بررسی قیمت‌ 10 کالای اساسی در 31 استان، بعد از «گرانی بنزین» + جدول

در یک سال اخیر عدس با ۱۱۱ درصد و چای با ۷۷ درصد رکورددار گرانی مواد خوراکی محسوب می‌شوند.

سرویس اقتصاد مشرق- گزارش مرکز آمار از متوسط قیمت مواد خوراکی در یک سال اخیر، بیانگر رکوردشکنی عدس با افزایش قیمت ۱۱۱ درصدی است.

بر اساس گزارش مرکز آمار، هر کیلو عدس در اردیبهشت سال گذشته ۹۴۸۰ تومان بود که در اردیبهشت سال جاری با رشد ۱۱۱ درصدی به هر کیلور ۲۰۳۳۰ تومان رسیده است.

رتبه دوم گرانی از آن چای خارجی است ک هربسته ۵۰۰ گرمی آن از ۳۴۲۷۰ تومان در اردیبهشت سال قبل به ۶۰۶۵۰ تومان در اردیبهشت سال جاری رسیده و ۷۷ درصد گران شده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار، لوبیا چیتی هم در یک سال اخیر ۶۰ درصد گران شده است. موز و برنج خارجی نیز ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. ماست پاستوریزه ۳۲ درصد، شیر پاستوریزه نزدیک به ۲۹درصد و پرتقال هم ۲۸درصد در یک سال اخیر گران شده‌اند.

مرکز آمار همچنین از ارزان شدن برخی مواد خوراکی خبر داده که پیاز با ۳۹درصد و خیار با ۱۷درصد بیشترین نزول قیمت را داشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    14 0
    با این حجم از بی کفایتی جایگاه مدیران بی کفایت درکجای جهنم خواهد بود
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    10 2
    کلاهتونو بزارین بالاتر. الگوی جهان
  • امیر IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    20 1
    خدا بهمون رحم کنه با این تحریم های کمرشکن و با این همه مسئول بی لیاقت چه قبول کنیم چه نکنیم واقعیت اینه کشوری که دلار و طلا نداشته باشه نابود میشه چون نمیشه همه چیزو در داخل کشور تولید کرد همیشه نیاز به واردات وجود داره لطفا سیاست درست رو در پیش بگیرید لطفا این قدر دزدی و اختلاس نکنید بترکید مگه چقدر اون جیب و شکمتون جا داره کل خزانه رو بالا کشیدید
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    10 0
    بالاخره پانزده درصد اضافه حقوق حسن و دوستان را بایستی با عواقبش به دولت و دوستان پس دهید تا هرگز هوس اضافه حقوق بخاطر تورم نداشته باشید!!!
  • DE ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    7 0
    عدس و چای رکورددار گرانی شدنداز بس مردم چای عدس میخورن خب پبداست گرئن میشه تقصیر دولت نیست.اگر سیب و گلابی و آب آشامیدنی گرون شد مقصر دولت است.
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    زیر ۵ میلیون تومن حقوق یعنی مرگ یعنی دربدری بیچاره اونای که تحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی و حقوق ده روزه تامیین اجتماعی هستن کجا برن آقای رییس جمهور شما که شب تا صبح به فکر فقیر وبیچاره هستید نه به فکر سرمایدار
  • معترض IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    بگو چی گرون نیست!! امنیت غذایی مردم مختل شده، همون چایی که ۳ هزار تومن بود ۲ سال پیش و نوشیدنی مستضعفان بود الان چنده؟ اگر این کمک های مردمی نبود معلوم نیست چه بر سر حاشیه شهر که مملوء از خانواده های فقیر آبرومنده می اومد، ما مردم صبوریم و با عزتیم اما دولت از مردم نیست.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    قیمت اجناس روزانه شده چای وعدس تنها نیست بنده یه ضدعفونی کنز" میگرفتم 18هزارتومن هفته بعد رفتم شده 25هزارتومن فقط تعجب ما اینجاست چرا هیچ نظارتی در بازار واجناس وگرونی نیست -آخه چه فایده دوتومن به حقوق اضافه میشه انگار بو می کشند فروشندگان اجناس وبازار دو روز بعد قیمت ها رفته بالا بابا اگر کسی مملکت داری بلد نیست عوضش کنید -انونی که میلیادره که ککش نمی گزه ولی قشر ضعیف اسیب می بینه محبوره که نخوره وهزار ویک بیماری سراغ انسان میادبخدا فردای قیامت باید جوابگو باشید --
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    بابا این چه گزارشیه ؟ بهمن 98 عدس خریدم کیلویی 8000 تومن . 20 اردیبهشت 99 خریدم کیلویی 25000 تومان. خدایا ااااااا خوابند وزیران و خرابند وکیلان بردند به غارت سیم و زر مردمان.
  • پسر IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    اگر رعایت قانون و نظارت نباشه،همین هر هفته همه چی گرون میشه
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 0
    مشرق شرافت تو حفظ کن و منتشر کن... مثلا هموطنان مقیم آمریکا می گویند در این کشور، فرضا بیش از سه ساله؛ ی بسته پنیر به قیمت ۳.۵ دلار تهیه می کنند...و افزایش قیمت هم مویرگی هه...و یا در شرایط کرونا تنها قیمت مواد شوینده و بهداشتی به خاطر هجوم مردم افزایش داشته و اونم با اطمینان می گویند مقطعی هست...و به سابق بر می گردد...و دلیل و بهانه ای بر گرانی سایر اقلام و مایحتاج مردم نبوده و نیست.....حال این چه منطق، اقتصاد و نظارتی هست که ما داریم...که مثلا گرانی گوجه موجب گرانی خودرو می شود!؟؟ کی دیگه این اقتصاد دلالی ، رانتی ، مافیایی و استثمارگونه ما علاج می شود!؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس