کد خبر 1077976
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
رافال

فرانسه اعلام کرد: تحویل ۳۶ فروند جنگنده رافال به هند بدون تاخیر انجام خواهد شد و مفاد قرارداد میان هند و فرانسه با دقت دنبال می‌شود.

به گزارش مشرق، فرانسه یکی از کشورها در جهان است که به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. در این کشور تاکنون بیش از ۱۸۲ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۸ هزار نفر نیز قربانی این بیماری شده‌اند. ماه گذشته مقامات هندی اعلام کردند که به دلیل شیوع ویروس کرونا، تحویل جنگنده‌های رافال ساخت فرانسه چند ماه به تعویق افتاده است. 

بیشتر بخوانید:

تحویل سه فروند جنگنده رافال به هند

امانوئل لناین سفیر فرانسه در هند گفت: زمان تعیین شده برای تحویل جنگنده‌های رافال به دقت دنبال شده است و در حقیقت در روزهای پایانی ماه آوریل، فرانسه یک فروند جنگنده رافال را به نیروی هوایی هند تحویل داد. راجنات سینگ وزیر دفاع هند در ماه اکتبر سال گذشته با سفر به فرانسه ۴ فروند جنگده رافال را از این کشور تحویل گرفت. بر اساس قرارداد هند و فرانسه، قرار است که این جنگنده‌ها تا پایان سال ۲۰۲۲ به هند تحویل داده شوند. 

دهلی نو در سپتامبر (شهریور) سال ۲۰۱۶ قرارداد خرید ۳۶ فروند جنگنده رافال به ارزش هشت میلیارد یورو را با فرانسه امضا کرد. براساس این قرارداد، نخستین گروه از جنگنده‌های رافائل پس از ۱۸ ماه از امضای توافقنامه به هند تحویل می‌شود. فرانسه قرار است ۳۰ درصد ازمبلغ ۷. ۸ میلیارد یورو را در برنامه‌های تحقیقاتی هوایی هند و ۲۰ درصد را در تولید محلی قطعات رافائلدر هند سرمایه گذاری کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، جنگنده‌های رافائل مجهز به موشک‌های پیشرفته‌ای است که می‌تواند جنگنده‌ها و موشک‌های کروز دشمن را از فاصله‌ی ۱۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد. 

نیروی هوایی هند اعلام کرده است که این جنگنده‌های فرانسوی، قابلیت عملیاتی این نیرو را به شکل چشمگیری افزایش خواهند داد. هند قصد دارد اولین اسکادران جنگنده‌های رافال را در پایگاه "امبالا" در نزدیکی مرزهای غربی با پاکستان مستقر کند. دومین اسکادران جنگنده‌های رافائل در پایگاه هوایی "حاسیمارا" در ایالت بنگال و در نزدیکی مرزهای مشترک هند با چین مستقر خواهند شد. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 3
    برده های مسلح
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      0 1
      دقیقا درسته و این مطلب از اموزه و خواست جناب گاندی بوده .و مثل معرف گرفتن پستان گاو به جای گرفتن شاخ گاو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس