ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور ایالات متحده در واکنش به اظهارات تند وزیر خارجه اسبق این کشور علیه او واعلام حمایتش از «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات پیشِ‌روی این کشور، وی را مسئول جنگ‌افروزی آمریکا در غرب آسیا دانست.

به گزارش مشرق، به دنبال اضهارات کالین پاول وزیر امور خارجه آمریکا دوران ریاست جمهوری جورج بوش بر علیه ترامپ و اعلام حمایت برای «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور به سرعت با انتشار چند توئیت واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: حمایت تقریبا ۳۰۰ قاضی را به همراه دارم!

ترامپ عصر یکشنبه در توییتی در این رابطه با به سخره گرفتن پاول که به تازگی با پیوستن به جمعی از مقامات ارشد نظامی سخنان تندی علیه ترامپ ابراز کرده‌اند، نوشت: کالین پاول، شخص به واقع حقیری که مسئول ورود ما به جنگ‌های فاجعه آمیز در خاورمیانه بود به تازگی اعلام کرده به یک حقیر دیگرجوبایدن رای خواهد داد. آیا پاول نگفت که عراق سلاح کشتار جمعی دارد؟ آنها این کار را نکردند، بلکه ما را به جنگ بردند.

وی در ادامه نوشت: لطفا شخصی به پاول بگوید که من حمایت تقریبا ۳۰۰ قاضی را به همراه دارم که یک حد نصاب محسوب می‌شود، [حمایت] دو دیوان عدالت عالی را دارم، ارتش تحلیل رفته را بازسازی کردم، بزرگترین قانون مالیاتی کشور را راه اندازی کردم و بخش بهداشت درمان را نجات دادم و اقدامات بسیار دیگر.

دشمنی ترامپ و پاول از انتخابات سال ۲۰۱۶ شروع شد. در آن زمان پاول ترامپ را «نژادپرست» و یک «ننگ ملی» خطاب کرد.

پاول که یک سیاست مدار و از ژنرال‌های چهار ستاره بازنشسته ارتش آمریکاست از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹ به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا فعالیت داشت. وی از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ نیز رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بود. وی در دوران ریاست جمهوری جرج بوش به عنوان اولین وزیر امور خارجه سیاه پوست آمریکا به فعالیت سیاسی‌اش ادامه داد.

وی همچنین مسئول جنگ افروزی غیرقانونی آمریکا علیه عراق در سال ۲۰۰۳ است از این رو که ۱۵ سال قبل به همراه مقام‌های آمریکایی از جمله شخص جورج بوش رئیس‌جمهور وقت مدعی شد عراق در حال تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزارهای کشتارجمعی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NZ ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    اینها یکی از یکی پفیوزتر هستند. همین پاول در زمانی که مسئولیت داشت در نشستی با نمایندگان کنگره مطرح کرد که باید کار را بصورتی به پیش ببریم که فرماندهان زمان جنگ ایران کنار بروند.
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    با اين جدال لفظى ميخواهند درذهن شنونده اين دروغ را جا بيندازند كه امريكا از طريق حاكميت يكى از ابن دوحزب اداره ميشود درصورتيكه اينطور نيست كشور امريكا توسط يك قدرت فرا حزبى تحميلى وغير انتخابى كه برتمام جهان غرب مسلط است اداره ميشود
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    تروریست دلقک نژادپرست فاحشه باز
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    باشه اگه جنگ افروز باشه اما مثل تو سردار ما را تو تاریکی شب ترور نکرد اما تو کله زرد نژادپرست اما مسئول همه ی این اتفاقات در سال جاری تویی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس