علی نظری جویباری

قائم مقام اسبق باشگاه استقلال گفت: چطور می توان پذیرفت تیم فولاد با نزدیک به ۳۰ بازیکن تا این اندازه متکی به یک بازیکنش باشد و نتواند بدون آن در لیگ شرکت کند؟

سرویس ورزش مشرق – پیرو انتشار بیانیه باشگاه فولاد در این باره که به دلیل عدم بازگشت آیاندا پاتوسی به ایران باید بازی عقب افتاده شان برابر استقلال به تعویق بیافتد بار دیگر شرایط برگزاری این دیدار طلسم شده در هاله ای از ابهام فرو رفت. در همین بین و در اردوگاه استقلال، شاگردان فرهاد مجیدی با برنامه ای منظم در حال آماده سازی خود برای ورود به این دیدار هستند و مدیرعامل جدید باشگاه توانسته با پرداخت بدهی باشگاه به دیاباته و میلیچ همه نفرات تیم را در اختیار کادر فنی قرار بدهد.

علی نظری جویباری در گفت و گو با مشرق، درباره اتفاقات اخیر در باشگاه استقلال همچنین شرایط این تیم در آستانه ورود به مسابقات لیگ برتر حرف زد. قائم مقام اسبق باشگاه استقلال همچنین از اینکه باشگاه فولاد اعلام کرده نمی‌تواند بدون پاتوسی مقابل استقلال به میدان برود و باید بازی شان به تعویق بیفتد به شدت ابراز تعجب می کرد. او همچنین از اینکه برخی باشگاه ها به عدم برگزاری لیگ برتر رأی می دهند نیز انتقاد داشت.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

* آقای نظری جویباری! باشگاه فولاد گفته باز هم با استقلال بازی نمی‌کند؟

- من نمی دانم فولادی‌ها روی چه اصل و معیاری این حرف را می‌زنند. مدیرعامل باشگاه فولاد که همیشه از زمین و زمان انتقاد می‌کند ثابت کرده فردی توانمند است و قطعاً می‌تواند کاری کند که پاتوسی به کشورمان برگردد.

* اما ظاهراً جواد نکونام هم مخالف این موضوع است؟

- از جواد نکونام بعید است که جزو بازیکنان و مربیان خیلی خوب است. واقعا تیمی مانند فولاد فقط به یک بازیکن متکی است؟ فولاد حداقل ۲۵ تا ۲۶ بازیکن دارند و او می‌تواند نفرات دیگری را به جای پاتوسی به میدان بفرستد. این اصلا درست نیست. مثل اینکه قائدی مصدوم شود بعد فرهاد مجیدی بگوید چون قائدی نیست ما بازی نمی‌کنیم! فولادی‌ها گفتند ما فقط در خوزستان بازی می‌کنیم.

* به نظر شما با شرایط کرونای امروز می توان بازی استقلال در خوزستان برگزار شود؟

- در این باره تصمیم گیرنده باشگاه فولاد نیست که گفته ما فقط در اهواز بازی می کنیم. مسئولان استان خوزستان و ستاد کرونا و در نهایت سازمان لیگ تصمیم می‌گیرند که بازی کجا برگزار شود.

* دیاباته و میلیچ هم که برگشتند. به نظر شما استقلال در این باره سنت شکنی کرد؟

- آنها باید بر می گشتند چون هنوز ۱۰ بازی از این فصل، به اضافه دیدارهای جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا مانده و نمی‌توانستند برنگردند.

* اما استراماچونی به خاطر نگرفتن پول، قراردادش را فسخ کرد؟

- بله این را قبول دارم. سعادتمند کار مهمی انجام داد که پول این دو بازیکن را داد و مانع از فسخ قراردادشان شد. اما همه این اتفاقات را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که استقلال در نهایت با قدرت به لیگ برگردد.

* فکر می کنید استقلال همچنان بخت قهرمانی دارد؟

- شاید استقلال ۱۰ درصد از پرسپولیس شانس کمتری داشته باشد اما ۹۰ درصد شانس قهرمانی دارد. بازیکنان باید این موضوع را درک کرده و به خود بقبولانند که استقلال فقط دو یا سه بازی ندارد. استقلال تا آخر فصل ۱۰ هفته مسابقه دارد که می تواند هزاران اتفاق در این مدت برایش رقم بخورد.

* احمد سعادتمند در روزهای گذشته اعلام کرده عده ای نمی‌گذارند راحت کارش را در باشگاه انجام دهد؟

- اگر واقعاً چنین چیزی است سعادتمند باید مثل مرد با هواداران حرف بزند و بگوید که مثلاً آقایان ایکس و ایگرگ  نمی گذارند او کارش را انجام بدهد. اینکه بخواهد فقط بگوید عده‌ای نمی‌گذارند بعد که مشکل به وجود آمد و خواست از استقلال برود اسامی آنها را بگوید این اصلا کار درستی نیست و ما این را فرار رو به جلو می دانیم. آقای سعادتمند اگر کسی مانع کارَت است بگو! الان صددرصد اختیار باشگاه با توست و هر اتفاقی بیفتد شما و وزارت ورزش مقصر هستید.

* چرا اسم نمی برد؟

- نمی‌دانم! شاید او همچنان خودش را وابسته به وزارت ورزش می داند و نگران جایگاهش است اما او باید بداند اگر مردانه حرفش را نزند فردا به همین هواداران بدهکار خواهد شد. پس بهتر است حرفش را بزند و از کسی نترسد. فوقش این است که او را از کار برکنار می‌کنند اما شجاعتش تا ابد در ذهن هواداران باقی خواهد ماند.

* این که سعادتمند یک مازندرانی است تاثیری در حمایت شما از او خواهد داشت؟

- هیچ ربطی ندارد! هر جایی کار که ببینم نقطه ضعف دارد با صدای بلند اعلام می کنم. مدیری که در استقلال حضور پیدا می‌کند باید بتواند کار کند اینکه گیلانی باشد یا مازندرانی یا آذری فرقی نمی‌کند. مدیر استقلال باید کار کند و اگر اشتباه داشته باشد ما انتقاد می‌کنیم.

* اینکه گفته شده برخی باشگاه‌ها مخالف بازی در لیگ هستند را قبول دارید؟

- اصلاً! مگر شغل فوتبالیست ها با دیگر مشاغل فرق دارد؟ اگر مسابقات را به خاطر کرونا تعطیل کنند سال بعد باید چه کار کنیم؟ باید دو ماه بعد و از مردادماه لیگ برتر بعدی را شروع کنیم. این حرفها یعنی چه؟ مگر سایر مشاغل الان کار نمی‌کنند؟ شغلی خطرناک‌تر از پرستاران و دکترها داریم؟ تازه بازیکنان فوتبال با مراقبت‌های شدید مشغول تمرین هستند و قرار است با مراقبتهای شدیدتر به مسابقات بیایند. پس دیگر چه دلیلی دارد که نخواهند فوتبال بازی کنند؟ جامعه بدون فوتبال جامعه بدون روح است. پلیس ها آدم نیستند؟ رفتگرها آدم نیستند؟ بقیه مردم که همه سر کارشان برگشته اند چطور کار می کنند. فوتبال هم باید برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    21 13
    عاشق غرور استقلالی هستم..... یاد اون غرور پرویز افتادم که وقتی 2 گل از پرسپولیس جلو بود و جولان میداد، فکر نمیکرد اون بلا سرش بیاد
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    13 5
    خخخخخخ
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    10 16
    البته باید دید اینا قهرمانی رو چی تعریف می کنن
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    22 11
    استقلال سقوط نکنه به لیگ آزادگان قهرمانه خخخخخ
    • الی GB ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
      8 7
      حالا پرسپولیسی ها به این که 10 امتیاز جلو هستند و حتما قهرمان میشن مغرور نباشند. تیم های دیگر مثل سپاهان و پدیده و استقلال هم شانس قهرمانی دارند. تازه به نظرم باید بازی با سپاهان که سه امتیاز گرفتند هم اونو دوباره بازی کنند بهتره که بقیه فکر نکنند پرسپولیس مهندسی شده و بدون انجام بازی قهرمان میشه. پرسپولیسی های عزیز لطفا از نظر من ناراحت نشید. من فقط نظرم رو گفتم.
  • ناشناس IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    11 12
    جوک کرونایی: استقلال 90درصد شانس قهرمانی دارد.....هاهاها البته که شانس داره منتهی روی کاغذ نقاشی
  • احمد IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    8 6
    اون 10 درصدهم لابد فاصله امتیاز پرسپولیس با تیم دوم جدوله؟!!!!!!!!!!!
  • امیر علی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    12 1
    من ریاضیم خوب نیست یا این آقا اگر استقلال 90 درصد شانس قهرمانی داره و پرسپولیس 100 درصد حالا بقیه تیم ها رو هم بیان نفرمودند درصد این دو تیم رو هم میشه 190 درصد این چه جوری میشه (از صد قسمت صد قسمت را به پرسپولیس بدهیم و 90 قسمت را به استقلال و بقیه تیم ها هم هستن)تازه اگر پرسپولیس صد در صد شانس قهرمانی داشته باشه دیگه درصدی برای قهرمانی بقیه نمی مونه یا اگر استقلال 90 درصد قهرمانه دیگه قائدتا ده درصد از صد درصد باقی می مونه که باید بین پرسپولیس و سپاهان و پدیده و فولاد و...تقسیم بشه من که مخم هنگ کرده اینها با این سواد بالای ریاضی چطوری تیم بزرگمون رو مدیدیریت می کنن
  • A.H.Ghavidel84 IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    3 0
    مثل اینکه این ادم زیادی زده
  • رضا IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    5 1
    بازم به انصافی که به خرج دادی و حداقل 10 درصدهم برای گل گهر سیرجان شانس قهرمانی باقی گذاشتی دمت گرم نه خداییش دم انصافتم گرم
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    4 1
    جوک بامزه ای بود!!
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    5 0
    حالا ریکا میخواهد یا خود جام را
  • مجتبی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    0 1
    هرطور حساب میکنم اگه استقلال از پرسپولیس 10 درصد کمتر شانس داشته باشه و نود درصد باشه،، پرسپولیس چند درصد شانس داره؟؟؟ 100 درصد؟؟ از 190 درصد حساب کرده آقای منزوی؟؟؟
    • US ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      0 0
      ایشون اقای نظری جویباری هستن مثل اوس جواد هیچکس رو نمشناسی
  • قانعی FR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 0
    مرزهای علم ریاضی رو جابجا کرد. اگه استقلال ۹۰درصد شانس داره و ۱۰درصد از پرسپولیس شانس کمتری داشته باشه، پس پرسپولیس ۱۰۰درصد شانس داره. حالا پیدا کنید پرتغال فروش را. مدیران بیسواد همچنان تصمیم گیرنده اند
  • پرسپولیس عشق IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 0
    خخخه حتما شانس قهرمانی پرسپولیس ده درصد؟!!
    • ب IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      0 1
      این روزها همه لنگ آتش میزنن چرا چطور؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 0
    چه بازی کنه چه بازی نکنه پرسپولیس قهرمان. درصد های شانس که میگن از خودشون در میارن. پرسپولیس ۶۰ درصد،سپاهان ۲۰ درصد،استقلال ۱۰ درصد و تراکتور سازی تبریز هم ۱۰ درصد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس