نتیجه یک پژوهش:‌ کووید 19 کل سیستم عصبی را تهدید می‌کند

نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، در صورت ابتلای فرد به ویروس کرونا کل سیستم عصبی بدن در معرض خطر است.

به گزارش مشرق به نقل از شینهوا، یک مطالعه که به تازگی در وب سایت دانشگاه نورت وسترن منتشر شده حاکی از آن است، در صورت ابتلای فرد به ویروس کرونا، کل سیستم عصبی بدن وی در معرض خطر است. 

بررسی علائم عصبی بیماران مبتلا به کووید ۱۹  نشان می‌دهد که این بیماری کل سیستم عصبی را تهدید می‌کند. 

حدود نیمی از بیماران بستری در بیمارستان، علائم عصبی COVID-19 دارند که شامل سردرد، سرگیجه ، کاهش هوشیاری، مشکل در تمرکز، اختلالات بو و طعم، تشنج، سکته مغزی، ضعف و درد عضلانی است.

این بیماری ممکن است بر کل سیستم عصبی از جمله مغز، نخاع و اعصاب و همچنین عضلات تأثیر بگذارد.

از آنجا که ویروس کرونا ممکن است بر روی اندام های مختلفی مانند ریه، کلیه و قلب تأثیر بگذارد،  آسیب به مغز نیز ممکن است از کمبود اکسیژن یا از اختلالات لخته شدن ناشی شود.

علاوه بر این، ویروس کرونا ممکن است باعث عفونت مستقیم مغز و مننژها شود؛ واکنش سیستم ایمنی بدن به عفونت ممکن است باعث التهاب شود که می‌تواند به مغز و اعصاب آسیب برساند.

ایگور کورالنیک، نویسنده اصلی این پژوهش و استاد دانشکده پزشکی NU Feinberg گفت: این مهم است که عموم مردم و پزشکان از  آسیب ویروس کرونا به سیستم عصبی آگاه باشند، زیرا یک عفونت SARS-COV-2 ممکن است در ابتدا با علائم عصبی بروز کند، قبل از بروز هرگونه تب، سرفه یا مشکلات تنفسی و به همین دلیل باید اختلال سیسنم عصبی را جدی گرفت».

این تحقیق این هفته در Annals of Neurology منتشر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 2
    متاسفانه کرونا طوری است که رهبران پیر و دزد و کلاش و کلاهبردار و ادمکش و مهره های انگلیس را تلف نمیکند با حامیانش و افراد سیاسی و دزد و ادمکش را مثل ترامپ و پاپ و مرکبل و رهبر بودای میانمار و کمونیستی چین و روسیه را که خلاف عدالت است
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    3 0
    ممنون ولی باید چه کرد؟ اونکه نباید بره سفر میره اونکه باید ماسک بزنه نمی زنه اونکه باید جلو سفر را بگیره نمی گیره ... آقایی درداروخانه منو دیده میگه پدرم گرفته خودم هم هفت روزه میرم بیمارستان میام نه ماسک داره نه دستکش به من میگه بی خودی نزن واز حرفهاش معلومه از اول رعایت نمی کرده و نمی کرده اند.... ضمنا موقع وام دادن مراقب باشند(اگر واقعا میدهند) خیلی شرکتها تعدیل نیروی شدید کردند حالا لااقل مدعی نشوندبرای وام
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 2
    البته تحقیقات انجام شده درباره کرونا دائما همدیگر را نقض کرده و نظریات ارائه شده هم لحظه ای تغییر می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس