اما در اصلاحات اخیر توانستیم موافقت این نهاد را جلب کنیم و شنیده ام ظرف روزهای آینده اساسنامه تایید می شود و می توانیم به سرعت مجمع فدراسیون فوتبال را برگزار کنیم. فکر کنم نهایتا تا آخر هفته پاسخ فیفا به دستمان برسد.

وی با بیان اینکه اعضای فدراسیون فوتبال و مجمع باید نگاه رو به جلو داشته باشند، گفت: اگر به عقب برگردیم زمان را از دست می دهیم. ما در انتخابی جام جهانی هستیم و هر چه سریع‌تر باید وضعیت فدراسیون مشخص شود. ما تا ۱۵ مهر وقت داریم انتخابات را برگزار کنیم و این موضوع نیازمند یک عزم ملی است.

قرایی همچنین درباره اینکه آیا پس از انتقاد از روند اصلاح اساسنامه، درخواست شفاهی کمیته اخلاق در جلسه این کمیته شرکت کرده است یا خیر، اظهار کرد: با مشورتی که با دوستانم داشتم، به جلسه نرفتم و در نامه‌ای به دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کردم که به علت طی نشدن روال اداری و قید نشدن موضوع، در جلسه شرکت نخواهم کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سوسان IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    4 0
    این بیاد سپاهان قهرمانه اونیکی گندش درو اومد حالا دوباره اینکی میخواد زیرآبی بره
  • saed IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    ایشون که خودشون‌پرونده فساد مالی اداری داره چطوره طبق قانون باز سرپرست شده عجب قانون و دولتی داریم ماشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس