صالحی امیری

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: آنچه دادکان بیان کرد از روی بی‌اطلاعی بود، هیچ گونه مکاتبه‌ای که نهاد بین‌المللی ما را تعلیق کرده باشد وجود نداشته است.

به گزارش مشرق، سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه بازدید از فدراسیون شنا در جمع خبرنگاران گفت: رشته‌های ما شرایط سختی داشتند. المپیک دغدغه همه بود اما با تدبیر IOC المپیک به تعویق افتاد. تعویق 3 ماهه تمرینان باعث نگرانی مربیان و ورزشکاران شد. ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیماتی را اتخاذ کرد. در مجموعه کمیته و وزارت تدبیری‌هایی صورت گرفت. برخی از رشته‌ها مجوزی برای شروع فعالیت گرفتند اما چند رشته برای ما و وزارت اهمیت فوق‌العاده ای دارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش وزارت ورزش به اتهام دلالی از سوی دادکان

وی افزود: رشته‌های شمشیربازی، تیراندازی، شنا و ... از رشته‌های پرمدال محسوب می‌شوند. ما امروز همراه با دیگر مسئولان کمیته بازدیدی از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو داشتیم تا مشکلات ارزیابی شود و تلاش کنیم موانع برای حضور در مسابقات برداشته شود.

فدراسیون شنا 3 ویژگی دارد
رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: فدراسیون شنا 3 ویژگی دارد؛ اول اینکه مدیر موفق دارد و ما ارزیابی مثبتی از عملکرد فدراسیون داریم. دوم مجموعه تیمی که در فدراسیون فعالیت دارد بسیار خوب است. نکته سوم اینکه گستردگی این رشته در سراسر کشور و در هیات‌های استان‌ها پیامی را به ما می‌دهد که هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم نتایج بهتری داشته باشیم.

 باید از نظر سخت‌افزاری به فدراسیون شنا کمک کنیم
صالحی‌امیری خاطرنشان کرد: قبل از این جلسه با سجادی گفت‌وگویی داشتم و او تاکید داشت باید در چند رشته از جمله شنا، شیرجه و واترپلو سرمایه‌گذاری ویژه داشته باشیم. چون ظرفیت خوبی دارند و این انگیزه وجود دارد تا بدرخشند. از نظر سخت‌افزاری باید به آنها کمک شود. خوشبختانه 5 استخر استاندادر در کشور در حال ساخت است. 

در اولین فرصت کمک مالی خواهیم داشت
صالحی‌امیری درباره کمک مالی به فدراسیون‌ها، عنوان کرد: فدراسیون هزینه‌های ثابتی دارد، شرایط بودجه کشور هم خاص است اما ما تعهد کردیم در اولین فرصت در روزهای آینده عنایت‌های مالی داشته باشیم تا مشکلات کمتر شود. در همین جا از همه مربیان، ورزشکاران در سراسر این کشور تشکر می‌کنم. شرایط جدیدی شکل خواهد گرفت.

 برای کسب سهمیه واترپلو به IOC اعتراض کردیم
رئیس کمیته ملی المپیک همچنین با اشاره به اعتراض ایران در خصوص مسابقات کسب سهمیه واترپلو که قرار بود در قزاقستان برگزار شود، یادآور شد: درباره مسابقه کسب سهمیه که مشکل پیش آمد به IOC اعتراض کردیم و منتظر اعلام نتیجه هستیم. این موضوع در بلاتکلیفی است تا تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک ابلاغ شود.

دادکان اطلاعی از حوزه المپیک ندارد
صالحی‌امیری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره صحبت‌های دادکان و موضع کمیته ملی المپیک، تصریح کرد: دادکان از پیشکسوتان است، انسان محترمی است و برایش احترام قائل هستم. از زحمات دادکان برای فوتبال تشکر می‌کنم. از همه از جمله دادکان انتظار می‌رود برای بیان هر سخنی از قبل اطلاعات داشته باشد و برای بیان یک صحبت فکر کند. برداشت ما این است که او اطلاعی از حوزه کمیته و نهادهای بین‌المللی ندارد.حتی یک دقیقه با من و همکارانم جلسه نداشته است. از او دعوت می‌کنم به کمیته بیاید و با همکارانم گفت‌وگو کند تا در جریان برنامه‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: آنچه دادکان بیان کرد از روی بی‌اطلاعی بود. هیچ گونه مکاتبه‌ای که نهاد بین‌المللی ما را تعلیق کرده باشد وجود نداشته است. به یک رسانه‌ و فرد ضد انقلاب استناد کرده است و ما هم وظیفه نداریم به هر ادعایی پاسخ دهیم.

 دادکان به یک ضد انقلاب استناد کرده
صالحی‌امیری همچنین درباره جودو، عنوان کرد: درباره جودو هم باید بگویم ما، دبیر کل کمیته و روابط عمومی تکذیب کردیم بنابراین دادکان باید به این موضوع استناد می‌کرد نه یک ضد انقلاب فراری. آنچه دادکان بیان کرده استناد به یک رسانه خارجی بوده که ما قبلا صحبت‌هایی را مطرح کردیم. سیاست رسمی کمیته عدم ورود به حاشیه‌هاست.

وی ادامه داد: وقتی شما به حاشیه وارد می‌شوید از متن فاصله می‌گیرید. انتظار ما این است دادکان در حوزه تخصصی خود صحبت کند. او مدعی شد کمیته و وزارت مکاتبه کرده و تعهداتی را داشته‌اند اما این موضوع دروغ است. نه مکاتبه‌ای شده نه قولی برای تعهد بوده است. 

ناچار به تکذیب بودیم
رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه این نهاد مجبور به تکذیب بوده خاطرنشان کرد: این صحبت‌ها برای ما جای سوال بود و ما ناچار به تکذیب بودیم. چون ادعا خلاف واقع بود. نمی‌توان ادعای یک رسانه را به عنوان سند مطرح کرد. اگر کمیته به عنوان مرجع رسمی سندی را تایید نکند فاقد اعتبار است. آنچه دادکان گفته را تکذیب می‌کنم و خلاف واقع است. از اصحاب رسانه خواهش می‌کنم حرمت آقای دادکان باید محفوظ باشد. از او خواهش می‌کنم در حوزه تخصصی خود صحبت کند یا به همکارانم مراجعه کند تا توجیه شود. 

موضوع را از مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم
وی درباره اینکه آیا همچنان اصرار به پیگیری از نهادهای قضایی هستید،گفت: وقتی اتهامی به یک نهاد رسمی زده می‌شود یا باید آن فرد عذرخواهی کرده و از موضع خود عدول کند یا اینکه ما به عنوان نهاد رسمی از طریق مراجع قضایی اقدام کنیم. ما این موضوع را دنبال می‌کنیم اجازه دهید هر زمانی مراجع رسمی نظر دادند اعلام کنیم.

صالحی‌امیری همچنین درباره فعالیت استخرها و بازگشایی آن خاطرنشان کرد: بعد از این دیدار به فدراسیون پزشکی ورزشی می‌رویم. به برخی از رشته‌ها از جمله شنا مجوز محدود با رعایت پروتکل داده شده است. درباره شروع فعالیت رشته‌های دیگر در جلسه با فدراسیون پزشکی صحبت خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    اره راست میگه. هرکی باید تو حیطه تخصص خودش حرف بزنه. مثلا یه بازنشسته اطلاعات میاد میشه رئییس کمیته المپیک و هر کاریم دلش بخواد میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس