کد خبر 1084850
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: این نشانه اسکیزوفرنی سیاسی آمریکاست که تحریم‌های کمرشکن علیه سوریه تحمیل می‌کند، از تروریسم حمایت می‌کند و بعد برای مردم سوریه ابراز نگرانی می‌کند.

به گزارش مشرق، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل  تأکید کرد که سیاست‌های محاصره و تحمیل تحریم‌های اقتصادی یک طرفه هنوز بخشی از سیاست‌های کور سنتی غرب و روی دیگر تروریسم است که خون سوری‌ها را ریخته و دستاوردهای آنها را نابود کرده است و باید از سر آنها برداشته شود.

بیشتر بخوانید:

تحریم آمریکا برای ۳۹ شخص و نهاد در رابطه با سوریه

تحریم‌های آمریکا علیه سوریه وارد فاز اجرایی شد

بر  اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، الجعفری امروز در جلسه ویدئویی شورای امنیت درباره اوضاع سوریه گفت: «هدف قرار دادن ارز ملی، معیشت و دارو و دوای مردم سوریه و مانع‌تراشی در مقابل توانایی نهادهای دولتی برای رفع نیازهای اساسی آنها و ادامه تامین خدمات عمومی، انکار هرگونه ادعای غربی‌ها مبنی بر نگرانی‌های بشردوستانه است».

الجعفری تاکید کرد: «پاسخ ندادن دولت آمریکا و اتحادیه اروپا به خواسته‌های سازمان  و جامعه بین المللی که خواستار پایان دادن به تحریم‌های اقتصادی علیه مردم سوریه هستند، از جمله درخواست‌های  دبیر کل و گیئر پدرسون فرستاده ویژه وی به سوریه  و تلاش‌های آمریکایی-اروپایی برای تجدید و محکم کردن اثرات تحریم‌ها به موازات ورود به مرحله اجرای قانون سزار نشانگر بی اعتنایی دولت آمریکا و اتحادیه اروپا به  قوانین بین المللی و تلاش برای تحمیل قوانین آمریکا بر جهان است».

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: «اظهارات اخیر جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در سوریه نشان دهنده اعتراف صریح دولت آمریکا به مسئولیت مستقیم آن در برابر رنج مردم سوریه است و تأیید می‌کند که دولت آمریکا منطقه را با عینک اسرائیل مشاهده می‌کند، زیرا خواسته‌هایی که جفری درباره آن صحبت می‌کند، خواسته‌های کهنه اسرائیلی است که از نو مطرح شده  تا ساختار منطقه به گونه‌ای عوض شود که نقشه استعمارگران را محقق می‌کند».

الجعفری با اشاره به اینکه سوریه دو هفته قبل شکایتی رسمی را به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت علیه دولت‌ها و در راس آن آمریکا، انگلیس، فرانسه و ترکیه ارائه داد، گفت: «این کشورها در طول ۹ سال گذشته دست از حمایت مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی از ملیت‌های مختلف و از شبه نظامیان جدایی طلب و مزدور در سوریه برنداشتند و حتی اقدام به مداخله نظامی در سوریه کرده و بخش‌هایی از خاک سوریه را اشغال و اقدام به کشتار، تخریب و از بین بردن منابع طبیعی و تاریخی سوریه از جمله منابع نفت و گاز و محصولات کشاورزی کردند و تا توانستند تحریم‌های یکجانبه اقتصادی هم بر ملت سوریه تحمیل کردند».

الجعفری ادامه داد: «سوریه از شورای امنیت خواست با دخالت‌های خارجی دشمنان مقابله کرده و کشورهای عضو خود را به امتناع از هر گونه رفتاری ملزم کند که استقلال سوریه و فرآیند سیاسی و منافع ملت سوریه را هدف گرفته است».

نماینده سوریه در سازمان ملل در پایان سخنان خود گفت: «آمریکا وقتی روزانه علنا ۲۰۰ هزار بشکه نفت سوریه و ۴۰۰ هزار تن پنبه را به سرقت می‌برد، هزاران هکتار مزرعه گندم را به آتش می‌کشد، پنج میلیون راس گوسفند را می‌دزدد و به کاهش ارزش پول ملی سوریه و تجزیه این کشور چشم دوخته است و هنگامی که بخش‌هایی از خاک سوریه را اشغال می‌کند و مردم آن را زیر فشار تحریم‌های کمر شکن قرار می‌دهد و از جنایات ترکیه در سوریه حمایت می‌کند؛ آن زمان به زبان نماینده خود نسبت به وضعیت معیشت شهروندان سوریه ابراز نگرانی می‌کند، آیا این علائم اسکیزوفرنی سیاسی نیست؟ آیا این نشان دهنده بیماری حاد نیست؟»

به گفته منابع دولتی آمریکا، قانون تحریمی این کشور علیه سوریه (سزار) از امروز (چهارشنبه) اجرایی می‌شود و همزمان ارزش لیر سوریه نیز با افت محسوسی همراه شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 0
    به این نمی گن اسکیزوفرنی! میگن با سیاست به بز میگه فرار کن به گرگ میگه برو بگیرش!!
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 1
      18:35واقعا که این آمریکایی‌ها زبلن، میگن از 300 سال قبل نقشهٔ امروزو کشیده بودن، مگه نه؟ بعضیا اگر ببینن آمریکایی ها مدفوع خودشونو میخورن میگن حتما خاصیت داره اونها هم میخورن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس