کد خبر 1078544
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
رییس جمهوری برزیل به جمع معترضان علیه دیوان عالی این کشور پیوست

تهران- ایرنا- رییس جمهوری برزیل به معترضانی پیوست که در مقابل دیوان عالی این کشور در اعتراض به تحقیق این دادگاه درباره اقدامات او تجمع کرده بودند.

به گزارش مشرق، «ژائیر بولسونارو» رییس جمهوری برزیل روز یکشنبه در حالی که سوار بر اسب بود به جمع معترضان به دیوان عالی کشور که در حال تحقیق درباره اقدامات خود او است، پیوست.

بولسونارو با محکوم کردن دیوان عالی برزیل به دلیل تحقیق درباره دخالت او در امور مربوط به پلیس و باز کردن پرونده‌ای پیرامون کمپین تهمت و تهدید که از سوی طرفداران وی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده، عنوان کرده است که این اقدام دیوان عالی، بحران سیاسی در این کشور را که با شیوع گسترده ویروس کرونا همزمان شده، عمیق‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید:

بولسونارو که افسر پیشین ارتش و از مدافعان حکومت دیکتاتوری در بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۵ در برزیل است، گفته که از «احکام احمقانه پیروی نخواهد کرد» و همچنین تهدیده کرده است که اقدام دیوان عالی ممکن است برزیل را به یک بحران سیاسی بیافکند.

دیوان عالی برزیل در حال تحقیق درباره اتهامی علیه بولسونارو مبنی بر دخالت در امور پلیس با دلایل شخصی است که از سوی یکی از وزیران دادگستری پیشین دولت وی مطرح شده است. «چلسو دی ملو» قاضی دیوان عالی برزیل هوداران بولسونارو را متهم به تلاش برای ایجاد حکومت دیکتاتوری کرده است.

رییس جمهوری برزیل به رغم اجباری بودن استفاده از ماسک در پایتخت این کشور، بدون ماسک به میان هواداران خود رفت و برخلاف اصول بهداشتی در دوره کرونا با آن‌ها دست داد.

وی سپس در اقدامی عجیب‌تر، سوار یک اسب نظامی شده و از مقابل هواداران خود عبور کرد.

برزیل که از لحاظ شمار مبتلایان به کرونا پس از آمریکا در رده دوم جهانی قرار دارد، تاکنون ۵۰۶ هزار مورد ابتلا به این ویروس ثبت کرده است که از میان آنان، بیش از ۲۹ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    8 0
    یک احمق از نوع ترامپی اش در آمریکای جنوبی! در ایران هم بجوییم از این دست را می توانیم در بین اصلاح طلبان تهوع آور بیابیم! مثل کسانی که ساخت مساکن مهر را به سُخره می گیرند! یا کسانی که پس از هفت سال زمامداری می گویند دولت اختیاراتش کم است و یا هنوز مشکلات بی عرضگی شان را می خواهند به گردن دولت قبل بیندارند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس