محمدحسین کنعانی‌زادگان

مدافع ملی‌پوش پرسپولیس گفت: به نظرم کی‌روش ایرانی بود و خودش را از ما می‌دانست از همین رو با جان و دل در تیم ملی کار می‌کرد.

به گزارش مشرق، «دو بار رباط پاره کردم و بهتر از هر آدم دیگری شرایط این روزهای محمد انصاری را درک می‌کنم.» این آخرین صحبت‌های محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع ملی‌پوش پرسپولیس در مورد مصدومیت محمد انصاری است.

بیشتر بخوانید:

فاکتور عجیب پرسپولیس در مسیر قهرمانی

با کنعانی‌زادگان که به گفته خیلی‌ها یکی از آماده‌ترین بازیکنان پرسپولیس طی روزهای اخیر بوده در خصوص مسائل مختلف گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

شرایط تیم چطور است؟

اوضاع خوبی داریم. بعد از مدت‌ها تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا چند هفته‌ای است که تمرینات‌مان را شروع کردیم. خدا را شکر می‌کنم که همه بچه‌ها شرایط مناسبی دارند و با انگیزه فراوان در تمرینات شرکت می‌کنند. فکر می‌کنم کادر فنی از شرایط موجود در تیم راضی باشد و مطمئن باشید در این مدت زمان باقی مانده تا آغاز مسابقات به آمادگی کامل می‌رسیم. می‌خواهیم با قدرت لیگ را شروع کنیم و قدرت پرسپولیس را به همه نشان دهیم.

شنیدیم خودت هم در تمرینات بسیار آماده نشان دادی.

خدا را شکر، اوضاع خودم هم به لحاظ روحی و هم به لحاظ جسمی بسیار خوب است. من در روزهای قرنطینه روزی دو جلسه تمرین می‌کردم و همه جوره مراقب بودم تا به لحاظ بدنی دچار مشکل نشوم به همین دلیل شرایط خوبی در تمرینات دارم و کاملاً آماده‌ام. فکر می‌کنم تیم ما جزو آماده‌ترین‌های لیگ باشد، چون واقعاً بچه‌ها با حرفه‌ای‌گری و حس مسئولیت‌پذیری در دوران قرنطینه فرم بدنی خود را حفظ کردند و در تمرینات با انگیزه زیاد شرکت می‌کنند.

در مورد دو بازی دوستانه مقابل سایپا و گل‌گهر هم صحبت کن.

خب به دلیل دور بودن از شرایط مسابقه نیاز داشتیم بازی‌های دوستانه مختلفی برگزار کنیم تا به هماهنگی مد نظر کادر فنی برسیم. به نظرم عملکرد خوبی در هر دو بازی مقابل سایپا و گل‌گهر داشتیم و کم‌کم به شرایط آرمانی نزدیک می‌شویم.

فکر می‌کنم بدترین خبر برای پرسپولیس مصدومیت مجدد محمد انصاری بود.

واقعاً همین‌طور است. محمد یکی از بهترین‌های پرسپولیس به لحاظ فنی و اخلاقی است و همه تیم از مصدومیتش ناراحت شدند. امیدوارم هر چه زودتر سلامتی‌اش را به دست بیاورد و به میادین برگردد. من اولین نفری بودم که بعد از مصدومیت بالای سر محمد حاضر شدم. واقعاً اشکم درآمد، چون دو بار این مصدومیت لعنتی را تجربه کردم و بیشتر از هر کسی شرایط انصاری را درک می‌کنم. بعد از مصدومیت، خودم را برای حاجی مثال زدم و گفتم دو بار رباط پاره کردم و جام جهانی را به همین خاطر از دست دادم. مطمئن باش با قدرت برمی‌گردی.

کنعانی‌زادگان: بعضی از تیم‌ها واکسن کرونا کشف کردند

تا جایی که یادم می‌آید در آستانه جام جهانی مصدوم شدی.

بله. تقریباً یک هفته مانده به جام جهانی رباطم پاره شد و در حالی که می‌توانستم یکی از مسافران جام جهانی باشم مهم‌ترین رویداد فوتبالی دنیا را از دست دادم، ولی بعد از آن مصدومیت به خودم قول دادم باید حرفه‌ای‌تر از قبل تمرین و زندگی کنم تا حقم را از فوتبال بگیرم. شاید هر کسی جای من بود و دو بار رباط صلیبی پاره می‌کرد، فوتبال را کنار می‌گذاشت، ولی من آنقدر تلاش کردم و جنگیدم تا بالاخره حقم را گرفتم و دوباره ملی‌پوش شدم، در جام ملت‌های آسیا بازی کردم و به تیم محبوبم پرسپولیس بازگشتم. در واقع به خیلی‌ها ثابت کردم خواستن توانستن است و آدم با اراده می‌تواند به اهدافش برسد.

با وجود اعلام فدراسیون مبنی بر ادامه مسابقات، هنوز برخی از تیم‌ها دنبال لغو لیگ هستند و حتی تهدید کردند که از رقابت‌ها کنار می‌کشند!

من نمی‌توانم در خصوص تصمیم سایر تیم‌ها حرف بزنم. ما از ابتدا اعلام کردیم که می‌خواهیم لیگ ادامه پیدا کند و الان هم سر حرف‌مان هستیم. وقتی همه مردم به زندگی عادی برگشتند و همه جا باز است، فوتبال هم باید ادامه پیدا کند. همه دنیا از ویروس کرونا ضربه خوردند و خیلی از مشاغل ضرر دیدند، ولی چاره‌ای نداریم که با کرونا زندگی کنیم. اگر می‌گفتند مثلاً یک ماه دیگر کرونا از بین می‌رود، می‌شد صبر کرد و بعد از آن لیگ را ادامه داد، ولی طبق نظر پزشکان متخصص فعلاً این بیماری ادامه دارد و حتی مشخص نیست واکنس کرونا چه زمانی به بازار می‌آید.

لیگ‌های معتبر اروپایی هم بازی‌هایشان را آغاز کردند.

بله دقیقاً همین‌طور است. لیگ فرانسه هم که با اعلام قهرمان مسابقات را به پایان رساند. من دیدم بعضی از بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن که قهرمان شدند مصاحبه کردند و گفتند دوست دارند بازی‌ها ادامه پیدا می‌کرد. فوتبالیست اگر فوتبال بازی نکند چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ مگر ما چه منبع درآمدی غیر از فوتبال داریم؟ ضمن اینکه بعضی‌ها گفته بودند اگر یک فوتبالیست کرونا بگیرد فوتبالش تمام می‌شود و دیگر نمی‌تواند بازی کند، ولی من دیدم دیبالا و متوئیدی خیلی خوب بازی می‌کردند و ۹۰ دقیقه هم دویدند. شاید آن‌ها نمی‌فهمند که بازی می‌کنند یا چیز دیگری است، نمی‌دانم.

بعضی از تیم‌ها اعلام کردند چند مورد مبتلا به کرونا دارند، ولی بلافاصله گفتند آن‌ها خوب شدند و تست‌شان منفی است.

(می‌خندد) شاید این تیم‌ها واکسن کرونا را کشف کردند یا به نحوی آن را خریدند که به این سرعت نفرات مبتلا شده بهبود یافتند و به فاصله ۴۸ ساعت تست کرونای آن‌ها منفی شد. اگر این تیم‌ها واکسن یا دارویی دارند که به این سرعت ویروس را از بین می‌برد لطفاً به سایر مردم هم بدهند تا بیماران کرونایی خیلی زود سلامتی‌شان را به دست بیاورند. در مجموع ما به این حرف‌ها کاری نداریم و با قدرت مسابقات را شروع می‌کنیم، چون تفکرمان آنقدر سطحی نیست و به چیزی که فکر می‌کنیم گرفتن جام قهرمانی در پایان فصل است.

کنعانی‌زادگان: بعضی از تیم‌ها واکسن کرونا کشف کردند

همه جا پرسپولیسی‌ها از قهرمانی حرف می‌زنند، این صحبت‌ها فشار را روی شما زیاد نمی‌کند؟

فکر نمی‌کنم این‌طور باشد. ما از اول فصل به فکر قهرمانی بودیم و الان هم با همین طرز فکر وارد مسابقات می‌شویم. اگر حرف از قهرمانی می‌زنیم حتماً شایستگی آن را داریم. جدول لیگ و اختلاف ۱۰ امتیاز نشان‌دهنده کیفیت پرسپولیس است. البته این صحبت‌ها به این معنا نیست که ما تیمی را دست‌کم بگیریم و مقابل تیم‌های پایین جدولی بی‌انگیزه باشیم. مطمئن باشید با تمام قوا و انگیزه زیاد لیگ را ادامه می‌دهیم تا قهرمانی ما قطعی شود.

این روزها حرف و حدیث در خصوص قرارداد ویلموتس زیاد است، در این مورد چه نظری داری؟

ببینید ویلموتس مربی بدی نبود و برای تیم ملی ما زحمت کشید. من نمی‌توانم در خصوص قراردادش و اینکه چقدر پول گرفت صحبت کنم. ولی ویلموتس سابقه خوبی در فوتبال بلژیک داشت و در تیم ملی این کشور مربی ستاره‌هایی مثل کمپانی، هازارد، لوکاکو و دیبروینه بود. من نباید به عنوان یک فوتبالیست به این مسائل کاری داشته باشم و تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که با جان و دل برای تیم ملی کشورم بازی کنم.

ولی خیلی‌ها معتقدند جای کی‌روش در تیم ملی ما خیلی خالی است.

در این که کی‌روش مربی بسیار بزرگی بود، شکی نیست. کسی که سال‌ها دستیار فرگوسن، سرمربی رئال‌مادرید و تیم ملی پرتغال بوده نمی‌تواند مربی ضعیف و کوچکی باشد. قطعاً جای کی‌روش در تیم ملی ما خالی است و قدر این مربی بزرگ را ندانستیم. به نظرم کی‌روش ایرانی بود و خودش را از ما می‌دانست از همین رو با جان و دل در تیم ملی کار می‌کرد.

به عنوان سؤال آخر می‌خواهم بپرسم اگر فوتبال همین الان کلاً تعطیل شود و یا به هر دلیلی نتوانی فوتبال بازی کنی، چه کارهایی بلدی انجام دهی؟

خب من از بچگی فوتبال بازی می‌کردم و کار دیگری بلد نیستم که بعد از فوتبالم انجام دهم. شاید وارد یک شغل یا حرفه دیگری شوم بتوانم یاد بگیرم و خودم را با آن وفق دهم، ولی خب قطعاً به فوتبال نمی‌رسد، چون سال‌هاست فوتبال بازی می‌کنم و در آن مهارت کسب کردم. البته دوره اولی که به پرسپولیس آمدم نوجوان بودم، ولی با نظر دنیزلی با بزرگسالان تمرین می‌کردم. در آن زمان در کنار فوتبال مجبور بودم کار کنم و بستنی‌فروشی می‌کردم تا بتوانم خرجم را دربیاورم و لنگ نمانم.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    حیف این پولها نیس به این ادمای بیسواد میدن واکسن برا پیشگیریه نه درمان یعنی اینا تا پنجم ابتدایی هم درس نخوندن حیف بیت المال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس