النجباء

«نصر الشمری»، سخنگوی جنبش نُجَباء در توئیتی عملیات نظامی اخیر ترکیه در عراق را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، الشمری در این توییت که روز دوشنبه منتشر شده با تاکید بر اینکه نمی‌توان با تمامیت ارضی برخورد دوگانه داشت، افزود: متجاوزان به خاک عراق هیچ کرامتی ندارند و در نهایت با هر عنوان و شرایطی جایی در عراق نخواهند داشت.

در همین حال، فرماندهی مشترک نظامی عراق امروز در بیانیه ای حمله یکشنبه شب جنگنده های ترکیه به عمق ۱۹۳ کیلومتری حریم عراق را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش وزیر خارجه عراق به سالروز جنایت اسپایکر

آغاز عملیات "پنجه عقاب" ارتش ترکیه علیه گروه تروریستی PKK

به نوشته بیانیه، جنگنده های ترکیه به سمت مناطق «سنجار»، «مخمور»، «الکویر» و «اربیل» حرکت کرده و تا منطقه «الشرقاط» (شمال استان صلاح الدین) در عمق ۱۹۳ کیلومتری  نفوذ کرده و در داخل حریم هوایی عراق اردوگاه پناهندگان را در نزدیکی مخمور و سنجار هدف قرار دادند.

این فرماندهی افزود که این رفتار تحریک آمیز ترکیه با معاهده های بین المللی در خصوص تعهد به حسن همجواری همخوانی ندارد و نقض صریح حاکمیت ملی عراق است.

فرماندهی مشترک نظامی عراق از ترکیه خواسته است که نقض صریح حریم هوایی عراق را متوقف کند و به منافع مشترک دو کشور پایبند باشد.

از سوی دیگر، اتحادیه عرب نیز روز دوشنبه عملیات نظامی اخیر ترکیه در شمال عراق را محکوم کرد و آن را تجاوز به حاکمیت این کشور دانست.

یک مقام مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه مداخله مستمر ترکیه در شمال عراق به بهانه مقابله با عناصر حزب کارگر کردستان (پ.ک.ک) را محکوم می‌کند و از دولت ترکیه می‌خواهد هرچه سریع تر و بدون قیدوشرط نیروهایش را از این کشور بیرون کند.

وزارت دفاع ترکیه یکشنبه شب از آغاز یک عملیات هوایی علیه مواضع شبه‌ نظامیان وابسته به حزب کارگران کرد ترکیه (پ. ک.ک ) در شمال کشور عراق و بمباران ۸۱ موضع آنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، جنگنده‌های اف ۱۶ ارتش ترکیه در عملیاتی با نام «پنجه عقاب» ۸۱ مواضع نیروهای پ. ک.ک در مخمور و سنجار واقع در شمال عراق را بمباران کردند.

ارتش ترکیه مدتی است با انجام عملیاتی موسوم به «چنگال» در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر پ. ک.ک است.
 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ایران IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    16 1
    عراق باید در شمال عراق سامانه پدافندی و موشک های هجومی برای حمله متقابل آماده کند
  • ایران IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    عراق باید در شمال عراق سامانه پدافندی و موشک های هجومی برای حمله متقابل آماده کند
  • امیر IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 1
    در چنین عملیات بزرگی هیچ غیر نظامی کشته نشده باید ممنون هم بشن
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    4 1
    پ ک ک از خاک عراق به ترکیه حمله میکنه خوب ترکیه باید چیکار کنه؟ عراق اگه عرضه داره خودش پ ک ک رو جمع کنه
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    2 0
    وقتی آمریکا عین همین کار رو سال ها انجام داده و شما در حال مذاکره برای بیرون رفتنش هستید معلومه بقیه هم باهاتون همین کار رو می کنن!!!
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    3 3
    به قول اردوغان تمام کشورهای عربی یک ترکیه نمیشود
  • فردین IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    4 3
    امریکا میاد کردستان یا اسراییل دوم رو بسازه مشکلی نیست اما ترکیه بیاد پ ک ک رو بزنه میشه نقض حاکمیت ملی نمیدونم اعتراض اتحادیه عرب....
    • بهزاد AM ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      3 1
      گل گفتی. اینها نوادگان اون گاگولهایی هستند که با پذیرش حکمیت خلافت امام رو دادن به معاویه و دعوتنامه به امام حسین نوشتند و وقتی امام اومد به لشکر یزید ملحق شدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس