بنیاد مستضعفان نمایه

مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: با راه‌اندازی خط تولید روغن ترانس ۱ و ۲ و همچنین روغن هواپیماهای سبک، کشور از واردات این روغن‌ها بی نیاز خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، جواد اوجی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای در مجموعه نفت بهران اظهار کرد: نفت بهران یکی از ۴ شرکت دارای پالایشگاه روغن در ایران است که بیشترین حجم روغن مورد نیاز خودروهای بنزینی، دیزلی، کشتی، هواپیما و صنایع مختلف را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش رهبر انقلاب به تعیین حد و مرز برای کمک‌های بنیاد مستضعفان در بحران کرونا

تقدیر سرلشکر سلامی از اقدامات بنیاد مستضعفان در برابر کرونا

‌وی با بیان اینکه نفت بهران انواعی از مرغوبترین روغن‌های موتور و صنعتی در کشور را تولید می‌کند، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید انواع محصولات در این مجموعه حدود ۴۶۰ میلیون لیتر است و با توجه به طرح‌های توسعه‌ای در این مجموعه، بزودی میزان تولید روغن در آن حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر افزایش می‌یابد و ظرفیت تولید این مجموعه به بیش از ۵۰۰ میلیون لیتر خواهد رسید.

مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا اضافه کرد: در این طرح‌های توسعه ای، مجموعه بهران برای نخستین بار با تولید انواع روغن ترانس، مطابق با مشخصات مورد تایید و به روز شده وزارت نیرو، کشور را از واردات این محصول بی نیاز خواهد کرد، این در حالی است که تا امروز تاییدیه‌های فنی لازم برای تولید این محصولات اخذ شده و خط تولید این روغن‌ها با ظرفیت بیش از ۳ میلیون لیتر راه اندازی شده است.

اوجی با بیان اینکه تولید روغن‌های ویژه هواپیماهای سبک در قالب پروژه «بهران اوج» انجام خواهد شد، افزود: در سال جاری با توجه به اخذ تاییدیه‌های فنی لازم، اولین محصول از این گروه به بازار عرضه شده است و به زودی با تکمیل سبد محصولات هوایی، ایران از واردات انواع روغن هواپیمایی عمومی بی نیاز می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر تولیدات بهران به اغلب کشورهای همسایه صادر می‌شود و بیشترین صادرات آن به ترکیه، عراق، اقلیم کردستان، سوریه و عمان در حال انجام است.

اوجی اضافه کرد: بنیاد مستضعفان تا امروز برای طرح‌های توسعه‌ای در مجموعه نفت بهران، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است و در این طرح‌های توسعه ای، بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر به ظرفیت تولیدات این مجموعه اضافه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس