دلار نمایه

کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرد که به خاطر شیوع ویروس کرونا سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان به شدت کاهش خواهد یافت.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل در آخرین گزارش خود از پیش‌بینی کاهش شدید سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشورهای جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا، خبر داد.

بیشتر بخوانید:

دورنمای صندوق بین‌المللی پول درباره رشد اقتصاد جهان

بر اساس این تحقیق ممکن است در سال ۲۰۲۰ شاهد سقوط ۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان باشیم و برای سال آینده هم کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی پیش‌بینی می‌شود.

در این گزارش آمده است این بدان معناست که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان که در سال ۲۰۱۹ معادل ۱.۵۴ تریلیون دلار بوده است برای نخستین بار در ۱۵ سال گذشته به زیر یک تریلیون دلار خواهد رسید.

سازمان ملل پیش‌بینی کرده است که ممکن است برای سال ۲۰۲۲ شاهد بهبود اوضاع باشیم.

نویسندگان این گزارش توضیح داده‌اند شیوع ویروس کرونا به سیاست‌های مربوط به سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، عرضه و تقاضا شوک وارد کرده و چشم‌انداز رکود شدید در جهان بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی را بر آن داشته تا در اجرای پروژه‌های خود تجدید نظر کنند.

آمارها حاکی از آن است که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشورهای آمریکای لاتین دو برابر رقم مذکور کاهش داشته و در کشورهای در حال توسعه آسیایی ۳۰ تا ۴۵ درصد پایین خواهد آمد.

این شاخص در کشورها آفریقایی ۲۵ تا ۴۰ و در کشورهای صنعتی به شکل مشابهی کاهش خواهد داشت.

موخیسا کیتوئی، دبیرکل کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل، می‌گوید اوضاع اقتصاد جهانی در شرایط کنونی بسیار بدتر از آن چیزی است که در سال ۲۰۰۸ و در زمان بحران مالی جهانی با آن روبرو بوده‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس