کد خبر 1082593
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
عراق| الکاظمی فهرست نهایی کابینه را به پارلمان ارائه کرد

نخست‌وزیر عراق گفت که گفت‌وگوهای بین این کشور با آمریکا که از امروز آغاز شده، بر نظارات و دیدگاه مرجعیت دینی و پارلمان عراق مبتنی خواهد بود.

به گزارش مشرق، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق امروز پنجشنبه گفت که گفت‌وگوی راهبردی بین واشنگتن و بغداد از نظرات مرجیعت دینی و اعضای نمایندگان عراق استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آغاز مذاکرات بغداد-واشنگتن در سایه هشدارها

الکاظمی: برخی جریان‌ها به دنبال سوء استفاده از اصلاحات هستند

به گزارش بغداد الیوم، نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه دولت این کشور نمی‌خواهد عراق منطقه صلح و نه منطقه درگیر باشد، گغت که گفت‌وگویی که امروز پنجشنبه بین عراق و آمریکا آغاز خواهد شد، منوط بر نظارت مرجعیت و پارلمان خواهد بود و نیاز عراق را در نظر خواهد گرفت.

قرار است این گفت‌وگوها ساعت پنج بعد از ظهر امروز به وقت آمریکا آغاز شود. بغداد و واشنگتن اخیراً تصمیم گرفته‌اند در باره روابط دو جانبه و آینده این روابط با یکدیگر گفت‌وگو کرده و به توافق برسند.

دو روز پس از ترور شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و تنی چند از همراهانشان در اقدام تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، پارلمان عراق پانزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.

در حالی که پارلمان عراق این مصوبه را تصویب کرده و لازم‌الاجراست، ولی آمریکا حاضر به پذیرش این مصوبه نیست و عناصر وابسته به این کشور در عراق، در پی توجیه این حضور اشغالگرانه در خاک این کشور هستند. اغلب گروه‌های سیاسی عراق به ویژه جریان شیعه خواهان اخراج نیروهای آمریکا از خاک عراق هستند؛ چرا که دیگر داعشی وجود ندارد و آمریکا با حمله به نیروهای الحشد و ارتش، حاکمیت عراق را نقض کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    نظارات ديگه چه صيغه ايه ؟! منظورتون نظارته يا نظرات ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس