کاظم غریب‌آبادی

سفیر و نماینده ایران در سازمان های بین المللی گفت: در صورت روی دادن چنین اتفاقی، باید دبیرخانه در قبال رعایت نکردن دقیق اصول محرمانه، پاسخگوی عواقب آن خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از صداوسیما، کاظم غریب آبادی در نشست فصلی شورای حکام آژانس با موضوع بررسی گزارش مدیرکل درباره راستی آزمایی اجرای برجام در ایران که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، نگرانی جدی جمهوری اسلامی ایران درباره احتمال در معرض مخاطره قرار گرفتن محرمانه بودن این نشست را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

روسیه: از درز اطلاعات آژانس اتمی درباره ایران جداً نگرانیم

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین افزود: در صورت روی دادن چنین اتفاقی، دبیرخانه در قبال رعایت نکردن دقیق اصول محرمانه، پاسخگوی عواقب آن خواهد بود؛ ضمن اینکه مسئولیت کشورهای عضو نیز به ویژه با توجه به اینکه چنین اطلاعات محرمانه‌ای به رسانه‌ها درز کرده و حتی توسط برخی موسسات منتشر شده است، نباید نادیده گرفته شود.

غریب آبادی تاکید کرد: اعضای آژانس باید به مسئولیت‌های خود عمل کنند و نسبت به رفتار غیرقانونی آمریکا که همکاری بین المللی در زمینه انرژی و فناوری هسته‌ای را به خطر می‌اندازد، رسیدگی و واکنش مناسب نشان دهند.

وی افزود: برای جلوگیری از تبدیل برجام به عنوان یادگاری در گذشته، بازگرداندن تعادل از دست رفته بین حقوق و مسئولیت‌های تمامی طرف‌های آن، یک ضرورت مطلق است. ایران به نوبه خود اعلام آمادگی کرده است تا همه اقدامات جبرانی را برگرداند که البته چنین امری، نیازمند بسیج عملی ظرفیت‌ها در سایر طرف‌های باقی مانده برجام برای اجرای موثر تعهدات شان است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین گفت: طبق گزارش اجرای پادمان در سال ۲۰۱۹ میلادی می‌توان دریافت که آژانس در سال گذشته ۳۳ دسترسی تکمیلی در ایران انجام داده است، که این نتیجه اجرای داوطلبانه و موقت پروتکل الحاقی است. متأسفانه، از مارس ۲۰۲۰ و با وجود چندین بار ابراز نگرانی و عدم رضایت ایران از این اقدام غیرحرفه‌ای دبیرخانه آژانس، این واقعیت در گزارشات مدیرکل منعکس نمی‌شود. ایران قبلاً هشدار داده بود اگر به چنین سطحی از دسترسی‌های تکمیلی اذعان نشود، تصمیمات لازم را متعاقباً اتخاذ خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    3 0
    باید با این عوضیها مثل خودشون برخورد کرد، عهد شکنی کردن، باید مثل پاکستان باشیم
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    11 0
    احمقا هرچی اطلاعات دارید میددی میره فردا جنگ بشه نقطه زنی میکنند
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    11 0
    امریکایی ها قرار بود با تحمیل برجام به تمام نقاط اطلاعاتی امنیتی نظامی سیاسی اقتصادی ایران دست پیدا کنند بهمین خاطر انها از برجام خارج شدند و به ایران گفتند در برجام بماند تا هم اطلاعات بدست اورند هم در چهار چوب برجام ایران پیشرفت صلح امیز هسته ای وتکنولوژی نداشته باشد هم همانطور که مد نظرشان میباشد بدون شلیک یک گلوله به اهدافشان در بلند مدت برسند برجام چنانچه برای ایران آبی نداشت برای امریکاییها نان خوبی دارد
  • FI ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    8 0
    آنموقع که مذاکره کردید و برجام را امضاء کردید میبایست در فکر و نگرانی فاش شدن اطلاعات محرمانه میبودید نه الان.تمام اطلاعات طبقه بندی شده سری و فوق سری را دادن تحویل دشمنان ایران حالا نگران فاش شدن رسمی آن هستند در شورایی حکام. آنها از قبل همه اطلاعات هسته ای ایران را تحویل گرفتند از آژانس حالا رسمأ منتشر میکنند تو جلسه های خود.
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    6 0
    حتما دبیرخانه شورای حکام جوابگو هست. شما اصلا نگران نباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس