ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور بار دیگر مدعی شد که این اقدام تروریستی به‌منظور حفاظت از نیروها و کارکنان آمریکایی مستقر در منطقه صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه در نامه‌ای به کنگره آمریکا بار دیگر مدعی شد که ترور سپهبد شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد با هدف حفاظت از نیروها و کارکنان آمریکایی مستقر در عراق و دیگر کشورهای منطقه انجام شده است.

دونالد ترامپ در این نامه که به همراه گزارش موسوم به «گزارش اختیارات جنگی» به کنگره ارسال شده، ادعا کرده است: «همان‌طور که در ماه ژانویه [دی‌ماه ۹۸] گزارش دادم، من دستور حمله [پهپادی] در عراق که [شهید] قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در واکنش به سلسله حملات ایران و شبه‌نظامیان تحت حمایتش علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه هدف قرار داد، صادر کردم.»

بیشتر بخوانید:

محل اجرای اعدام قاتل شهید سلیمانی کجاست؟

وی در ادامه مدعی شد: «من دستور این اقدام را دادم تا از کارکنان آمریکایی حفاظت کنم و ایران را از انجام و حمایت از حملات بیشتر علیه نیروها و منافع آمریکا بازدارم، توانایی ایران و شبه‌نظامیان تحت حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران برای انجام حملات [علیه نیروهای آمریکایی] را تضعیف کنم و به حملات و تهدیدهای راهبردی ایران علیه منافع آمریکا پایان دهم.»

در نخستین ساعات بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

با توجه به عزم راسخ ایران برای پاسخ به این اقدام تروریستی آمریکا، دونالد ترامپ تهدید کرد اگر ایران اقدامی علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه انجام دهد، با پاسخ سنگینی مواجه خواهد شد. وی حتی مدعی شده بود که ۵۲ نقطه از جمله اماکن فرهنگی در ایران به‌عنوان هدف نظامی تعیین شده و در صورت اقدام ایران علیه آمریکا، هدف حمله قرار خواهند گرفت.

با وجود این تهدید به‌ظاهر جدی ترامپ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد. این حمله درست در ساعت ۱:۲۰ بامداد یعنی لحظه به شهادت رسیدن سردار سلیمانی و همراهانش به دست تروریست‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد، انجام شد.

در پی این حمله موشکی، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که  در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    ترامپ غلط کرد. مردک خرفت.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    دستت درد نکنه خیلی مردی ترامپ
  • ش. AE ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 0
    خفه شو مردک قمار باز روز به درک فرستادنت داره میرسه
  • رضا IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 0
    عجب الدنگيه اين پدرسوخته ! از يه طرف التماس براى مذاكره و از طرف ديگه داغ دل مونو تازه ميكنه !
  • محمد IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 0
    واقعا از ترامپ نامردتر وپست ندیدنم خاطر جمع باش خداوند بزرگ جواب این همه بدیهای که جنایتهای که به نامردی انجام می دهی می گیرد من به مردم قول می دهم که این طرامپ کثیف با بد ترین شکنجه از سوی خداوند گریبان می شود طوری که هر روز از خدا روز مرگ خود را طلب کند البته تا حالا هر کاری که این کثیف انجام داده به نامردی بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس