کد خبر 1081170
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

فرقی نمی‌کند اهل کدام نقطه از ایران باشیم. همه ما دوست داریم در زمانی به مسافرت برویم که هوا در مقصد ما معتدل باشد. نه خیلی گرم باشد و نه خیلی سرد. نه خیلی باران و برف ببارد و نه خیلی خشک و تب‌دار باشد. خوشبختانه ایران سرزمینی چهار فصل با اقلیم‌های متنوع است و در هر فصل از سال می‌توان به گوشه‌ای از آن سفر کرد. تبریز هم یکی از آن دست شهرهایی است که سفر به آن را در بهار و تابستان پیشنهاد می‌دهند. اما چرا؟

سفر هوایی و تهیه بلیط هواپیما تبریز

تبریز در نقطه شمال غربی کشور قرار گرفته و مهمترین شهر ایران در این بخش از کشور است. این قرار گیری موقعیتی به علاوه کوهستان‌های پیرامونی تبریز، موجب شده سفر هوایی با خرید بلیط هواپیما تبریز از محبوبیت زیادی بین گردشگران برخوردار شود. زیرا مسافران و گردشگران با خرید اینترنتی بلیط تبریز در کمتر از ۲ ساعت می‌توانند خود را به این شهر برسانند و گردش و بازدید خود را آغاز کنند.

فرودگاه اصلی شهر تبریز، فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز نام دارد و در فاصله کمی از شمال شهر تبریز جای گرفته است. پس کسانی که بلیط پرواز تبریز را دریافت می‌کنند آسانتر و سریعتر به مقصد می‌رسند.

بهترین فصل سفر به تبریز و آذربایجان شرقی

تبریز در میان شمالی ترین نقطه رشته کوه زاگرس و غربی ترین نقطه رشته کوه البرز جای گرفته است و شهری مرتفع و نیمه کوهستانی است. همین موقعیت جغرافیایی موجب شده تا آب و هوای این شهر در نیمه دوم سال سرد و پربارش باشد. تماشای یک شهر در پاییز هزار رنگ و زمستان سفیدپوش البته خالی از لطف نیست. اما شاید بازدید از شهر بزرگی مانند تبریز در روزهای طولانی بهار و تابستان، قدم زدن در زیر آسمان آبی و درختان سرسبز بدون نگرانی از بارش باران و برف یا نیاز به پوشیدن لباس‌های گرم زیاد، لذت‌بخش‌تر باشد. به همین دلیل بیشتر گردشگران حرفه‌ای، بهار، تابستان و اوایل پاییز را برای سفر به تبریز زمان بهینه‌ای می‌دانند.

جاهای دیدنی تبریز و آذربایجان شرقی

سفر به تبریز چه به صورت زمینی به آن سفر کنید و چه با خرید بلیط هواپیما، دیدنی ها و جاذبه های گردشگری زیاد و متنوعی را در اختیارتان می‌گذارد. اگر برای سفر به تبریز و دیدن جاذبه های آن با مشکل زمان بندی مواجهید، حتما پیش از سفر برنامه سفر به تبریز را از سفرمارکت بخوانید. شهر تبریز شهری کهن با تاریخی ژرف است که رویدادهای گوناگونی را از سر گذرانده و همین آثار تاریخی متنوعی را بر آن یادگار گذاشته است. خانه های تاریخی تبریز بخش مهمی از جاذبه های شهری تبریز هستند که بسیاری از آنها تبدیل به موزه شده‌اند. همچنین خیابان های زیبا و خوش معماری شهر یکی دیگر از ویژگی های بارز تبریز هستند.

بازار تبریز که بزرگترین بازار سرپوشیده آسیا به شمار می‌رود، دیگر نماد گردشگری تبریز است. بازار تبریز هم معماری سنتی این منطقه را به نمایش می‌گذارد و هم جایی مناسب برای خرید سوغات و صنایع دستی تبریز است. تبریز شهری است که به سبب باغ‌ها و کشتزارهایش محصولات کشاورزی مانند آجیل را به عنوان سوغات خوراکی عرضه کرده است. از سوی دیگر شیرینی های مختلف، دیگر سوغات و رهاورد مسافران از تبریز است.

پارک شاه گلی یا ائل گلی در جنوب شهر و مجموعه تفریحی عینالی در شمال شرقی شهر، دو مجموعه سرسبز و تفرجگاهی در تبریز است که این شهر را برای اهالی و گردشگران جذاب‌تر هم کرده است.

اما اگر به تبریز سفر کردید بدانید که به مرکز آذربایجان شرقی آمده‌اید و می‌توانید با کمی رانندگی یا کرایه تاکسی به روستاها و شهرهای زیبای دیگر این استان هم سفر کنید. برای نمونه روستای کندوان با معماری کوهستانی خاص خودش در جنوب شهر قرار دارد. و یا شهر جلفا که در نزدیکی مرز و در سمت شمال استان قرار دارد، دارای بازارچه مرزی مشهوری است که می‌توانید برای خرید به آن سر بزنید.

خرید بلیط هواپیما ارزان تبریز از سفرمارکت

با رشد قیمت بلیط هواپیما در اثر عوامل مختلف از جمله تورم عمومی و پیامدهای اقتصادی کرونا، سهم خرید بلیط هواپیما در هزینه های سفر افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل مسافران و گردشگران بیش از پیش در تلاش خواهند بود تا ارزانترین بلیط هواپیما را پیدا کنند. خوشبختانه دسترسی آسان به اینترنت و سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما، گزینه های پیش روی مسافران را بیشتر کرده است. اما همین پرتعداد بودن موجب سردرگمی بیشتر گردشگران در زمان خرید می‌شود. زیرا با قیمت‌های متفاوت و متنوعی رو به رو می‌شوند که تحت عوامل مختلفی است. پس چگونه می‌توان ارزان ترین بلیط هواپیما را پیدا کرد؟

راه حل این مشکل، استفاده از موتور جستجوی بلیط هواپیما مانند سفرمارکت است. سفرمارکت به مانند یک بازار مجازی خدمات سفر است که همه آژانس ها و سایت های معتبر عرضه بلیط هواپیما در آن حضور دارند و پروازهای خود را در آن به نمایش می‌گذارند. در نتیجه شما تنها با یک جستجوی ساده می‌توانید همه بلیط های عرضه شده در بازار را یکجا ببینید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. به این ترتیب از گشتن در میان صدها سایت مختلف بی نیاز می‌شود و در زمان و هزینه صرفه جویی می‌کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    1 0
    واقعا متأسفم برای رسانه مشرق که در این شریط کرونا مردم رو تشویق به سفر میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس