کد خبر 1077546
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
ادامه مشاجرات توئیتر با ترامپ

مدیر عامل شبکه اجتماعی توئیتر روز گذشته گفت که از تصمیم شرکت خود برای بررسی حقیقت توئیت‌های اخیر ترامپ درباره رأی‌گیری پُستی در انتخابات ۲۰۲۰، کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش مشرق، «جک دورسی»، مدیر عامل شبکه اجتماعی توئیتر، روز گذشته در رشته توئیت‌هایی نوشت که از تصمیم شرکت خود برای بررسی حقیقت توئیت‌های ترامپ درباره رأی‌گیری پستی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا حتی با وجود انتقاد ترامپ و متحدان وی کوتاه نخواهد آمد. 

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی»، گفته‌های مدیر عامل توئیتر در حالی مطرح شد که ترامپ امروز قرار است، یک دستور اجرایی برای «شبکه‌های اجتماعی» در آمریکا امضا کند. 

بیشتر بخوانید:

دلیل کاخ سفید برای امضای این دستور اجرایی این بوده که این شبکه‌های اجتماعی طبق شواهدی، در سیاست‌های تعدیل محتواهای خود، غرض داشته‌اند. 

دورسی روز گذشته (چهارشنبه) در رشته‌ توئیت‌های ضمن اشاره به برچسب زدن توئیت‌های ترامپ درباره رأی‌گیری پستی نوشت: «این توئیت‌های ترامپ ممکن است مردم را گمراه کند که آنها نیاز ندارند برای گرفتن برگه رأی ثبت نام کنند. (به این معنی که تنها رأی‌دهندگانی که ثبت نام کرده‌اند برگه رأی دریافت خواهند کرد.)» 

توئیتر در اقدامی روز سه‌شنبه، ذیل توئیت‌های ترامپ دو لینک را با عنوان «حقیقت را درباره رأی‌گیری پستی بدانید» پیوست کرد. زمانی که بر این لینک‌ها کلیک می‌شود، برای کاربر صفحه‌ای باز می‌شود که نوشته «ترامپ به غلط ادعا کرده رأی‌گیری پستی منجر به تقلب در انتخابات خواهد شد. اما طبق بررسی‌هایی که در مورد حقیقت این ماجرا انجام شده، گفته می‌شود که هیچ شواهدی وجود ندارد که اینگونه رأی‌گیری، به تقلب انتخاباتی منجر می‌شود.» 

دورسی همچنین در ادامه توئیت‌های خود نوشت که شبکه اجتماعی توئیتر این لینک‌ها را آپدیت خواهد کرد تا این مسئله روشن‌تر شود. 

وی در این توئیت‌ها نوشت: «این (لینک‌ها) ما را میانجی‌گر حقیقت نمی‌کند. قصد ما این است که این اظهارات متناقض را به یکدیگر وصل کنیم و اطلاعاتی که در مورد آنها بحث و مشاجره است را نشان دهیم تا مردم خودشان قضاوت کنند.»

وی در ادامه توئیت خود نوشت: «شفافیت بیشتری از طرف ما نیاز است تا مردم دلیل اقدامات ما را به خوبی ببینند.» 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز قرار است در بحبوحه، دشمنی و خصومت اخیر خود با شبکه اجتماعی توئیتر، یک دستور اجرایی را به امضا برساند. 

قانون‌گذاران آمریکایی در طیف‌های مختلف سیاسی از اساسنامه‌ای که در این دستور اجرایی مورد هدف قرار گرفته، انتقاد کرده‌اند.

این اساسنامه به منظور محافظت از شرکت‌های بزرگ فناوری برای پذیرفتن مسئولیت محتواهای کاربران آنها در نظر گرفته شده است. 

بند 230 این اساسنامه به شبکه‌های مجازی آنلاین اجازه می‌دهد که در تعدیل خوب محتواهای «ناخوشایند» دخالت کنند. 

در عمل، برخی از سیاستمداران محافظه‌کاران نیز ادعا کرده‌اند که این بند به آنها اجازه می‌دهد که بتوانند از تبعات ناشی از حذف دیدگاه‌های سیاسی مخالف بگریزند. 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    5 0
    سوال اینجاست که جنگ زرگری ترامپ با توئیتر چرا پس از طوفان های توئیتری ما شروع شد چند روز پیش هم خبر اومد که اسرائیل ملعون نامه ای به توئیتر برای بستن حساب های کاربری منتصب به رهبری منتقل کرده...این توطئه یقینا علیه جریانی هست که علیه آمریکا و صهیونیسم جهانی در توئیتر راه افتاده اما اینا میخوان زیرکانه و ظاهرا به خاطر دعواهای خودشون محدودیت های مدنظرشون رو اعمال کنند...اما اصل قضیه چیز دیگریست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس