کد خبر 1076972
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
بهتر است مردم در 48 ساعت آینده هوشیارتر باشند

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: هر چند که نمی‌توان وقوع هیچ زلزله‌ای را پیش‌بینی کرد اما خوب است که مردم در۴۸ ساعت آینده هوشیارتر باشند.

به گزارش مشرق، رضا کرمی‌محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در خصوص وقوع زلزله در منطقه مشا و ۵۰ کیلومتری شهر تهران، گفت: به هر تقدیر از چندی قبل لرزش‌های گسل مشا آغاز شده است و هرازگاهی زلزله‌هایی با ریشترهای بین ۲.۵ تا ۴ را در این منطقه شاهدیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در زلزله قبلی ابتدا یک پیش‌لرزه ۳.۶ ریشتری آمد و چند ساعت بعد زلزله ۵.۲ ریشتری واقع شده است آیا این بار هم مردم باید نگران وقوع زلزله‌ای قوی‌تر باشند،‌گفت: ما ۳۰ سال است که در تهران نگران آمدن زلزله با ریشتر بالا هستیم.

بیشتر بخوانید:

اعلام وضعیت قرمز در پی وقوع زمین لرزه

زلزله ۴ ریشتری دماوند مصدومی نداشت

کرمی محمدی ادامه داد: ‌البته در همین سال‌ها مردم متأسفانه هیچ نگرانی نداشتند و به این موضوع بی‌توجه بوده‌اند.

وی گفت: البته در هیچ کجای دنیا نمی‌توان با قطعیت درباره اینکه آیا زلزله‌ای بزرگ‌تر به وقوع خواهد پیوست یا خیر، پیش‌بینی انجام داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان مدیر بحران شهر تهران آیا به مردم پیشنهاد می‌کنید که ۴۸ ساعت آینده هوشیارتر باشند یا خیر گفت‌: اینکه مردم به واسطه وقوع این زمین‌لرزه و اینکه این احتمال وجود دارد که زلزله‌ بزرگ‌تری پیش آید هوشیارتر باشند موضوع بسیار خوبی است.

وی افزود: اما هوشیار بودن به معنای کلید ماشین در دست بودن و رفتن به سمت پمپ‌بنزین و از این طرف به آن طرف شهر رفتن نیست.

وی گفت:‌ یکسری دستورالعمل‌ها برای زمان وقوع زلزله ، بعد از زلزله و حتی قبل از وقوع زلزله وجود دارد که خوب است هموطنان این دستورالعمل‌ها را مطالعه کنند و همزمان هوشیارتر هم باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    13 0
    >>کرمی محمدی ادامه داد: ‌البته در همین سال‌ها مردم متأسفانه هیچ نگرانی نداشتند و به این موضوع بی‌توجه بوده‌اند<< در وهله اول آقای کرمی محمدی بی جا کردن! در هیچکجای دنیا مسایل رو به دوش مردم نمی اندازن که خودشون حل کنن، که اگر اینطور بود به مفتخورهایی امثال شما با حقوق ها و سوء استفاده های ورای حقوق و مزایا هیچ نیازی نبود... مسئولیت مسئولینی مثل شما تولید مصالح به روز و مقاوم و استاندارد و نظارت بر اجرای صحیح قوانین بوده، وقتی مسئولی با یه بساز بفروش سر جان مردم معامله میکنه و قوانین رو با گرفتن رشوه نادیده میگیره که زندگی خودش و اطرافیانش رو با پول مورد دار بسازه چه انتظاری از مردن بیچاره دارید؟ مهندس ناظر از یه طرف، شهرداری از یه طرف دیگه! فساد نهادینه شده و هرکس هم حرفی بزنه با باندبازی و جناح گرایی تو نطفه خفه میشه صداش... چیزهاییه که از خود شورای شهر درز کرده: وقتی تو ته یه کوچه چند متری بصورت خلاف مجوز تخریب باغ و تبدیلش به برج رو می دهند و هزاران مشکل دیگه که اصلا فرصت و توان بیانش میسر نمیشه، از مردم چه انتظاری دارید؟ به اسم ها کاری نداریم قالیباف یا حناچی! مردم بازنده نهایی این بازی قدرت هستند و متهم ردیف اول مثل همین اظهارات به اصطلاح مسئولین.
  • رسول IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    1 1
    هر چند که نمی‌توان وقوع هیچ زلزله‌ای را پیش‌بینی کرد ?!...... اتفاقا برخی حیوانات نظیر سگ و اسب و..... قبل از زلزله رفتارهایی از خود نشان میدن که به معنای پیش بینی قطعی زلزله است . اونی که نمیتونه پیش بینی کنه سازمان عریض و طویل مدیریت بحران !!!!!....... با بودجه میلیاردی است و حتی اگه پیش بینی کنه در عمل هیچ بحرانی رو نمیتونه مدیریت کنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس