امیرمهدی علوی

سخنگوی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص پیش نویس اساسنامه و همچنین موضوعاتی مانند پرونده ویلموتس ارائه کرد.

به گزارش مشرق، امیر مهدی علوی در خصوص پیش نویس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: بحثی در مورد تاریخ زمانبندی که مطرح شده که تا آن زمان اگر اعمال نشود، اتفاقاتی برای فوتبال می‌افتد. این کاملا کذب است و تکذیب می‌شود.

علوی در مورد این که یک رسانه آلمانی ادعا کرده فدراسیون جهانی فوتبال، فدراسیون فوتبال ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تعلیق تهدید کرده، عنوان کرد: منبع این خبر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینیم کجا بوده تا مبحث روشن‌تر شود. یا در ارتباط با عددی مبنی بر این که عددی باشد که ایراد اساسنامه‌ای در مورد آن مطرح باشد. این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم ما رد می‌کنیم.

وی افزود: این تأکید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارم که موضوعی که در ارتباط با اساسنامه مطرح است، بارها مطرح شده که این رفت و برگشت وجود دارد. کاملا هم پیش بینی می‌شد که پاسخ فیفا در روز جمعه بیاید و ما منتظر آن بودیم. این مسأله به کمیته تدوین مقررات ارجاع شد. بر اساس آن نظرات مورد بررسی قرار گرفت، این رفت و برگشت ان‌شاءالله باز هم وجود خواهد داشت.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد این که چرا این اساسنامه در اختیار افرادی خارج از فدراسیون فوتبال و حقوقدانانی که در حوزه ورزش فعالیت دارند قرار نمی‌گیرد و چرا در رسانه‌ها اعلام نمی‌شود تا مردم از محتویات آن باخبر شوند، گفت: بحثی که در مورد مجمع مطرح است، جلسه‌ای که در 18 فروردین امسال برگزار شد این بحث مطرح شد که به اعضای مجمع ارائه شود و نظرات دوستان در این زمینه اخذ شود. این چارچوب کلی است.

وی در مورد این که آیا این نظرات اعمال شده، اظهار داشت: حتماً این مباحثی است که مورد بحث قرار می‌گیرد. فدراسیون فوتبال یک متولی مباحث اساسنامه دارد، کمیته حقوقی و تدوین مقررات که منبعی است از افراد مختلف باتجربه مثل دکتر براتی و همکاران محترم ایشان که در فدراسیون هستند ضمن این که خود باشگاه‌ها هم مشاور حقوقی دارند؛ مثلاً ممکن است مدیری باشد که اشرافی روی یک بند خاص نداشته باشد اما مشاور حقوقی دارد و نظر او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیشنهادی که به فدراسیون می‌دهند اعمال می‌کند.

علوی افزود: دو موضوع بحث قابل اهمیتی است که باید به آن پرداخته شود تا پمپاژ نگرانی و ناراحتی و نکات منفی به جامعه نشود تا ان‌شاءالله با همگرایی و شرایط مساوی که وجود دارد این روند طی می‌شود و به امید خدا فضای اطلاع‌رسانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهیم داشت و موارد بعدی که وجود خواهد داشت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حتماً اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد نگرانی‌هایی که در خصوص پرونده ویلموتس و جریمه آن و این که فدراسیون فوتبال چقدر شانس دارد تا در این پرونده پیروز شود، اظهار داشت: فضایی که در ارتباط با پرونده ویلموتس بود با تنظیم لایحه‌ای در ارتباط با ادعاهای او با پاسخ فدراسیون همراه شد. بحث، بحث حقوقی است. روندی دارد که هر کلمه‌ای رصد می‌شود. بیان مکرر در هر پرونده حقوقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امساک می‌کنیم؛ یعنی فضا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمتی می‌بریم که فدراسیون لایحه خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر اساس دیتا و نقطه نظرات وکلا ارسال کرده و در حال بررسی شدن است. ما هم زمانی نداریم که بدانیم چند درصد، چه زمانی و چگونه خواهد بود. در زمینه ادعاهایی که ایشان کرده و موارد بیشتر که شاید هنوز هم در سطح رسانه مطرح نشده، امیدواریم جمع‌بندی مثبتی داشته باشیم.

علوی در پاسخ به این سؤال که قاضی زاده هاشمی مدعی شده اسحاق جهانگیری در این پرونده نقش دارد و قرار است این پرونده به سازمان بازرسی فرستاده شود، گفت: من صحبت‌های جناب قاضی زاده هاشمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نخوانده‌ام.

وی در مورد این که برای سرمربیگری تیم ملی هر روز یک گزینه مطرح می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته هنگامی که گفتیم سرمربی تیم ملی در حال نهایی شدن است، دیبیازی مطرح شد که همان روز تکذیب شد. بعد او اعلام کرد که در حال مذاکره است و بعد از آن اسکوچیچ معرفی شد و مشخص شد که دروغ است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: من صحبت های اسلامیان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه دیدم و به نظرم جالب بود. جالب بود. نه خط، شاید مقداری حتی خارج از کشور باشد، مارکت فوتبال ایران، مارکت ارزشمندی است. نگاه کنید ببینید در 10 سال اخیر چه مربیان بزرگی به فوتبال کشور ما آمدند. کی‌روش، برانکو، استراماچونی، دنیزلی و... اینها مربیان کمی نبودند، فوتبال ایران مارکتی قوی است. طبعا علاقمندی برای فعالیت وجود دارد.

علوی افزود: فکر می‌کنم از خارج از کشور علاقمند باشند که بیایند و در اینجا فعالیت کنند.

وی در مورد بدهی فدراسیون فوتبال به شرکت شستا اظهار داشت: البته روابط عمویم شرکت شستا در این زمینه اطلاع‌رسانی داشتند. بر اساس فرصت زمانی که مطرح است، فدراسیون متعهد است. در مذاکراتی که صورت گرفت بحث بر این بود که با توجه به مطالبات فدراسیون ایران از فیفا و این که هنوز روند مدنظر محقق نشده، این پول به عنوان جایگزین بیاید تا آن پول برسد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: دقیقا با شرایطی که در بحث کرونا به وجود آمد تلاقی پیدا کرد و این نحوه انتقال پول خیلی سخت شد اما مذاکرات بین فدراسیون و فیفا خیلی شدید و محکم ادامه دارد تا ان‌شاءالله موضوع شرکت شستا محقق شود. واقعا از همراهی این مجموعه با فوتبال تشکر می‌کنم. بحث حمایت دولت واقعا متصور نیست اگر فوتبال پابرجا باشد بدون حمایت و همراهی دولت.

علوی در مورد این که فیفا چه مواردی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای اصلاح اساسنامه مطرح کرده، افزود: این محفوظ است، اما همان طور که عرضه کردم رفت و برگشت ادامه دارد. یک نظری دوستان می‌دهند، یک نظر کمیته حقوقی و تدوین مقررات، نظر AFC و فیفا، چارچوب، قانون داخلی و همه اینها در این پکیج دیده می‌شود، برای همین چکش‌کاری این موضوع زمان می‌برد. شما مطمئن باشید. براتی و همکارانش و دبیر کل فدراسیون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بینم که مرتب در جلسات شرکت می‌کنند. در هفته گذشته جلسات متعددی با حضور حیدر بهاروند برگزار شد، این بحث ادامه دارد، حتماً وقتی نهایی شد در باره جزئیاتی که مدنظرشان است صحبت می‌شود.

وی در مورد این که آیا اصلاح اساسنامه در دهه اول تیر انجام می‌شود، عنوان کرد: آن طور که می‌بینید واقعا فدراسیون از روز اول، روزی که اعلام شد انتخابات باید هجدهم برگزار شود، فدراسیون تلاش کرد آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 25 اسفند برگزار کند، دلیل آن چه بود؟ که سریع تعیین تکلیف شود. در بحث اصلاح اساسنامه ما سه روز مدارک مدنظر فیفا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارسال کردیم. این نشان می‌دهد که فدراسیون به دنبال این است که ان‌شاءالله با تمام ظرفیت‌ها از برنامه‌ای که مد نظر است بهره‌وری کند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد این که از زمانی که سازمان لیگ شروع تمرینات مسابقات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کرده، برخی از باشگاه‌ها صحبت از انصراف و شرکت نکردن داشته‌اند و به همین خاطر فشارهای زیادی روی کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال وارد شده که برای اسپانسرهای سازمان لیگ مسابقات ادامه پیدا می‌کنند، گفت: اتفاقی که به خاطر ویروس کرونا افتاد، روند خاصی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ورزش جهان به وجود آورد. لیگ ایران هم جزو همین فضا است. نکته مهم این است که پروتکل‌های مدنظر وزارت بهداشت، ستاد ملی کرونا و سازمان لیگ و مجموعه فوتبال و باشگاه‌ها آن را رعایت می‌کنند؛ یعنی الان می‌بینیم باشگاه‌ها تونل زده‌اند و از بازیکنانشان مراقبت دارند. اتفاق مهمی است. جمع‌بندی اینکه چه شرایطی بخواهد به وجود بیاید، تاکید بر حفظ سلامت ورزشکار و همچنین برنامه ریزی که برای شروع و برگزاری مسابقات تایید شده است. حتما فدراسیون در این زمینه تابع نظراتی بود که ارائه شد.

علوی تصریح کرد: دوستان حوزه پزشکی فدراسیون و همچنین جناب مهدی و همکارانشان صحبت کردند و به دنبال این هستند که بر اساس اعلامی که مطرح شد که فعلا تمرینات انجام شود و به دنبال مسابقات باشد، این روند طی شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه باشگاه‌های خصوصی قرار است نامه‌ای را به فیفا ارسال کنند و آیا این نامه برای فوتبال ایران خطری را به خاطر دخالت دولت در ورزش به همراه نخواهد داشت، گفت: طبعا فدراسیون مطلع می‌شود. هنوز در این زمینه اطلاعی نداریم. قطعا به ما رونوشت ارسال می‌کنند.

وی در مورد اینکه ممکن است قرارداد ویلموتس از طریق یکی از رسانه‌ها منتشر شود، اظهار داشت: به این موضوع از دو منظر می‌توانم نگاه کنم؛ ترجیح می‌دهم در مورد هر دو منظر فعلا صحبتی نکنم، ولی در چند ماه اخیر شاهد بودید که قراردادی از یک مربی منتشر شد و چه اتفاقاتی بعد از آن افتاد. شاید بعضی بگویند این مربی با آن فرق می‌کند، آن مربی می‌خواست برگردد، اما این مربی برنامه‌ای برای برگشت ندارد، به طور کلی فضایی که در قراردادهای بین المللی حاکم است، فضای محرمانه است. شما راهکار ارائه بدهید که وقتی فدراسیون در مقابل یک قرارداد بین المللی که این همه در مورد آن بحث و نکته وجود دارد، معذوراتی دارد چه کار باید کرد. یک مربی یا اخراج می‌شود یا فسخ می‌کند.

علوی ادامه داد: اگر اخراج شود و بگوید چون من را اخراج کرده‌اید باید تا پایان قراردادم را بدهید، این بهتر است یا اینکه قراردادی باشد با یک فی زمانی و در آن تایم اعمال شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا می‌توان قرارداد ویلموتس را بدترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران دانست، عنوان کرد: باید بهترین‌ها را اول مشخص کرد.

علوی در مورد اینکه قرارداد کی‌روش را می‌توان قرارداد خوبی دانست، گفت: حتما، از نظر فنی یک بحث وجود دارد و از نظر حقوقی هم یک بحث دیگر، به نظر من اتفاقاتی که در حوزه تیم ملی رخ داده، از زمان خدابیامرز ایوویچ و حتی قبل تر از آن واقعا می‌توان بررسی کرد چه تیمی با چه فضایی موفق شد و چه تیمی با چه فضایی توفیق نداشت. حضور در جام جهانی حتما یک نقطه عطف است، اما بحث حقوقی آن نکته دارد.

وی در مورد اینکه چرا مدیر حقوقی فدراسیون قرارداد ویلموتس را امضا نکرده، اظهار داشت: در این زمینه هفته پیش بحثی مطرح شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه ویلموتس برای قراردادش هر سه ماه سه سال را درخواست کرده، گفت: نه، سه ماه است، سه ماه.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس