همتی: در تامین ارز برای واردات، دیگر گشاده‌ دستی نخواهیم کرد

رییس کل بانک مرکزی گفت: دیگر مانند گذشته در تامین ارز برای بخش‌های مختلف از جمله واردات گشاده دستی نخواهیم کرد و آن را فقط به منظور تامین مواد اولیه، دارو و کالاهای اساسی اختصاص می‌دهیم.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی عصر روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران با بیان اینکه اگر بنا باشد همه کالاها را از خارج تامین کنیم تولید ملی شکل نمی‌گیرد ادامه داد: سیاست‌های ارزی برای این است که بتوان نیاز ارزی کشور را در کنار حمایت از بخش تولید و تولیدکنندگان کشور تامین کرد.

بیشتر بخوانید:

گزارش همتی از تحولات اقتصادی سال ۹۸ +عکس

همتی اظهار داشت: سختگیری‌های ارزی در دو بخش میان و بلند مدت اتخاذ می‌شود و تلاش می‌کنیم تا با شکل گیری تولید، تولید و صادرات کشور از وارادت پیشی بگیرد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: اخبار نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی کشور رشد خوبی را طی می‌کند و آمار سال گذشته نیز با وجود پیش بینی رشد منفی اقتصاد غیر نفتی کشور، در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعت رشد خوبی داشت.

وی خاطرنشان کرد: خود این پیش بینی‌ها موجی را در جامعه ایجاد می‌کند، اما در پایان سال ۹۸، با وجود همه فشارهای اقتصادی، شاهد رشد مثبت اقتصاد غیر نفتی کشور بودیم.

همتی ادامه داد: میزان رشد اقتصادی در سال ۹۸ در بخش کشاورزی ۸.۸ درصد و صنعت و معدن ۲.۳ درصد ثبت شد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: رشد بخش خدمات تا پایان فصل سوم سال ۹۸ مثبت و قابل توجه بود و شاخص ۳.۸ درصد را نشان می‌داد، اما در اسفند با شیوع ویروس کرونا این بخش دچار شوک شد.

وی اضافه کرد: بخش خدمات در شکل گیری تولید ناخالص داخلی نقش دارد و با شیوع ویروس کرونا در فصل چهارم سال ۹۸، شاهد رشد منفی ۰.۲ درصدی بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    کار درست همینه
  • افراسیاب جعفری IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام خدا قوت بازار کی کنترل می شود
  • محمد IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    6 0
    اقای همتی تا حالا چرا این همه گشادگشاد ارز میدادید و اقتصاد داخلی رو فاج کردید؟؟؟
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    1 0
    خودتم حرفای خودتو باور نمیکنی. چیزی نذاشتید بمونه. البته منظورم .اونائین که 60 تن طلا ودهها ملیارددلارذخیره ارزیو تحت عناوین مختلف بین طرفداراشون تقسیم کردند
  • احمد IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    گشاده دستی تون برای رفقا و فامیلهای خودتون بود. بی زحمت منت نذارید. با این همه گشاد ارزی پس چرا قیمتها این طوری شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس