کد خبر 1083984
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
حوزه مسکن رها شده است/تدابیر مجلس و نمایندگان برای کنترل قیمت مسکن

چنانکه رکود تورمی فروکش می‌کند، دیگر لازم هم نیست طبقات ضعیف، نصف یا دو سوم درآمد خود را صرف اجاره بها کنند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود با اشاره به انتظار مردم از مسئولان نوشت: خود امروز به نسبت هفت سال قبل، تجربه و انتظار مردم از مدیران بالاتر رفته و دیگر به صرف حرف زدن بها نمی‌دهند. نقطه‌های درخشان امید پدید آمده و توقعات عمومی را متعالی کرده است.


این برخلاف جنگ‌های گلادیاتوری سیاسی، مسابقه خدمت است و هر کس بخواهد، می‌تواند در مسابقه برای پیشرفت و عدالت وارد شود. شهید سلیمانی‌ها این راه پر جاذبه را گشودند و در دوره‌ای که بیشترین حملات علیه رزمندگان بود، محبوب‌ترین‌ها شدند.


دستگاه قضایی نیز در یک سال اخیر، جبهه تازه‌ای از مبارزه برای احقاق حقوق عمومی را گشوده و امید و اعتماد بسیاری را برانگیخته است. این مبارزه چنان جدی بوده که کانال روزنامه سلام، سال گذشته نوشت:
«تقدیر افکار عمومی از اقدام شجاعانه ابراهیم رئیسی... گفته می‌شود قبل از اینکه رئیسی به ریاست قوه قضائیه منصوب شود، جلسه‌ای با مقام معظم رهبری داشته است. در آن جلسه رهبری گفته‌اند به طور نامحدود، از مبارزه با فساد حمایت خواهند کرد.


رئیسی بعد از این اطمینان، عهده‌دار ریاست شده. دستگیری طبری محصول اراده رئیس‌قوه قضائیه برای مبارزه با فساد است... او تا بدین جای کار، بسیار حرفه‌ای و شجاعانه پیش رفته است».


حالا نوبت مجلس جدید است که تدبیر و اقدام را بر حرف غلبه دهد، معیشت مردم را در اولویت بگذارد و دولت را به تکاپو وادارد. اگر مسائلی مانند رکود تورمی، نقدینگی سرگردان، بیکاری، مسکن و ازدواج جوانان را به عنوان سرفصل مشکلات اقتصادی در نظر بگیریم، تحول رویکردی در حوزه مسکن می‌تواند بخش معتنابهی از این مشکلات را برطرف کند.


در کنار قانون اخذ مالیات از محتکران که پنج سال است خاک می‌خورد، باید به رونق ساخت و ساز و هدایت بخشی از نقدینگی 2500 هزار میلیاردی به این بخش همت گماشت. دولت با تضمین سود سرمایه‌گذاران و اعطای برخی تسهیلات، می‌تواند ضمن مهار نقدینگی تورم زا، به تولید رونق بخشد.


رونق بخش پیشران مسکن، می‌تواند چرخ 250 صنعت را بچرخاند؛ برای میلیون‌ها مهندس و کارگر شغل ایجاد کند، و نیاز چند میلیون خانوار را بر طرف سازد.


با این رویکرد، همچنانکه رکود تورمی فروکش می‌کند، دیگر لازم هم نیست طبقات ضعیف، نصف یا دو سوم درآمد خود را صرف اجاره بها کنند. می‌بینید که چالش موجود در صورت تدبیر، فرصت رونق اقتصادی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    8 1
    از سلبریتی ها و اونایی که تو حساب هاشون میلیاردی خوابیده هم مالیات بگیرید وقتی یه کارمند با حقوق ناچیز هم مالیات می ده
  • رضا NL ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    آقا روحانی کلید را گذاشته گاو صندوق و کلید گاو صندوق هم گمشده.
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    وقتی همه اقدامات پوچ و غل و غش باشد، هیچ نتیجه ای حاصل نمیشود! دراین ۴۲سال همینجور بود!
  • رضا IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    آقای روحانی بابا چه کردی ؟؟؟ این همه مشکل !!!!آخرش چی میشه ؟؟؟ تاریخ بازگو خواهد کرد . ای مردم عزیز ایران خواهشا خودمون به هم دیگه رحم کنیم . متشکرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس