کد خبر 1080483
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
وزش باد

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بیستم خرداد در غرب سواحل خزر، شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز، بارش باران را داریم.

به گزارش مشرق، محمد اصغری، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی،‌ شمال خراسان رضوی، شمال‌غرب، ارتفاعات البرز و دامنه‌های جنوبی البرز در شرق تهران و سمنان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما را داریم.

وی ادامه داد: امروز در خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل بارش‌ها شدت بیشتری دارد و روز آینده در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت بارش‌ها بیشتر خواهد بود. 

بیشتر بخوانید:

هوا خنک می شود/هشدار وقوع سیلاب و برخورد صاعقه در ۷ استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده در استان‌های قم، سمنان، اصفهان، یزد و جنوب تهران وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد و در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، جزایر خلیج‌فارس و جنوب فارس وزش باد شدید همراه با گرد و غبار را داریم. 

اصغری گفت: روز دوشنبه ۱۹ خرداد در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد و در استان‌های مرکزی، قم و هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد در غرب سواحل خزر، شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز بارش باران را داریم، همچنین در روز چهارشنبه ۲۱ خرداد در سواحل خزر و شمال‌غرب بارش پیش‌بینی می‌شود. 

وی با بیان اینکه روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود، افزود: از فردا تا چهارشنبه وزش باد شدید در نوار شرقی کشور و باد و گرد و خاک در زابل پیش‌بینی می‌شود. 

اصغری بیان کرد: از امروز تا دوشنبه ۱۹ خرداد کاهش دما ‌به‌طور متوسط ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال سمنان پیش‌بینی و توصیه می‌شود ‌تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری، گلخانه‌ای، مرغداری‌ها و غیره انجام شود.

وی اضافه کرد: از امروز افزایش ‌ارتفاع موج و وزش باد نسبتا شدید، متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ و در نواحی مرکزی خلیج فارس تا ۳ متر پیش‌بینی می‌شود و احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد که توصیه می‌شود از تردد هرگونه تردد قایق‌ سبک و تفریحی و شنا کردن در دریا و تمهیدات لازم توسط همه فعالان دریایی، جلوگیری شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای۴۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری، همراه به وزش باد، گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۹ و ۱۹ درجه خواهد بود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌امروز در تهران آسمان صاف، جهت باد غربی و سرعت باد ۴۳ کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۱۲ درصد است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس