کد خبر 1081101
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
سیدجلال: آسان بگیریم قهرمانی از دست می‌رود

کاپیتان پرسپولیس مدعی است اختلاف 10 امتیازی با جدی‌ترین مدعی نیز نمی‌تواند تضمینی برای قهرمانی آنها باشد و باید ادامه مسابقات را جدی بگیرند.

به گزارش مشرق، سیدجلال حسینی اکنون در آستانه چهارمین قهرمانی با پرسپولیس است تا رکورد خود در فوتبال ایران را دور از دسترس کند. با این حال کاپیتان سرخ‌ها مدعی است که اختلاف امتیازی شکل گرفته نباید باعث شود تا آنها ادامه مسابقات را جدی نگیرند و سهل‌انگاری در شرایط کنونی می‌تواند دردسر بزرگی برای آنها شکل دهد.

بعد از مدت‌ها تعطیلی تمرینات بالاخره استارت زدید. شرایط آمادگی تیم را چطور می‌بینی؟

خب این شرایط برای همه تیم‌ها وجود داشت و مختص فقط تیم ما نبود. موضوعی است که باید با آن کنار آمد و با تلاش بیشتر در کنار مراقبت ویژه در تلاش برای عبور از این مرحله بود. با این حال بازیکنان ما با احساس مسوولیت بیشتر در کنار انگیزه ای که داشتند از شرایط نسبتا مطلوبی برخوردار هستند و طی فرصت باقیمانده این فرصت را خواهیم داشت تا بهتر نیز شویم. امیدوارم با شروع مسابقات و جدیتی که در تیم می‌بینم بتوانیم به انتظاراتی که هواداران دارند نزدیک شویم و باعث حوشحالی بیشتر آنها باشیم.

اما به نظر می‌رسد مصدومیت رباط صلیبی محمد انصاری بر پایه همین دوری از تمرینات و شرایط سختی باشد که با شروع دوباره شکل گرفته باشد.

نه، ابتدا باید برای حاجی آرزوی سلامتی کنم و این موضوع را بگویم که همه ما در کنار او خواهیم بود و بهترین آرزوها را برای بهبودی زودتر برایش خواهیم داشت. محمد یکی از بازیکنان خوب و بی حاشیه تیم ماست که این مصدومیت همه ما را ناراحت کرد. باید این را بگویم که این مصدومیت‌ها ناشی از فشار زیادی است که از مدت‌ها قبل روی همه بچه‌ها بوده است. از دوره محرومیت از نقل و انتقالات که همه بازیکنان شرایط سختی را تحمل کردند و انصاری هم در آن مقطع دچار آسیب شدید شد و این موضوع اکنون بار دیگر برای او دردسرساز شده است. رسیدن به قهرمانی و موفقیت قطعا آسان نیست و تلاش و جدیت و انگیزه تمامی نشدنی بچه ها در آن دخیل است و این موضوع ما را متمایز می‌کند. خیلی وقت‌ها پیش آمده که بازیکنان ما هم مدت زیادی از موعد دریافتی‌شان گذشته باشد اما در سکوت و با همان انگیزه سابق کار را دنبال می‌کنند.


برای لیگ قهرمان اوضاع را چطور می‌بینی و آیا امیدی برای صعود وجود دارد؟

خب الان که وضعیت مشخص نیست. موفقیت بر پایه یک سری اصول و برنامه ریزی به دست می‌آید و وقتی شما رقبای آسیایی را می‌بینید که بر پایه همین اصول و برنامه ریزی در کنار ایجاد ساختار و جذب نیرو به دنبال موفقیت هستند، کار تیم‌های ایرانی قطعا سخت خواهد بود. پرسپولیس اما نشان داده قادر به انجام کارهای بزرگ خواهد بود. حضور در فینال دو دوره قبل باعث شده تا بازیکنان همیشه به دنبال جبران آن و دستیابی به موفقیت آن باشند. مسلما کار سختی پیش رو خواهیم داشت ولی هیچی نمی‌تواند امید را از ما بگیرد. ما همگی برابر هواداران مان احساس مسوولیت می‌کنیم و بر پایه آن به دنبال شکل دادن بهترین اتفاقات خواهیم بود. با شروع دوباره این رقابت‌ها از فرصت‌ها باید به بهترین شکل سود ببریم و به امید خدا به دنبال صعود باشیم.

بیشتر بخوانید:

نبی به دنبال پرداختی ۲۰ هزار دلاری به سیدجلال

بهرحال مسلما حضور در این رقابت ها بدون حضور هواداران سخت خواهد بود و حتی در لیگ برتر هم به نظر می‌رسد برای فصل آینده بید به دنبال عادت کردن به این اتفاق باشید.

شاید این موضوع برای کشورهای دیگر یک اتفاق عادی تلقی شود اما مسلما برای ما یک خلا بزرگ خواهد بود. هواداران در تمام تاریخ جایگاه ویژه‌ای برای پرسپولیس داشته‌اند. این شاید بزرگترین نگرانی ما باشد که بدون همراهی آن قطعا یک چیز بزرگ را کم خواهیم داشت. با این حال ما به این موضوع عادت نخواهیم کرد و با صورت مقطعی تنها با آن کنار می‌آییم. مسلما حضور آنها را در کنار خودمان حس خواهیم کرد تا بتوانیم به چیزی که به دنبال آن هستیم دست پیدا کنیم. اکنون همه بازیکنان با هواداران چند صد هزار نفره و میلیون نفری در صفحه شخصی خود مواجه هستند که این بخش عمده‌ای از فضای هواداری کل است. همه ما نسبت به آنها باید احساس دین داشته باشیم و به دنبال این باشیم که نمایش موفقی برای رضایت آنها و در وهله اول خودمان داشته باشیم.


پرسپولیس برخلاف چند مقطع اخیر با تغییرات زیاد مدیریتی مواجه بوده. در شرایط کنونی از این وضعیت و مدیریت راضی هستی؟

پاسخ این تغییرات پیاپی را کسانی باید بدهند که برای آن تصمیم می‌گیرند. مسلما باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس که مورد توجه بخش بزرگی از جامعه است نیازمند این خواهد بود که تصمیمات بر پایه اصول مناسب و با برنامه و البته علم انجام شود. هر اشتباه در باشگاه منجر به یک اتفاق تلخ که روی روان میلیون ها نفر (هوادار) تاثیر می‌گذارد، خواهد بود. ما بازیکنان بر پایه سیاست باشگاه و درخواست کادرفنی کار را دنبال خواهیم کرد اما همانطور که پیش از این گفتم وقتی در رقابتی بین المللی قرار می‌گیرید تفاوت و اختلافات تاثیر پررنگی در نتیجه خواهد داشت. باید از کادر مدیریتی کنونی هم حمایت کرد. مسلما آنها به دنبال این خواهند بود که در حد توان نقش خود را در موفقیت تیم به نمایش بگذارند. امیدوارم همه چیز بر پایه برنامه و راهبری برای موفقیت تیم در نظر گرفته شود و ما بازیکنان نیز در جایگاه خودمان به دنبال موفقیت خواهیم بود.

همه پرسپولیس را با اختلاف ۱۰ امتیازی که شکل داده، قهرمان لیگ برتر می‌دانند نظرت را می‌گویی. با توجه به اینکه خودت رکورد دار قهرمانی هستی و بارها این اتفاق را تجربه کردی.

اصلا این تصور را نداریم. ما خودمان را گول نمی‌زنیم و این موضوع را البته قبول داریم که شانس اول هستیم اما بازی‌های زیادی باقی مانده و حریفان برای شکست جلوی ما قرار نخواهند گرفت. هر اشتباه ما شانس دیگر تیم‌ها را افزایش می‌دهد و هر موفقیت و تمرکز بیشتر ما، یک گام با سمت رسیدن به جام خواهد بود. خوشبختانه بازیکنانی در تیم حضور دارند که از حیث سابقه سال‌ها در سطح اول فوتبال و حتی تیم ملی حضور داشته‌اند و همه چیز فوتبال را می‌دانند. ما بازی به بازی پیش خواهیم رفت و در نهایت امیدوارم به چیزی که هدف ماست دست پیدا کنیم.


و احتمالا جشن قهرمانی بدون هواداران؟

حالا بگذارید قهرمان شویم. مسلما این هم از جذابیت و هیجان کم خواهد کرد اما یک صحنه تاریخی و خاطره انگیز برای تک تک هواداران خواهد بود. اینکه ما بتوانیم تحت هر شرایطی به چیزی که مایه حوشحالی آنها شویم وظیفه ما خواهد بود و امیدوارم با پایان این روزها و سلامتی همه مردم کشور و جهان به روزهای عادی برگردیم و البته قدردانی ویژه ما از پزشکان و کادر درمانی و حتی تمام کسانی خواهد بود که در این وضعیت در بیمارستان به کار مشغول هستند و وظیفه سنگینی را دنبال می‌کنند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس