کد خبر 1081392
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
رضا گل محمدی

رئیس اداره ورزش و جوانان استان تهران گفت:‌ تا زمانی که زیرساخت‌های مقابله با کرونا فراهم نباشد برگزاری مسابقات لیگ برتر شبیه خودکشی است.

به گزارش مشرق، رضا گل‌محمدی در خصوص آخرین وضعیت انتخابات هیأت فوتبال استان تهران اظهار داشت: اگر امیدی به آینده نداشته باشیم فلسفه وجودی‌مان از بین می‌رود. امید دارم این کار در آینده انجام شود. البته نه اینکه نشسته باشیم و منتظر باشیم اتفاقات رقم بخورد. نه، تلاش می‌کنیم که آینده را خودمان رقم بزنیم.

گل‌محمدی افزود: تلاش می‌کنیم وضعیت فوتبال تهران روشن شود. همین نشست شفافیت بخشی از دغدغه خانواده فوتبال است، شفافیت و کارآمدی اگر در فدراسیون فوتبال موج بزند یکی از مواردش می‌تواند تعیین تکلیف هیأت فوتبال تهران و امثال آن باشد. امیدوارم به زودی اخبار خوبی را در مورد فوتبال تهران بشنویم.

بیشتر بخوانید:

دو بازیکن خارجی تراکتور و مشکل خروج از کشور

بازیکنان ذوب آهن تست کرونا دادند

وی در مورد اینکه بزرگترین مشکل در مورد این مسئله چه بوده است، گفت: اگر شفافیت وجود داشت و آدم‌ها پاسخگو بودند مشخص می‌شد چرا یک هیأت وقتی چهار سال آن تمام می‌شود اصرار بر ماندن دارند. در حالیکه قوانین می‌گوید شما برای چهار سال انتخاب شده‌اید. آقایان خودشان را به اساسنامه‌ای منتسب کرده‌اند که بعداً مشخص شد که نه فیفا آن را قبول دارد نه کشور، اگر قبول داشتند که انتخابات‌شان برگزار می‌شد. آنهایی که این اصرار را می‌کردند که ما مصوبه هیأت رئیسه را داریم که اول آن غیرقانونی است چون مصوبه باید مصوبه مجمع باشد الان شاهد هستیم که مصوبه قانونی نبوده است و من از روز اول چون اعتقاد داشتم پای آن ایستادم.

رئیس اداره ورزش و جوانان استان تهران افزود: الان هم مشخص شده خدا را شکر همه جامعه متوجه شدند که حرف ما درست بوده الان امیدوارم این حرف درست عملیاتی شود یعنی هیأت فوتبال تعیین سرپرست شود، بعد انتخابات آن برگزار شود. انتخابات آن هم باید کاملاً فوتبالی باشد نه اینکه اینها آقایان مهندسی کنند و فردی را که به خودشان وصل است بگذارند. این را به شما قول می‌دهم تا هستم اجازه نمی‌دهم این اتفاق بیفتد. من از مسئولین فدراسیون فوتبال به خصوص دبیرکل آن خواهش می‌کنم خواست جدی فوتبال تهران را پاسخ جدی بدهند.

گل‌محمدی در مورد انتخاب سرپرست هیأت فوتبال استان تهران عنوان کرد:‌ اگر اساسنامه فدراسیون فوتبال را قبول کنیم خودش این را مشخص کرده اما من به شما می‌گویم در هیأت فوتبال تهران هیچ چیزی به صورت قانونی سر جای خودش قرار نگرفته، همین الان نایب رئیس ندارد. او را به دلیل اینکه بازنشسته بود رد کردند و الان نایب رئیس ندارد پس چگونه می‌خواهند این کار را انجام بدهند.

وی تصریح کرد: این موارد را به هرجای آن دست می‌زنیم جای آبادی در شاخصه‌ها و ارزیابی‌ها وجود ندارد. اصرار عزیزان در انجام یک کار غیرقانونی آیا شائبه‌برانگیز نیست؟ ان‌شاءالله روزی را شاهد خواهیم بود که شفاف‌سازی‌های که اصحاب رسانه به آن کمک می‌کنند و هر کسی که دلش برای این فوتبال می‌تپد در آینده‌ای نزدیک شاهد شفافیت‌ و وضوح اقدامات و کارهایی که بتواند ارزیابی مردمی داشته باشد را شاهد باشیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان استان تهران در مورد موضوع اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: اساسنامه با یکسری تغییرات از جمله حذف وزیر ورزش که توسط رأی‌گیری در مجمع صورت گرفت و رفت و برگشت‌هایی هم با فیفا انجام شد، همراه بود. فکر می‌کنم برای نجات فوتبال کشور باید شفاف باشیم و مردم را محرم بدانیم و اینکه الان اعضای مجمع از روند آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند روند خوبی نیست اما در آینده‌ای نزدیک به دلیل خواست فیفا و اصرار و تعجیل مسئولین برای اینکه تکلیف فوتبال کشور روشن شود به عنوان یک خواست عمومی نه فقط یک خواست سیستم دولتی یا حاکمیتی، که مردم پای آن هستند این اساسنامه تدوین خواهد شد و ردوبدل‌هایی صورت خواهد گرفت که شاهد پایداری وضعیت فوتبال کشور باشیم.

گل‌محمدی در مورد تغییر و تحولاتی که اخیراً در مجموعه‌های ورزشی تهران رخ داده است، گفت: این موضوع چون مربوط به من نیست از تغییر مدیریت‌ها اطلاع ندارم و به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی مربوط می‌شود. در راستای شفاف‌سازی خواهش می‌کنم از مدیر مسئول آن بپرسید. روز گذشته شاهد مصاحبه‌ای بودم که متوجه شدم مدیر یک مجموعه عوض شده، یکی از مسائل هم به نظر من هم همین است که بخواهیم هر کسی مسئول و پاسخگوی عملکرد خودش باشد.

وی در مورد اینکه برخی استان‌های ایران به دلیل شیوع کرونا وضعیت قرمز یا نزدیک به قرمز دارند و برای میزبانی از مسابقات لیگ برتر دچار مشکل هستند و شرایط استان تهران برای میزبانی از مسابقات فوتبال چگونه است، گفت:‌ تهران به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد است. با رعایت پروتکل‌ها امکان برگزاری مسابقات را الان دارد اما این فقط در زمین مسابقات نیست. باید تمام موارد اعم از ترانسپورت، هتل، حضور ورزشکاران و تماشاگران و ... را در نظر بگیریم. الان برگزاری مسابقات باز هم به تعویق افتاد ولی از نظر من اولویت جان ورزشکار است و همچنین تا زمانی که زیرساخت‌های کار فراهم نشود برگزاری مسابقات شاید شبیه خودکشی باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان استان تهران در خصوص اینکه آیا ما این زیرساخت‌ها را داریم، تصریح کرد: منظورم زیرساخت‌های مقابله با کرونا بود برای برگزاری مسابقات استادیوم و زمین و ... را داریم.

گل‌محمدی در مورد اینکه مجید جلالی سرمربی گل‌گهر پیشنهاد داده بود که تهران از این مسابقات میزبانی کند، عنوان کرد: این پیشنهاد بوده و ما امکان این را که تعدادی زمین در اختیار این کار قرار بدهیم ولی فقط زمین نیست. زمین، ترانسپورت، هتلینگ، نقل و انتقال جمعیت و حضور تماشاگران باید مدنظر قرار بگیرد و دقیق بررسی شود. ما باید با  تعمق و تأمل جدی در خصوص برگزاری مسابقات لیگ اقدام کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    مشرق تو هم خوب بلدی تیتر زرد بزاری فکر کردم یحیی هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس