کد خبر 1084144
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
موشک ژاپنی

شکست دیروز موشک ژاپنی در رسیدن به فضا که توسط یک شرکت خصوصی ساخته شده بود، نشان داد صنعت پرواز فضایی خصوصی ژاپن هنوز در روزهای آغازین خود است و شرکت‌های فضایی خصوصی ژاپنی مشکلات زیادی دارند.

به گزارش مشرق به نقل از انگجت، صنعت پرواز فضایی خصوصی در ژاپن حتی با برخی از نشانه‌های اولیه موفقیت همچنان در تلاش برای پیشرفت است.

بیشتر بخوانید:

کره شمالی سه پرتاب جدید به سمت دریای ژاپن شلیک کرد

روز گذشته موشک "MOMO-۵" محصول شرکت "Interstellar Technologies" پس از پرتاب از هوکایدو در بامداد ۱۴ ژوئن نتوانست به فضا برسد و اندکی پس از پرتاب سقوط کرد.

شرکت سازنده گفت: موتور موشک در وضعیت اضطراری به صورت دستی ۷۰ ثانیه پس از پرتاب متوقف شد.

این شرکت، مشکلی که امنیت پرتاب را تهدید می‌کرد، عنوان کرد و گفت که گمان می‌کند که یک دهانه سوختی آسیب دیده مقصر این اتفاق بوده است. در تصاویر منتشر شده از این پرتاب دیده می‌شود که موشک همان لحظات اولیه پرتاب دچار مشکل شده و خیلی زود کنترل خود را از دست می‌دهد.

این شرکت یک بار در سال ۲۰۱۹ موفق شده است با موشک "MOMO-۳" به فضا برسد و هدف نهایی آن استفاده عادی و روتین از موشک‌ها به روشی است که باعث شود بتوان محموله‌ها را ارزان به مدار زمین فرستاد.

شکست موشک "MOMO-۵" قطعاً پایان این پروژه نیست. شرکت ژاپنی در حال ساخت یک موشک دیگر است و قول داده است که از نتایج "MOMO-۵" درس بگیرد.

با این حال، این موضوع نشان می‌دهد که پرواز خصوصی فضایی چقدر چالش برانگیز است و حتی با چند تجربه پرتاب موفق نمی‌توان گفت که همه چیز تمام شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس