کد خبر 1083136
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مسی

بارسلونا در شروع مجدد مسابقات لالیگا باید به مصاف مایورکای پایین جدول برود.

به گزارش مشرق، امشب یا در واقع به عبارت درست‌تر ۳۰ دقیقه بامداد فردا به وقت ایران، بارسلونا پس از ۳ ماه می‌تواند به میدان برود. دیداری از هفته بیست‌وهشتم لالیگای اسپانیا بین مایورکا و بارسلونا در ورزشگاه سون مویکس که حساسیت زیادی دارد. بارسا در کورس قهرمانی است و مایورکا برای سقوط نکردن تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مسی و سوارز در ترکیب اصلی بارسلونا

مایورکا؛ نبردهای مرگ و زندگی
بی‌شک از تیمی که فصل قبل در رده پنجم دسته پایین‌تر قرار گرفت و در پلی‌آف جواز صعود را کسب کرد، انتظار شگفتی‌سازی نمی‌رفت. مایورکا شانس ماندن دارد اما کار آنها سخت است. شاگردان مورنو در ادامه رقابت‌ها باید به مصاف تمام تیم‌های بالای جدولی بروند و امتیازگیری در این شرایط سخت می‌شود. شاید عدم حضور تماشاگر باعث شود فشار کمتری را بازیکنان مایورکا حس کنند و وضعیت مثل قبل از تعلیق نسبتاً خوب باشد. اولین بازی‌شان سخت‌ترین بازی است. رقیب نمی‌خواهد با امتیاز از دست دادن مقابل یک تیم پایین جدولی از کورس خارج شود. ۱۱ بازی مرگ و زندگی برای مایورکا پیش‌رو خواهد بود.

بارسلونا؛ دلتنگی و عطش
دل هواداران بارسلونا برای تیم محبوب‌شان تنگ شده است. بارسایی‌ها به‌غیر از ال‌کلاسیکو روزهای خوبی را پشت‌سر می‌گذاشتند که ۳ ماه بین مسابقات وقفه افتاد. البته لیونل مسی در مصاحبه‌اش در دوران تعلیق نشان داد چندان از روش بازی تیمش راضی نیست. با این حال بارسا به لطف شکست رئال‌مادرید موفق شد قبل از تعطیلی موقت مسابقات صدر جدول را از رقیب بگیرد. کورس قهرمانی جذابی در پیش خواهد بود اما غیبت هواداران هم کار را دشوار خواهد کرد. نگاهی به نتایج بیندازیم متوجه خواهیم شد بازی کردن در نوکمپ برای بارسا اهمیت زیادی داشت. بارسا از ۱۴ بازی خانگی ۱۳ بازی را برده. این روزها دیگر خانه و خارج‌ازخانه تفاوتی ندارد.

آخرین جدال
جدال رفت بارسلونا و مایورکا برای مسی یک بازی خاطره‌انگیز بود. لئو در نوکمپ هت‌تریک کرد. در کنار او گریزمن و سوارس هم گلزنی کردند تا ۵ بر ۲ بارسا پیروز شود. بودیمیر ۲ گلِ مایورکا را زد.

آمار بازی
۱۱) آخرین برد مایورکا مقابل بارسلونا به ۱۱ سال پیش برمی‌گردد. در آن بازی فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ مایورکا تیم گواردیولا که قهرمان شده بود را در هفته‌های پایانی شکست داد.
۶) کاتالان‌ها در ۶ نبرد آخر مقابل مایورکا پیروز شده‌اند. در ۵ دیدار هم بیش از ۳ گل زده‌اند.
۵) بارسا با اتکا به عملکرد خوب در نوکمپ صدرنشین است، چراکه خارج‌ازخانه ۵ بازی از ۱۳ بازی را باخته و حتی تفاضل گل‌شان هم منفی است.
۲) وضعیت مایورکا قبل از تعلیق لالیگا بهتر شده بود. پس از ۳ باخت متوالی، در ۴ بازی موفق شدند ۲ مرتبه پیروز شوند.
۶۳) شاگردان ستین با ۶۳ گل زده بهترین خط حمله این فصل را در اختیار داشته‌اند.
۱۹) لیونل مسی با ۱۹ گل در صدر جدول گلزنان است. در صورتی که لئو بتواند جایگاهش را حفظ کند برای چهارمین مرتبه متوالی به جایزه پیچیچی خواهد رسید. او در مجموع ۷ مرتبه آقای‌گل لالیگا شده است.

مصدومان و محرومان
لئوناردو کوتریس و لومور آگبنینو مصدومان مایورکا در اولین بازی خانگی‌شان در بازگشتِ لالیگا هستند. در اردوی بارسلونا، لوئیس سوارس از تعلیق مسابقات استفاده کرد و از لیست مصدومان خارج شد. با این حال عثمان دمبله مطابق معمول مصدوم است. کلمان لانگله مدافع فرانسوی بارسلونا هم تنها محروم این نبرد خواهد بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
مایورکا: رینا، پوسو، والینت، رایو، گامس، رودریگس، سویا، بابا، کوبو، بودیمیر و هرناندس
بارسلونا: تراشتگن، روبرتو، پیکه، اومتیتی، آلبا، راکیتیچ، بوسکتس، دی‌یونگ، مسی، گریزمن و سوارس

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس