کد خبر 1079943
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
ترام‍پ بابت آزادی «وایت» از ایران تشکر کرد

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه از ایران بابت آزادی یکی از شهروندان کشورش تشکر کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) از ایران بابت آزادی «مایکل وایت» تشکر کرد.

وایت یکی از شهروندان آمریکا است که حدود ۲ سال پیش در شهر مشهد بازداشت شده بود. ایران روز پنجشنبه مایکل وایت را در ازای آزادی دکتر «مجید طاهری» آزاد کرد.   

رئیس‌جمهور آمریکا که در کشورش به دلیل ناکامی در آوردن ایران پای میز مذاکره پس از خروج از برجام مورد انتقاد محافل سیاسی و کارشناسی قرار گرفته مدعی شده که این مبادله زندانی نشان می‌دهد توافق با ایران امکان‌پذیر است.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: «همین الان تماس تلفنی با گروگان آمریکایی مایکل وایت را قطع کردم. او بعد از آزادی از ایران اکنون در زوریخ است. اندکی دیگر سوار یک هواپیمای آمریکایی می‌شود و به خانه می‌آید... به ایالات متحده!»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه نوشت: «ما الان بیش از ۴۰ نفر از گروگان‌ها و زندانیان را بعد از به قدرت رسیدن من به خانه برگردانده‌ایم. ممنونم ایران. این نشان می‌دهد توافق ممکن است.»

بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند. 

آزادی «مایکل وایت» و دکتر «مجید طاهری»

پنجشنبه شب «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران تأیید کرد آمریکا موافقت کرده در ازای آزادی مایکل وایت یکی از شهروندان ایران را آزاد کند. 

ظریف در توئیتر نوشت: «خرسندم که دکتر مجید طاهری و آقای وایت به زودی به خانواده‌هایشان ملحق می‌شوند. استاد عسگری روز چهارشنبه به جمع خانواده‌شان برگشتند. این اتفاق می‌تواند برای تمامی زندانی‌ها بیفتد. نیازی به دست‌چین کردن نیست. گروگان‌های ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا باید به خانه برگردند.»

آقای طاهری به جرم نقض قوانین یکجانبه تحریم‌های ضدایرانی آمریکا به تحمل ۱۶ ماه حبس محکوم شده بود. یک مقام آمریکایی به فاکس‌نیوز گفته ایشان از ۳۳ سال پیش ساکن آمریکا است و در ایالت فلوریدا طبابت می‌کند.

خروج مایکل وایت از ایران

قبل از آن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد «مایکل وایت» از ایران خارج شده است.  

۱۹ دی ماه سال ۱۳۹۷ «بهرام قاسمی» سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی به نام «مایکل وایت»‌ در شهر مشهد بازداشت شده است. 

قاسمی گفت موضوع، در نخستین روزهای دستگیری از طریق دفتر حفاظت منافع آمریکا در تهران به اطلاع دولت آمریکا رسید و دولت متبوع وی از همان ابتدای بازداشت، در جریان این دستگیری قرار داشته است.

بر اساس گزارش‌ها، این شهروند آمریکایی شاکی خصوصی داشته و پس از رسیدگی به پرونده، به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

گمانه‌زنی درباره مبادله وایت با آقای عسگری

منابع رسانه‌ای از روز سه‌شنبه همزمان با آزادی آقای «سیروس عسگری» از آمریکا گمانه‌زنی‌هایی را درباره مبادله ایشان با وایت مطرح کرده بودند.  آقای عسگری روز سه‌شنبه از آمریکا آزاد شد و به ایران بازگشت. 

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه در صفحه اینستاگرامش از عزیمت سیروس عسگری به ایران خبر داد و با انتشار یکی از پیام‌های توئیتریش که خواستار آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا شده بود، نوشت: «سلام دوستان یک خبر خوب، هواپیمای حامل دکتر سیروس عسگری از آمریکا پرواز کرد. تبریک به همسر و خانواده گرامی ایشان.»

رد گمانه‌زنی‌ها

با این حال هم ایران و هم آمریکا این مبادله را رد کردند. ابتدا سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعاهای مطرح‌شده درباره تبادل سیروس عسگری با متهمان آمریکایی بازداشت‌شده در ایران را رد کرد و گفت آزادی دانشمند ایرانی پس از تبرئه ایشان از اتهامات صورت گرفته است. 

موسوی عنوان کرد که عسگری با رایزنی‌های دیپلماتیک و تلاش دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و نمایندگی دائم ایران در نیویورک، از اتهامات واهی تبرئه و آزاد شده است.

پس از آن «مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفت: « «همان‌طور که وزارت خارجه ایران امروز تأیید کرد آقای عسگری مشارکتی در هیچ برنامه مبادله زندانی با ایران نداشته است.»

سرانجام این گمانه‌زنی‌ها روز پنجشنبه با توئیت ظریف درباره مبادله وایت با دکتر مجید طاهری پایان یافت. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 33
  • SE ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    از این غلطها می کنین باعث تحریم ها میشین باعث میشین گرانی و و تورم کمر ملت رو بشکنه بعد اخرش راحت م ازادشون می کنین/خب بیشعور ها مرض دارین مگه میگیرن /ادم بشین دیگه /مردم رو تا کی باید زجر بدین /مگه مردم با شما چه فرقی دارن؟خودتون می خورین حال می کنین مردم باید همش بدبختی بکشن؟
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      37 8
      ای بیچاره باز ما که اینقدر غیرت داریم دو تا بخوریم یکی میزنیم اما شما سیاه پوست ها و کله مشکی ها و گاو شیر ده ها را زیر زانو و زیر کارد سلاخی میکنه اربابتون بعد از اینکه قشنگ چلوند و شیرتون را گرفت
    • 2020 IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      47 4
      یعنی آمریکایی اومد به ناموست تجاوز کرد، حلقه گل بندازیم گردنش و سوغات ایرانی هم براش بخریم با هواپیمای اختصاصی بفرستیم پیش دایی جونت ترامپ؟ غلط اصلی مماشات با امثال توی بی غیرت بزدل هستش که با رفتارهای بچگانه و بی عقلی و شکم بارگی رشته های نخبگان مملکت رو پنبه می کنید.
    • حمیدرضا IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      29 3
      با سلام ...... """" دوران تحریم و تهدید و گزینه روی میز و بلوف های غربی تمام شده است ___ ترامپ و نتانیاهو بهتر از همه میدونن اگر از همه خطاهای سیاسی شون میگذشتن با به شهادت رساندن عماد مغتیه و حاج قاسم ی خط قرمز و تابویی بود که """ محکو م به هلاکت هستند """ التماس دعا ***
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    39 4
    شما كه تا ديروز ميگفتين طاهري رو مبادله نكرديد!!!!!
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      22 1
      2 تا ایرانی آزاد شده اولی رو گفتند مبادله نکردند
  • محمدایوب IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    این دولت اگه تا 1400مردم راباامریکا معامله نکنه شانس آوردیم دیپلماسی فعال زبان دنیا رافهمیدن وژنرال دیپلمات یعنی این یاروبرجام رو پاره میکنه بعد یه جاسوس میدیم یه آدم بیگناه میگیریم علی برکت الله
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      33 1
      مردم رو که همون اول کار فروختن... اینا روی قاجارو سفید کردن... حالا مونده تا ابعاد افتضاحاتی که بارآوردن معلوم بشه
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    50 15
    متاسفانه دولت بنفش اصلاحدطلب ایران دروغ را در هر شرایطی مستحب می دونه
  • DE ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    46 16
    رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه از ایران بابت آزادی یکی از شهروندان کشورش تشکر کرد. به محض رسیدن به امریکا بگو پلیس فرودگا هتون جفت پا بره تو شکمش بعد بازانو بنشینه رو گردنش تا موقعیکه بار برها چمدان همراهش رو پیدا کنند گمرک داخلش رو بازرسی کنه چیزی توش نباشه.
  • حسین IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    37 12
    به امید رای نیاوردن ترامپ
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      30 19
      آره چون ثابت شد دست ترامپ هم مثل ملکه بریتانیا با ایران تو ی کاسه هست / خودمون باید کلک این رژیم بکنیم
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      17 12
      به امید فروپاشی آمریکا
    • تنبل IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      4 0
      نه . چیکار داری ؟ بگذار ترامپ رای بیاره . در صورت انتخاب مجدد ترامپ ایالات متحده آمریکا به داخل چاه خواهد افتاد .
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      1 0
      کشوری که رهبرش دیوانه باشه چاره ای جز افول نداره،کاش بازم رای بیاره،آخه اگه عقل داشته بود نمیگفت واسه درمان کرونا برید وایتکس تزریق کنید،خخخخ،بقیه سوتی هاش هم که مثل آتش فشان فوران میکنه هر ساعت
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    71 20
    منتظر مرگ باش... انتقام عزیز و بزرگمان، سردار عزیزمان نزدیک است پست فطرت
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      10 16
      سنگ بزرگ
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      12 0
      نه با سنگ بزرگ نمی‌زنیم، راه‌های بهتری هم هست!!!
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      1 1
      داداش تو بزنش بودی مملکت را دوستان تو غارت نمیکردند ببرند کانادا هارت و پورتت فقط برای ملت بدبخت است
    • زمان IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      2 0
      اشتباه نکن دادا شما هنوز به ذات حقیقی دولت مردای ایران پی نبردی. اونا پست ترازاین حرفان چاره داشته باشن خودشونم میفروشن.⁦⁦
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    39 21
    اگه دلت برای هم وطنات می سوخت الآن وضع آمریکا این طور نبود
  • رضا# IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    12 15
    آقای اصلاحات الان وقت مبادله بود ... یک امتیاز دادی به ترامپ تا استفاده کند ...می گذاشتی بحران شلوغی امریکا تمام می شد بعد .... حقی برجمانچای هستید ..
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    20 9
    ایران هر وقت یک جاسوس آمریکایی را دستگیر میکند ، اونها هم یک دعوتنامه الکی برای یک دانشمند ایرانی میفرستند و اونجا حبس میکنند و گروگان میگیرند تا مبادله انجام میگیره ، به این میگن یک سیاست هوشمندانه از طرف آمریکا و انفعال و بی توجهی مسئولین امنیتی و کشوری به این موضوع، بهتره یک هماهنگی بین دانشمندان ذوق زده برای سفر به آمریکا و مسئولین امنیتی ایجاد بشه
  • محمد IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    13 12
    الان که زمان فشار سیاسی به آمریکاست این دلقک ها با آمریکا معامله می کنند و تیتر ممنونم ایران ترامپ در کل دنیا ترند می شود. خاک بر سرت ظریف
    • رضا# IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      13 4
      من موندم این ادم گیجه یا خودشو زده به گیجی
  • ناشناس IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    16 28
    این تشکر ها همش الکی ترامپ بی شرف تر از این حرف هاست ما تا آخرین نفس جلوی آمریکا و قدرت پوشالی او هستیم تا بلا آخره یک روز اون رو و کشورش رو از کره ی خاکی محو کنیم و دیگه نامی از ترامپ و آمریکا نباشه.
    • Yasin IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      9 4
      به همین خیال باش
    • الی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      13 5
      تو حالا برو جلو همین مفسدان اقتصادی سیاسی مملکت خودت رو بگیر اگه راست میگی نمیخاد زحمت بکشی دنیارو آباد کنی
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    19 10
    قاتل سردار دلها داره تشکر میکنه. این مرتیکه رو باید به غلط کردن مینداختیم نه اینکه...
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      1 0
      فکر میکنه میتونه با ایران توافق کنه،به قول رهبر عزی م شتر درخواب بیند پنبه دانه،، منم میگم ترامپ در خواب بیند ،،
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    18 0
    دو امریکایی و امریکایی در یک زمان آزاد شدن ، اصلا هم مبادله نبوده !
  • خسته DE ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    19 1
    دونفر اقا زادهازاد شد
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    26 5
    خدایا ترامپ دوباره رای بیاورد آخ که چه مشت محمکی است به دهن بعضی ها
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      9 0
      اره واقعا امیدوارم رای بیاره آقای ترامپ
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      10 15
      مشکل تو و امثال تو اینه که فکر می کنی ما فقط با ترامپ مخالفیم . کارتر - ریگان - بوش - اوباما لجن تر از این مردک بودن . فهم تو از مخالف بودن ما واقعا همینه . نه داداش امریکا نمی خواد سر به تن ما باشه . حتی تو هم هیچ هیچ ارزشی برای اونا نداری . بفهم
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      9 16
      به کوری چشم تو و امثال تو نه تنها آرزوی انتخاب دوباره این جانور تروریست رو به گور می برید بلکه به زودی شاهد نابودی آمریکا هم خواهیم بود البته اون موقع شماها سکته رو زدید و دارن حلواتون رو می خورن.
    • علی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      6 3
      بدبخت ترامپ انتخاب نخواهد شد.۱۰۰٪ خائن عوضی . خاک عالم بر سرت .
  • علی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    9 14
    حکام ایران فکر می کنند با روی کار آمدن دموکرات‌ها راحتر می توان با آنها کنار آمد در صورتی که سگ زرد برادر شغال است با این تفاوت که که ترامپ همچی اش رو است برخلاف اوباما که اگر برجام را به امضای کنگره می رساند وضعیت این جور نبود صحنه های خیابان‌های آمریکا مطمئن باشید در آینده ای نزدیک در ایران تکرار خواهد شد
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    21 15
    عوضی سردار دلها از ما گرفتی خدا از تو نگذرد
  • RU ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    16 18
    مجلس انقلابی ظریف رو استیضاح کنه به خون حاج قاسم خیانت شده مرگ بر امریکا مرگ بر مشرق
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    17 6
    با تو به هیچ وجه توافق نمی کنیم و آزادی شهروند آمریکا از ایران نشانه توافق نیست
  • Mehdi2047 IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    9 2
    این عوض نمیشه
  • DE ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    11 14
    لطفا ذوق زده نشید کارشیطان بازی با کلمات وعوامفریبی است
  • رامین IT ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    21 0
    سلام کاشکی این تحریم ها و این جنگ ها به پایان برسه بدون هیچ خون ریزی
  • مسعود IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    23 4
    شما هم فقط مرده باد امریکا هستید. یه زمان باید مذاکره کرد و یه زمان هم جنگ و یک زمان هم مقاومت باید کرد .باید بازی شطرنج رو بلد بود.
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      1 0
      مذاکره با شیطان معنی نداره درمقابل دشمن آشکار فقط باید مقاومت کرد بفهمید اینو
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    4 7
    مرگ بر روسیه و آمریکا
  • رضا# IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    22 18
    تشکرت بخورد توی سرت .... مرتیکه تو و اون معاون پمپه تاوان سردار سلیمانی رو باید بدید .... ببین کی بهت گفتم ..... باش به وقتش
  • رضا IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    29 16
    ازلحاظ اقتصادی مردم دارن له میشن؛باید توافق مقطعی ومشروط بکنن
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      11 5
      توافق با گرگ له شدن زیر زانو و چنگال را به دنبال دارد این را بفهمید قبل از اینکه نتوانید نفس بکشید
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      7 0
      توافق سر چی برادر من؟؟! سر فعالیت های منطقه ای و موشکی؟؟!!! همین هسته ای چقدر به عهدی که بستن عمل کردن؟ چرا درس نمی گیرید. کلید حل مشکلات اقتصادی داخل کشوره بیرون دنبالش نگرد. اونا میخوان تسلط کامل به کشور داشته باشن. اون دموکرات ها هم به شیوه ی دیگه ای می خواستن انجام بدن
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    7 4
    علی برکت الله
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    7 13
    ترامپ چقدر مهربانه
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      22 6
      جنگ طلب نیست
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      6 6
      اره منم دوستش دارم حداقل شعورشوداشت که تشکرکنه
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      3 7
      حد اقل مانند بوتین نیست که از پشت به ایران خنجر میزنه
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      5 1
      میگم این ترامپ مهربون وقتی دیدینش نازتونم کرد شیطونا؟؟! نگفت پفک نمی‌خورم، بستنی نمیخوام... نداریم ؟؟!!
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      2 0
      اخی طفلکیا با ۱پفک و قول شهربازی میشه گولتون زد و دزدیدتون.رفتارش با مردم خودشو ببینین چجوری لت و پارشون میکنه و میکشه و سربازاش از روشون رد میشن اینا که از خودشونن وضعشون ابنه وای به حال شما بدبختای ساده‌لوح
  • سروش IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    7 20
    مرگ بر امریکا روسیه چین بریتانیا
  • رقیه IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    24 13
    ترامپ حرومزاده کثیف حالم ازش بهم میخورد ای ترامپ لعنتی آماده باش که مرگ در انتظارت است تو اگه خیلی از ایران ممنون بودی سردار عزیز تر از جانمان را اینگونه با بی شرمی به شهادت نمیرساندی
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      5 0
      بمیرم برات حاج قاسم که خونتو دارن پایمال میکنن
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    6 0
    دولت تدبیر و امید هم خوب بلده تو این شرایط که همه چی علیه ترامپ هست بهش پاس گل بده! آفرین! کلی براش افتخار آفریدید! الان میتونه سرش رو مثل مرد بگیره بالا ودبگه اگرچه مملکت خودش رو به گند کشیده اما ایران رو سر عقل آورده! تدبیر و امید برای کدخدا!!
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    8 3
    رابط با امریکا را به رفراندم بگذارید
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      4 1
      بله رفراندوم
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      7 1
      استقلال کالیفرنیا، کاتالونیا، اسکاتلند و... به رفراندوم بگذارید، بله رفراندوم!!! تو کریمه استقلالشو به رفراندوم گذاشتن و ملت پیوستن به روسیه رو قبول کردن بعد غربی‌ها روسیه رو تحریم کردن گفتن قبول نیست. حالا گیریم رابطه با آمریکا رو هم تو ایران به رفراندوم گذاشتن و رد شد، باز میریزن تو خیابون‌ها با حمایت مالی و سیاسی غرب و آل سعود اموال ملتو آتیش میزنین، مگه غیر اینه؟ رفراندوم از نظر شما غربگدا ها وقتی درسته که آمریکا نتیجشو تأئید کنه که ماهم هم صدا میگیم زرررررشک!!!!
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      1 0
      بله که باید زیر نظر یک ناظر انجام بشه با توجه به سوابق شما که ارای ملت را به نفع منافع خودتان تعویص میکنید
  • Hhhhhh IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    4 1
    ترامپ بااسم ایران قدرتمند هست وقدرتنمایی می‌کند.وبا گیر دادن به ایران میتونه باز رای بیاره.
  • مجید IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    11 2
    گم شو ترامپ
  • ZAHRA IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    7 0
    همه چیز آیران رو فروختند وبه باد دادن اینم روش
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    10 1
    چرا از مردم در خسوص دوستی با آمریکا سوال نمیکنید
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      7 2
      ملت راصی هستند ولی بعضی منافع خود را در تحریم و فشار اقتصادی دنبال میکنند این هم یک مکتبی،است
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      2 1
      ما راضی هستیم
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      1 0
      خصوص
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      1 0
      چون بیسوادای احمقی مثل شماها حاضرن بخاطر گرفتن ۲تا شکلات نصف کشور و تمدن ایران باستان و شرف و هرچی هست بدن بره.در خسوس خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      1 0
      اشتباه مثبت دادم این خودش سوال میکنه خودشم داره جواب میده
  • به نام آزادی US ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    8 7
    حالا که ترامپ در جهان حالت نابودی و اضمحلال قرار گرفته و رفته درون کاخ سفید مخفی شده و دور کاخ رو حصار کشیده، این آقایان دارند به خون امثال حاج قاسم سلیمانی ها خیانت می کنند، وبه ترامپ تروریست و دولت کثیفش تنفس می دهند و برایش در جهان و آمریکا آبرو می خرند، هزار افسوس ازین خاینین به مملکت.
  • آزاده US ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    6 2
    ترامپ و دولتش الان در جهان به خاطر عملکردشون دارن خفه ی سیاسی می شوند، اونوقت این خاینین دارن بهشون تنفس مصنوعی میدن. خاک بر سر خاینین به خون شهدا.
  • م پ IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    2 0
    آقای پرزیدنت رئیس جمهور آمریکا میداندکجا تشکر کنه کجاخشم را نشان بده ودیپلماسی رابه سر انجام برسونه با دعوا وزورگوی نمیشه.درضمن هر کشوری باید باظرفیت خودش پیش برود
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    5 2
    قلت کردی ، مردک نژادپرست. من نمیدونم تو این اوضاع ،ایران چرا بایستی همچین کاری رو بکنه؟ در واقع با این کارتون، ۱ امتیاز به دکترترامپِ‌نژادپرست دادین . خدا بهتون انصاف بده .این چه کاری بود آخه.
  • سحر DE ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    4 0
    مرگ بر امریکا
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    5 0
    آزادی ومبادله زندانی بین امریکا و جمهوری اسلامی در حالی که ترامپ در گیر یک بحران داخلی است نشان از چیست!؟ مبادله ای که کمک به ترامپ و استفاده تبلیغاتی او جهت خروج از بهران داخلی در شرایط فعلی خواهد کرد .
  • ح IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    2 0
    حالا ايران در جواب امريكا: نه ممنون
  • mahmood IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    3 0
    نظرهمه محترمه بعضی ها تعصبی برخورد می کنند.باید بگم مشکل ما آمریکا نیست .مشکل ما کسانی هستن اقتصادمارافلج کردن مثل اکثر کسانی که دوزد یا اختلاسگرن.ما زمانی می تونیم موفق بشیم.مسعول پاک ودلسوز داشته باشیم مثل شهید رجایی .چرابایددلار بشه ۱۷هزارتومان مشکل کجاست آمریکا مطمعنا نیست پراید اشغال بشه ۷۰میلیون چرا کسی حرف نمی زنه
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    6 0
    برو به جهنم تروریست!
  • تهران IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    3 0
    برین مذاکره کنین بذارینش سرکار یکم ازچیزیم نترسین هیچ غلطی نمیتونه بکنه چون اونه که الان به ما نیازداره کلی حالم بهمون میده خیالتون تخت چون از ایران حساب میبره و وقتی یه خودشیفته ازکسی بترسه خوب امتیاز میده
  • علی اسدی IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    6 0
    خدا رو هزار بار شکر که قدرت دیپلماسی ایران به اندازه تسلیحاتش برتده است جایی که موشک نمیرسد برد دیپلماسی میرسد ظریف متشکریم که حواست به دانشمندان ونخبه های ایران زمین اسلامی هست و با وجود مقاماتی مثل حضرتعالی ایران و نظام اسلامی هر روز قدرتمند تر و تنومندتر می شود خدا یار و یاورتان باد
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    9 1
    ترامپ قهرمان کشور ما را ترور کرد از تو متنفریم تروریست
  • ایمان IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    1 0
    ترامپ یک احمق نژاد پرست هست و با تحریم های که علیه مردم ایران در پیش گرفت هزاران جوان را بیکار کرد هزاران مریض را مریض تر کرد با تحریم دارو آخه حرام زاده تو رحم به هیچ کس و هیچ کشوری نکردی تا هر روزی باشد عزیزترین کست را مثل سگ جلوت تکه تکه میشه
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    2 0
    کاش آزادش نمی کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس