کد خبر 1079651
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
رفتار خشن پلیس آمریکا با بازداشت شدگان در اعتراضات؛ در زندان های آمریکا چه می گذرد؟

ناآرامی‌ها و درگیری‌ها در آمریکا در پی قتل فجیع یک شهروند سیاه پوست به بالاترین حد خود رسیده به طوریکه تاکنون پلیس آمریکا هزاران نفر را بازداشت کرده است.

 به گزارش مشرق، قتل یک شهروند سیاه پوست به دلیل رفتار خشونت آمیز یک افسر پلیس آمریکا موجی از اعتراض‌ها و محکومیت‌های گسترده را در سراسر این کشور به همراه داشته است.
 جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی که روز دوشنبه هفته گذشته همانند صدها سیاه پوست دیگر در این کشور، قربانی تفکرات نژادپرستانه شد، با اعتراض‌ها و تظاهرات مسالمت آمیز آغاز و با مداخله گارد ملی به درگیری و خشونت‌های خیابانی کشیده شد.

درگیری معترضان و نیروهای گارد ملی آمریکا باعث شد تا صحنه‌های خشونت آمیزی در بیش از ۷۵ شهر رقم بخورد.
رفتار غیر انسانی با بازداشت شدگان نارامی‌های اخیر آمریکا
دستور دونالد ترامپ برای شلیک به سمت معترضان و بازداشت آنها شعله‌های این اعتراض‌ها را که در نخستین روز مسالمت آمیز بود، برافروخته کرده و اکنون آمریکا شاهد جنگی داخلی است که نارضایتی‌های سرکوب شده آن را رقم زده است.

درگیری معترضان خشمگین و نیروهای امنیتی و گارد ملی تاکنون منجر به دستگیری بیش از ۶ هزار نفر شده و نزدیک به ۲۰ نفر در جریان تیراندازی‌ها جان خود را از دست دادند.
این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، معترضان را تهدید به گذراندن ۱۰ سال زندان کرده است.
بیشتر بخوانید:
معترضان که در جریان این اعتراض‌ها توسط نیروهای پلیس آمریکا بازداشت شدند، در شبکه‌های اجتماعی در مورد نحوه برخورد پلیس و شرایطی که در بازداشتگاه ها بوده، اعتراض کردند.
به گزارش پایگاه Cincinnati، گروهی از معترضان که در شهر سینسیناتی در اوهایو بازداشت شدند، در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که آنان بدون غذا، آب و یا حتی دسترسی به دستشویی  و در بیرون از زندان، نگهداری شدند.

یکی از معترضان نوشت «رفتار با معرضان بسیار ترسناک است؛ معترضان در بیرون از زندان‌ها نگهداری می‌شوند؛ ما حتی از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی محروم بودیم.»

به گفته وی، ۱۰۰ نفر از معترضان در اوهایو روز یکشنبه دستگیر شدند و به زندان منتقل شدند؛ پس از آن زندانیان به مرکز دادگستری انتقال داده شدند.
رفتار غیر انسانی با بازداشت شدگان نارامی‌های اخیر آمریکا
برخط معترضان در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که یکی از معترضان در زندان جان خود را از دست داده است؛ همچنین یکی از معترضان به دلیل وخامت حالش بیمارستان منتقل شده است.

فیلم‌هایی که با گوشی‌های تلفن همراه ثبت شده نشان می دهد که ده‌ها معترض با ازدحام در کنار  یکدیگر قرار داشته و اطراف آنها با دیوارهای بلند و سیم خاردار پوشیده شدند؛ در این فیلم ها معترضان در خواست کمک داشتند.

همچنین یکی دیگر از معترضان می گوید «آنها به ما آب، غذا و حتی پتو هم ندادند؛ من در تمام مدت بازداشت، دست بسته بوده و دستانم بی حس شده بود.»

یکی دیگر از افرادی که در بازداشت بوده، می گوید «نیروهای امنیتی اجازه دسترسی به سرویس بهداشتی را به معترضان نمی دادند.»

برخی از معترضانی که در جریان ناآرامی‌های اوهایو بازداشت شدند، گفته اند در تمام مدت بازداشت دست آنها بسته بوده است.

این افراد می گویند افسران پلیس آمریکا، معترضان را مجبور به نشستن بر روی زمین می‌کردند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    8 0
    به قول مش حسن : زنونابین! البته در این مورد، میدونم اما روم نمیشه بگم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس