واعظ‌ آشتیانی خطاب به فتحی: «نزدیک به صفر» یعنی ۱۰ هزار دلار نه ۲۰۰ هزار دلار

مدیرعامل پیشین استقلال با بیان اینکه وزارت ورزش هم در پرونده وینفرد شفر مقصر است، گفت: هیچ‌وقت بدهی ۲۰۰ هزار دلاری را نزدیک به صفر نمی‌گویند.

به گزارش مشرق، امیر رضا واعظ آشتیانی درباره اظهارات امیرحسین فتحی مدیرعامل پیشین استقلال که مدعی شده در پرونده طلب وینفرد شفر برنده شده‌اند نه بازنده، اظهار داشت: چالشی که نه تنها استقلال، بلکه فوتبال ایران با مربیان و بازیکنان خارجی مواجه است، عدم انجام تعهدات به آنهاست. این مسئله را در تیم ملی نیز شاهد هستیم. دعواهای حقوقی که در باشگاه‌ها و تیم ملی پیش می‌آید به این دلیل است که نیاموخته‌ایم نظم و انضباط مالی را رعایت کرده و مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی را به موقع پرداخت کنیم.

وی افزود: موضوعی که باعث می‌شود در دعواهای حقوقی بازنده شویم، عدم پایبندی به تعهدات است. اگر بهترین قرارداد بسته شود، اما به تعهدات عمل نکنیم، دعوای حقوقی را می‌بازیم. اشکال را می‌توان هم به محتوای قرارداد وارد کرد، هم به عدم تعهدات، اما عدم پرداخت مطالبات اهمیت بیشتری دارد. سیصد هزار دلار از کل طلب وینفرد شفر به دلیل عدم پرداخت حقوقش است. اگر به اندازه بضاعت‌مان مربی می‌آوردیم و درآمد و هزینه را به درستی مدیریت می‌کردیم، الان تاوان نمی‌دادیم. صحبت من به شفر اختصاص ندارد و کلی می‌گویم.

بیشتر بخوانید:

حمله تند جباری به فتحی؛ در حد و اندازه نام استقلال نیستی!

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: متأسفانه 350 هزار دلار حقوق‌های عقب افتاده شفر که در زمان خودش دلار 10 هزار تومان بود، امروز با احتساب دلار 17،18 هزار تومانی به مبلغ قابل توجهی تبدیل شده است. به دلیل بی‌نظمی و عدم رعایت مسائل اقتصادی در یک مجموعه به نام باشگاه، امروز ضمن اینکه باید 350 هزار دلار بابت حقوق‌ شفر بدهیم، 200 هزار دلار هم باید برای خسارت مابه تفاوت قرارداد با استقلال و بن‌یاس امارات پرداخت شود. این مطلب درست است که اگر شفر در استقلال می‌ماند باید برای فصل آینده یک میلیون دلار به او پرداخت می‌کردند و چون به تیم دیگری رفته، یک پنجم آن را می‌گیرد، اما امروز 200 هزار دلار هزینه قابل توجهی برای استقلال ایجاد کرده که چیزی نزدیک به سه و نیم میلیارد تومان می‌شود. در مجموع نیز، طلب شفر نزدیک به 9،10 میلیارد تومان است. اینها نشان دهنده بی‌انضباطی و تصمیمات غیرمنطقی است. هرچند در آن مقطع، تشخیص مدیران بوده که مربی اخراج شود، چون ممکن است سال بعد آن نتیجه نگیرد. از طرفی، بحث‌های مختلفی درباره شفر، پسرش و اطرافیانش مطرح می‌شود، اما چیزی که مسلم است رقم قابل توجه طلب شفر از استقلال است.

آشتیانی با اشاره به اظهارنظرهای مدیران قبلی استقلال تصریح کرد: به خاطر دارم فتحی مصاحبه کرد و گفت که هزینه اخراج شفر نزدیک به صفر خواهد بود در حالی که 10 هزار دلار را نزدیک به صفر می‌گویند نه دویست هزار دلار را. آن زمان مصاحبه کردم و گفتم تبعات این تصمیم را مدیران وقت بپذیرند. برداشتم این است که وزارت ورزش و جوانان که استقلال و پرسپولیس را زیر مجموعه آن است، باید این موضوع را پیش از اینکه عملیاتی شود، رصد می‌کرد. درست است که هیئت مدیره و مدیرعامل طبق قانون تجارت مستقل هستند، اما مجمع مقام بالاتری است و باید با آنها هماهنگ می‌کردند. وقتی وزارت ورزش مقابل این تصمیم سکوت کرده، یعنی آن را پذیرفته است. نزدیک به 10 میلیارد تومان هزینه روی دست باشگاه گذاشته شده و وزیر ورزش جزو آن دسته افرادی است که باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: اگر بدهی‌ها را پرداخت می‌کردند، امروز با 10 میلیارد تومان روبه‌رو نمی‌شدند. زمانی که می‌خواهیم مربی را کنار بگذاریم، باشگاه باید آمادگی پرداخت غرامت داشته باشد. این بهانه درست نیست که بگوییم مربی یا بازیکن خارجی تا به فیفا شکایت کند و پرونده به CAS برود، طول می‌کشد. ارز در کشور نوسان دارد. اگر بازیکن داخلی 500 میلیون تومان طلب داشته باشد، بعد از چند وقت دوباره همان پول را می‌گیرد، اما برای بازیکن خارجی با توجه به نوسان ارز، خسارت هم می‌خورد. ای کاش، همان زمان، طلب شفر را پرداخت می‌کردند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در رابطه با طلب بویان نایدونف، هافبک مقدونیه‌ای پیشین استقلال گفت: چون در جریان نیستم، نمی‌توانم قضاوتی داشته باشم. اگر بازیکن و مربی خارجی می‌آوردیم، باید بودجه تعریف شده داشته باشیم و بدانیم چه مقدار هزینه سال‌مان خواهد شد. در زمان خودم، مربی و بازیکن خارجی داشتیم، اما پیش‌بینی کرده و به تعهدات‌مان عمل کردیم. روته مولر، مدرس بزرگ دنیا بود که بی‌سر و صدا از ایران رفت، چون به موقع به تعهدات‌مان عمل کردیم. به خاطر دارم، با طلب مربی خارجی به نام یونگ روبه‌رو شدیم که برای دوره قبل بود. توانستیم طلب 120 هزار یورویی او را با تخفیف مختصر تسویه کنیم تا با چالش مواجه نشویم. اگر باشگاه‌ها به موقع پرداختی داشته باشند، هیچ وقت با چالش روبه‌رو نمی‌شوند. نظم و انضباط مالی برای ما مهم نیست و نمی‌دانیم با این کار چه تحمیلی ناکارآمدی به فوتبال می‌زنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    برفتحی وانتخاب کنندگانش لعنت اینها باید درملا عام محاکمه انقلابی شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس