کد خبر 1081844
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
سیزدهمین سالروز تاموداسو

۹ ژوئن برای هواداران بارسلونا یادآور یک خاطره بسیار تلخ است. خاطره ای که با گل رائول تامودو در نوکمپ حاصل شد.

به گزارش مشرق به نقل از ورزش سه، لالیگای فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ به لالیگای تاموداسو معروف شد. بارسا ۹ ژوئن ۲۰۰۷ در هفته سی و هفتم و تا دقیقه ۹۰، ۲-۱ از اسپانیول پیش بود اما رائول تامودو تقریبا همزمان با گل فن نیستلروی برای رئال در برابر ساراگوسا، گل دوم خود و اسپانیول را وارد دروازه بارسا کرد تا در ۳۰ ثانیه، جای صدرنشین لالیگا عوض شود. رئال مادرید به لطف همان تساوی بارسلونا در هفته پایانی با برتری ۳-۱ بر مایورکا توانست عنوان قهرمانی را کسب کند.

بیشتر بخوانید:

مارتینس هواداران اینتر را امیدوار کرد

بارسلونا خواهان بازگشت کوتینیو

اسپانیول سال هاست که نتوانسته در نوکمپ بر بارسا پیروز شده یا این تیم را متوقف کند اما یکی از شیرین ترین خاطرات این تیم از سفر به نوکمپ بر می گردد به  همان ۹ ژوئن سال ۲۰۰۷.

در آن بازی رائول تامودو مهاجم و کاپیتان ملی پوش اسپانیول، ابتدا این تیم را از بارسا پیش انداخت. در ادامه، مسی دو گل زد تا بارسا از میهمانش پیش بیفتد(گل اول او با دست به ثمر رسیده بود) اما این پایان کار نبود. در دقیقه پایانی بازی، تامودو گل تساوی را وارد دروازه بارسا و ویکتور والدس کرد.

حتی پس از ثبت آن گل هم بارسا با توجه به شکست ۲-۱ رئال در لا روماردا برابر ساراگوسا صدرنشین لالیگا بود اما ثانیه هایی بعد ستاره هلندی رئال توانست گل تساوی را به ثمر برساند و به لطف تساوی بارسا در نوکمپ و با امتیاز برابر، به دلیل برتری در بازی های رودررو به صدر لالیگا صعود کند.

گل تامودو در واقع هدیه ای آسمانی برای رئال مادرید و فابیو کاپلو بود. سرمربی ایتالیایی فصل ۰۷-۲۰۰۶ هدایت کهکشانی ها را برعهده گرفت ولی تا هفته ها نتوانست نتایج مورد انتظار را کسب کند. پس از نیم فصل اول، فاصله رئال با بارسا به ۱۰ امتیاز نیز رسیده بود ولی خروج رونالدو برزیلی در انتقالات ژانویه و پیوستن ستاره ای ناشناخته به نام گونسالو ایگواین و نیز خوزه آنتونیو رِیِس تمام معادلات را در نیم فصل دوم به هم زد.

رئال در نوکمپ توانست بارسا را ۳-۳ متوقف کند و به لطف پیروزی های متوالی در هفته های انتهایی و بازگشت هایی خاطره انگیز مقابل اسپانیول، رکرتیوو و سویا توانست خود را با بارسا در هفته ۳۷ برابر کرده و به صدر جدول صعود کند. یک بازگشت رویایی دیگر در برنابئو برابر مایورکا در هفته پایانی نیز حکم قهرمانی را برای شاگردان کاپلو صادر کرد. رئال ابتدا ۰-۱ عقب افتاد ولی در ادامه توانست سه گل بزند و برنده از میدان بیرون بیاید.

 فوریه ۲۰۰۷ کمتر کسی تصور می کرد که رئال بتواند بالاتر از بارسلونای فرانک رایکارد عنوان قهرمانی را کسب کند اما در نهایت کهکشانی ها پس از ۴ سال توانستند بر قله لالیگا قرار بگیرند.

تامودو که به خاطر همان گل یکی از محبوب ترین ها در میان هواداران رئال است، می گوید:« آن بازی هرگز از خاطره من پاک نخواهد شد. بخاطر گلی که مسی با دست به ما زده بود، در نوکمپ عقب بودیم و خوشبختانه دقیقه ۹۰ این فرصت را پیدا کردم تا کار را به تساوی بکشانم.

اصلا اطلاع نداشتیم که در بازی رئال مادرید و ساراگوسا چه می گذرد. تا وقتی به رختکن رفتیم هم نمی دانستم همزمان، فن نیستلروی هم برای رئال گل زده و بارسا صدرنشینی را از دست داده است. صادقانه بگویم که برایم مهم نبود گلی که زدم وارد دروازه بارسا شده یا تیم دیگری. اگر در برنابئو هم گل زده بودم نیز همان قدر خوشحالی می کردم.

اینکه در نوکمپ دو بار شانس بوسیدن نشان اسپانیول را پیدا کنی، اتفاق مهمی است. هواداران بارسلونا هنوز مرا نبخشیده اند؛ با این حال دوستانی دارم که هوادار بارسلونا هستند و من به آنها دوستان واقعی و بدون قید و شرط می گویم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس