کتاب جاده جنگ - سوره مهر - کراپ‌شده

انوری در این مجموعه ۱۲جلدی تلاش دارد تاریخ ایران را با زبانی داستانی از زمان اشغال ایران توسط متفقین تا جنگ تحمیلی روایت کند؛ تلاشی که در کمتر آثار داستانی ایرانی در سال‌های اخیر شاهدش هستیم.

به گزارش مشرق، آخرین جلد از مجموعه «جاده جنگ» که از آن با عنوان طولانی‌ترین رمان ایرانی یاد می‌کنند، به پایان رسید و از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، جلد دوازدهم و آخرین مجلد مجموعه «جاده جنگ»، اثر منصور انوری از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان به حوزه ادبیات داستانی قرار گرفت.

به این ترتیب طولانی‌ترین رمان ایرانی که تلاش دارد روایتگر بخشی از تاریخ معاصر باشد، به اتمام رسید. انوری در این مجموعه ۱۲جلدی تلاش دارد تاریخ ایران را با زبانی داستانی از زمان اشغال ایران توسط متفقین تا جنگ تحمیلی روایت کند؛ تلاشی که در کمتر آثار داستانی ایرانی در سال‌های اخیر شاهدش هستیم. او با این کار قصد دارد چرایی وقوع انقلاب اسلامی در تاریخ معاصر ایران را با روایتی متفاوت نقل کند. این رمان بلند از روز سوم شهریور ۱۳۲۰ و ماجرای هجوم روس‌ها به کشور از شمال شرقی خراسان به ایران و اشغال کشور توسط متفقین آغاز می‌شود و با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به اتمام می‌رسد. 

انوری در ارتباط با داستان‌نویسی در زبان فارسی به تسنیم می‌گوید: «رهبر انقلاب تأکید دارند که از تکنیک داستان‌نویسان غربی بهره بگیریم اما باید داستان خودمان را بنویسیم. من یک مثالی همیشه در این رابطه می‌زنم، ما خودمان نمی‌توانیم هواپیما بسازیم و مجبوریم هواپیمایی را از دیگر کشورها بخریم اما آن را در فرودگاه خودمان می‌نشانیم. داستان‌نویسی ما باید به این شکل باشد. ما نباید خارجی بنویسیم، هر چند اگر از تکنیک‌های آنها بهره می‌بریم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس