کد خبر 1077155
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
لوگوی پرسپولیس

اخیرا از توافق سرخ‌ها با بودیمیر و پرداخت بخش قابل‌توجهی از بدهی به برانکو و دستیارانش در روزهای آتی خبرهایی منتشر و باعث شده هواداران نفس راحتی در این زمینه بکشند، اما آیا این موضوع واقعیت دارد؟

به گزارش مشرق، بعد از اینکه شنیده شد قرار است بخشی دیگر از پول قرارداد با کارگزار به حساب پرسپولیسی‌ها واریز شود، از باشگاه خبر رسید که قرار است این پول صرف پرداخت بدهی به شرکت‌های ریز و درشت شود و ظاهرا در این بین شانس شهرخودرو برای دریافت پول رضایتنامه یحیی و همچنین شرکت هواپیمایی که وظیفه تهیه بلیت پروازهای داخلی و خارجی را برای سرخ‌ها داشت، بیش از سایر طلبکاران است.

اخیرا از توافق سرخ‌ها با بودیمیر و همچنین پرداخت بخش قابل‌توجهی از بدهی به برانکو و دستیارانش در روزهای آتی خبرهایی منتشر و باعث شده هواداران پرسپولیس نفس راحتی در این زمینه بکشند، اما آیا واقعا قرار است پرسپولیسی‌ها بعد از حدود یک‌سال با طلبکاران کروات تسویه‌حساب کنند؟ اگر این‌گونه است، چرا باید بخش حقوقی باشگاه به‌دنبال اعتراض به حکم صادره از سوی فیفا درخصوص پرونده این بازیکن و کادر فنی کروات خود باشد؟ پیگیری‌ها نشان می‌دهد همچنان خبری از تعامل و توافق نیست!

 اعتراض پرسپولیس امروز به فیفا می‌رسد

با اینکه در اخبار شاهد توافق پرسپولیس با طلبکاران خارجی هستیم اما در عمل می بینیم که آنها همچنان به دنبال زمان خریدن هستند و دیروز اعتراض خود را به رای صادره فیفا در خصوص پرونده شکایت برانکو و دستیارانش را به فیفا ارسال کردند. هرچند مسئولان باشگاه در این مدت تاکید کرده‌اند که باید مشکل با برانکو بیرون از فیفا و بین طرفین حل شود، اما درعمل کار را به جایی رساندند که پروفسور تمام پل‌های ارتباطی خودش با پرسپولیسی‌ها را مسدود کرد و حاضر نشد بار دیگر با آنها پای میز مذاکره بنشیند و ادامه روند حل مشکل خود با سرخ‌ها را به وکیلش و فیفا بسپارد.
اما حالا با اینکه پرونده در فیفا به صدور حکم رسیده و سرخ‌ها به این حکم هم معترض شده‌اند، خبر می‌رسد که پیگیری روند قانونی پرونده تا زمانی که با برانکو به توافق برسند، ادامه خواهد داشت تا مبادا در این بین پرسپولیس متضرر شود.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس پرونده برانکو را به CAS برد

 هزینه‌های گزاف روی دست باشگاه

اینکه سرخ‌ها تا به امروز توانسته‌اند روند پرونده‌ها را در فیفا مدیریت کنند تا منابع مالی برای پرداخت مطالبات مهیا شود، کار خوبی است که می‌توان از آن یاد کرد، اما این اتفاقات بدی‌هایی هم دارد که مهم‌ترین آن بار مالی است که این کشمکش‌ها بر دوش سرخ‌ها می‌گذارد و پیش از این هم به آن اشاره کرده بودیم. در این بین تمام مدیران پرسپولیس بعد از حمیدرضا گرشاسبی، به این موضوع تاکید داشتند که نمی‌خواهد پرونده‌شان با برانکو در فیفا حل شود، وگرنه آنها می‌توانند بابت سال آخر قرارداد این مربی با سرخ‌ها که به‌صورت یک‌طرفه فسخ شده بود احقاق حق کرده و از پروفسور خسارت هم بگیرند! البته که همان موقع هم خیلی‌ها به این ادعا اهمیتی ندادند و می‌دانستند مثل خیلی از پرونده‌ها که در ابتدا ادعای پیروزی در آنها داشتیم و درنهایت به افتضاح‌ترین حالت ممکن بازنده شدیم، مورد برانکو هم در فیفا هیچ سودی برای سرخ‌ها نخواهد داشت. اما جالب است که این ادعای مدیران پرسپولیس در این روزها کاملا به فراموشی سپرده شده و کسی نیست بپرسد که برای گرفتن حق پرسپولیس بابت قراردادی که یک‌طرفه فسخ شد چه کردید؟ آیا اصلا در دفاعیات‌تان طرح دعوای متقابل کردید یا اینکه از اول می‌دانستید این ادعا کاملا واهی و بی‌اساس است و تنها هواداران باشگاه‌تان را با آن سر کار گذاشته بودید؟!
حالا هم ظاهرا سرخ‌ها باید در ابتدا برای ثبت هر پرونده در فیفا هزار فرانک سوئیس بپردازند و در ادامه برای مواردی چون هزینه کارشناسی حدود 25 هزار فرانک و همچنین مبلغی برای ترجمه اختصاص دهند که البته تمام اینها به‌اضافه پولی است که باید به برانکو و دستیارانش و همچنین بودیمیر بپردازند.

 خواجه‌وند مردی که تنها زمان را مدیریت می‌کند

یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگویی کوتاه اتفاقاتی که این روزها برای پرسپولیس در فیفا می‌افتد را موردبررسی قرار داد. او که نمی‌خواست نامش فاش شود، در این ارتباط گفت: «در زمانی که ژوزه مانوئل از پرسپولیس شکایت کرده بود، ذاکر که آن زمان مسئول حقوقی باشگاه پرسپولیس بود، توانست با دفاعیه خوب و مدارک محکمه‌پسند، این پرونده را به دادگاه CAS ببرد. می‌دانید که این دادگاه درصورتی پرونده‌ای را می‌پذیرد که بتوان ثابت کرد مرجع اصلی که در فوتبال فیفا است، صلاحیت رسیدگی به پرونده را ندارد و همچنین بتوانید دلایل محکمی برای اعتراض ارائه کنید. اما در ادامه فردی که امروز معاونت حقوقی باشگاه را برعهده دارد، کار را به‌دست گرفت و نتیجه‌اش هم بر همگان روشن است.» وی ادامه داد: «خواجه‌وند تنها در بحث مدیریت زمان قدم‌های مثبتی برمی‌دارد، اما نمی‌تواند پرسپولیس را در پرونده‌ای در فیفا برنده کند. حالا شما تماشا کنید که او با قرارداد محکمی که می‌گویند با استوکس بسته شده چه خواهد کرد و آیا می‌تواند حق پرسپولیس را از این بازیکن بگیرد!»

 وکیل برانکو: نه زنگی زده‌اند و نه پیامی فرستاده‌اند!

در این بین شاید از افرادی که بتوانند هواداران سرخ را از روند مذاکره آگاه کنند، شخص برانکو و وکیلش باشند. در این خصوص روز گذشته ازطریق یک واسطه با وکیل برانکو تماس گرفتیم تا از صحت ادعای سرخ‌ها مبنی‌بر واریز بخشی از مطالبات این مربی تا 3 هفته آینده برای آغاز مذاکرات جدید باخبر شویم. او این‌گونه به سوال پاسخ داد: «تا به امروز (دیروز) هیچ تماسی ازسوی باشگاه پرسپولیس گرفته نشده و همچنین هیچ پیام یا ایمیلی هم برای مذاکره ارسال نکرده‌اند. ضمن اینکه با موکل من هم ارتباطی نداشته‌اند و ما همچنان منتظر هستیم که این پرونده در فیفا با حکم قطعی همراه شود و نمی‌دانم که خبر مذاکره و واریز مبلغ از کجا آمده است. ما امیدواریم در این پرونده مشکلی برای پرسپولیس ایجاد نشود، چراکه موکل من به هواداران این باشگاه تعلق خاطر دارد و دوست ندارد این تیم آسیب ببیند، اما این بستگی به عملکرد مدیران این باشگاه دارد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس