کد خبر 10790
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱

امشب ماه در نزديکي سياره مشتري ديده مي شود و فرصت مناسبي را براي علاقمندان به پيدا کردن اين سياره در آسمان فراهم مي‌آورد.

به گزارش مشرق، حميد رضا شهشهان منجم آماتور در گفت‌وگو با فارس با اعلام اين خبر گفت:‌ ساعتي پس از غروب خورشيد، ماه بيش از 30 درجه از افق شرق - جنوب شرقي ارتفاع خواهد داشت و سياره مشتري را مي توان به راحتي به صورت جرمي پرنور با جدايي زاويه‌اي8 و نيم درجه در پايين و سمت چپ آن مشاهده کرد.
وي ادامه داد: ماه و مشتري به آرامي تا بامداد به نيمه غربي آسمان تغيير سمت مي دهند و کمي به هم نزديکتر خواهند شد.
شهشهان گفت: مشتري در حدود ساعت 22 به حداکثر ارتفاع خود از افق خواهد رسيد؛ در اين زمان مشتري پنجاه درجه از افق جنوب ارتفاع خواهد داشت و در سمت چپ ماه خودنمايي مي‌کند.
وي افزود: پس از اين زمان به تدريج از ارتفاع آنها کاسته خواهد شد تا اينکه ماه پس از ساعت 3 و 30 دقيقه بامداد در افق غرب غروب خواهد کرد و مشتري هم دقايقي پس از آن در پس افق از ديد ما پنهان مي‌شود. پيش از غروب، مي‌توان مشتري را در فاصله هفت درجه سمت چپ ماه مشاهده کرد.
به گزارش فارس، مشتري پنجمين سياره منظومه شمسي از نظر نزديکي به خورشيد و بزرگترين اين سيارات است. با کمک يک ابزار رصدي ساده مثل تلسکوپ‌هاي کوچک و يا حتي دوربين‌هاي دوچشمي بزرگ، مي‌توان تا چهار قمر اين سياره را مشاهده کرد. اين اقمار به صورت نقاط کم نوري در يک امتداد در اطراف مشتري ديده مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس