زوج اخلالگر

در شبکه وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی ارز دولتی دریافت و در بازار آزاد فروخته می شود. همکاری مسئولین وقت بانک‌های مختلف و بانک مرکزی با زن و شوهر اخلالگر کاملا مشهود است.

به گزارش مشرق، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، سی‌ام اردیبهشت غلامحسین اسماعیلی در بیست و ششمین نشست خبری خود با اشاره به محکومیت دو مفسد اقتصادی به اعدام بیان کرد: وحید بهزادی فرزند ابوطالب و همچنین همسرش به‌نام نجوا لاشیدایی فرزند علی هر دو نفر به‌جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از طریق ثبت سفارشات صوری و حواله‌جات و امورات صرافی بدون مجوز، اخلال در نظام توزیعی نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق پیش‌خرید بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پولشویی سازمان‌یافته به‌میزان ۳۲ هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه که از منزل متهمه ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام‌بهار آزادی به‌علاوه یکصد کیلوگرم طلا کشف شده است، محکوم به اعدام شدند و حکم اعدام آن‌ها صادر شده، البته حکم اعدام قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان‌عالی کشور است.

بیشتر بخوانید:

کشف ۸۰۴ سند مالی در شیروانی خانه وحید بهزادی

در این گزارش به اقدامات مجرمانه محکومان این پرونده در تشکیل شبکه مجرمانه و انجام عملیات متقلبانه نسبت به شخص حقوقی دولت از طریق دریافت ارز دولتی و فروش آن در بازار آزاد اشاره می‌شود.

شبکه گسترده وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی از چند بخش تشکیل شده بود.


۱. شبکه‌ای از دفاتر غیرمجاز در حوزه قاچاق ارز که مبادرت به انجام عملیات صرافی در داخل کشور و کشورهای امارات و ترکیه می‌کردند.
۲. افراد و اشخاصی که در خارج از کشور تحت عنوان فورواردر فعالیت داشته و وظیفه آن‌ها جمع‌آوری کالاهای تاجران و شرکت‌های تجاری در خارج از ایران و ارسال این کالاها به داخل ایران بود.
۳. شبکه‌ای گسترده از افراد و اشخاصی که در امور ترخیص کاری در داخل ایران فعالیت داشتند و وظیفه آن‌ها تنها ترخیص کالاهای خریداری‌شده از سوی تاجران از گمرک با انجام تشریفات گمرکی بود.
۴. مسئولین و معاونین ارزی بانک‌های مختلف و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که مراحل تخصیص ارز به شرکت‌ها را با علم و آگاهی از مجرمانه بودن فعالیت محکومان و غیرواقعی بودن اسناد و مدارک ارائه‌شده به بانک، تسهیل و در قبال آن وجه نقد یا سکه دریافت کرده‌اند که زکریا حسن‌نیا معاون ارزی وقت بانک مرکزی، داریوش حسن‌خانی هزاوه رییس وقت شعبه اسکان بانک سرمایه، و سمیه گرامی و سپیده توکلی به‌ترتیب معاونین ارزی بانک‌های پارسیان و سرمایه از دیگر محکومان این پرونده، از جمله این افراد بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    13 0
    ریچارد نفیو، معمار تحریم های ایران در کتاب خود می گوید برای اثر بخشی تحریم های ایران باید خزانه ی آن کشور خالی شود. یکی از کارهایی که در این دولت برای خالی کردن خزانه ( البته به اسم تعدیل بازار و کنترل نرخ ارز) انجام شد همین پرداخت بی حساب و کتاب ارز 4200 به خواص بود. این اتفاق دو بار توسط دولت، به خصوص آقای جهانگیری و رئیس بانک مرکزی انجام شد و خزانه به سمت خالی شدن رفت. حالا مشرق هم پخش نکنه دیگه نور علی نور می شه
  • محمد FR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    16 0
    مسئولین کله گنده ای که به اینها اجازه ی کار دادند هم باید همچون اونها اعدام میشدند چرا که بدون همکاری این مسئولین فاسد، این اتفاقات افتادنی نبود و جرم این مسئولین سنگینتر است از جرم کسی که خلاف میخواد بکنه ولی مسئول جمهوری اسلامی نیست. قاضی که اینطور حکم میده، امیدوارم بدونه که داره چیکار میکنه.
  • مجتبی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    7 3
    بسم الله الرحمن الرحیم . یاایهاالذین آمنوا کونوا قوّامین بالقسط شهداء لله و لو علی انفسکم .( نساء آیه 135) آقایان قوه قضاییه بترسید از روزی که قهر و غضب الهی گریبان گیرشما شود و راهی برای فرار نداشته باشید! آیا حکم اعدام فقط شامل این زوج مغفول میشود یا مدیرعامل سابق سایپا و دو نماینده شریک در این جرم هم باید اعدام شوند تا بقیه مدیران و مسئولین کشوری و لشکری و نمایندگان مجلس عبرت بگیرند و در امور جاری مملکت اخلال ایجاد نکنند !؟ آقایان قوه قضاییه ، حضرت آقای رئیسی آیا عدالتی که 2 سال است شما از آن دم می زنید این است ؟ هرکسی را که می خواهید از پرونده بزرگ اختلاس و فساد اقتصادی پاک کنید یک عنوان سلطان سکه ، سلطان خودرو ، سلطان طلا، سلطان دلار و .... به او می دهید و با اعدام کردنش خیانت کاران اصلی که مشوق و مجوز آنها بوده و در سیستم اداری کشور مسئولیت دارند را با شلاق و حبس و تعزیر و ... مورد شفقت قرار می دهید تا بتواند باز هم به جرم خود ادامه دهند!!! اگر جرأت دارید اگر وجدان و شرف دارید برای امثال مهدی هاشمی ، فریدون برادر رئیس جمهور ، شبنم نعمت زاده دختر وزیر اسبق صنعت ، مهندس کاظمی وزیر اسبق رفاه ، رئیس بانک سرمایه ، رضوی داماد وزیر کار، سردار شریفی قائم مقام آقای قالیباف در شهرداری تهران و دهها تن دیگر از آقایان و خانمهایی که از جایگاه های دولتی و حکومتی سوء استفاده کردند و به نظام مقدس جمهوری اسلامی ، خون شهدای عزیز و راه امام راحل خیانت نمودند حکم اعدام صادر کنید تا لااقل اندکی عدالت برقرار کرده باشید و الا این کارها فقط خیمه شب بازی و دغل بازی و تزویر است! مرگ بر آن افرادی که با عنوان اصولگرا و اصلاح طلب نه اصولی را رعایت می کنند و نه خود ، خانواده و جامعه را اصلاح می کنند و متأسفانه 40 سال است بجای پیروی از امام و رهبری عزیز ، با الفاظ عوام پسندی چون اصولگرا و اصلاح طلب ، مردم را فریب دادند ! در حالی که هر دو بر سر یک سفره چرب و چیلی می نشینند و ملت را استهزاء می کنند ! وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ ( آل عمران آیه 54 )
    • مریم IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      9 1
      درود بر شما واقعا جای تاسف داره که بخواهید صرفا با اعدام دوتا نوچه قضیه رو سر هم بیارید. مطمئنا تا کلید دار خزانه همکار دزد نباشد زیر دستهایش نمیتوانند دزدی کنند. چرا القاب گنده و وصل به مقامات را اعدام نمیکنید؟؟؟ این دو نفر کمترررررین حقشان اعدام است ولی دیگر شرکا چرا اعدام نمیشوند تا عبرت سایرین شوند؟؟؟؟؟
    • DE ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      1 3
      ما از مسولین قضائی کمال تشکر رو داریم. و به جوسازی آدمهای مریض توجهی نکنید به کارتان ادامه دهید. انشاء الله اجرتون با امام حسین علیه السلام.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    7 0
    باید قاضی این قبیل پرونده ها این مسئله رو در نظر بگیره که همکاری مسئولین با این مفسدین و سارقین در این رده به مراتب سنگینتر از افراد عادی جامعه می باشد.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    3 0
    آخه کسی نباید پاسخگو باشد حراج سکه و دلار برای مفسدین باعث شده است ۱۰۰ ها هزار ایرانی بدبخت در تامین سکه با این قوانین مسخره مهریه به فلاکت بیفتند.
    • DE ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      2 1
      وقتی خود مردم به اینجور آدما رای میدن کی میخواد جلوشون رو بگیره؟!
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    3 0
    چقدر دزدی راحت شده ... برای هیچ مبلغی حاضر نیستم شرفم رو بفروشم ......... هیچوقت .... انشاالله .. خدا خودش پشتیبانم باشه الهی
    • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • حسن IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    3 0
    خوب شد این مفسد های پول شوی گرفتن نگرفته بودن پراید الان کمون کنم ۱۰۰ تا ۱۵۰ ملیون قیمت جدید وبه روزش بود$ سال ۸۶ پژو ۱۱ ملیون بود الان با ۱۱ ملیون یه موتور هم نمیدن نتیجه ۲ تا از این مفسد ها را دستگیر کردن ۲۰۰۰ تا دیگه که باعث تورم این چند ساله هستن الان کجان
  • احمد PL ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    3 0
    جدیدا شتر دزدها برای اینکه فسادشان افشا نشه تخم مرغ دزدها رو اعدام می کنند
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    3 0
    همه مدیران دولت اگر نوکر چنین اوباش های نبودند. ایا وضع کشور این بود ؟
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    3 1
    اقای ریسی .خودتون و ریس اطلاعات و غیره خوب میدونید که کیا باند مافیای تو این کشورن .میدونید حتی در بالاترین نقاط قدرت هم دزدی و پولشویی سریع هست تعجبم از اینه اایا موقعی که 6000 خورده ای سکه داره از بانک ملی خارج میشه یا از صرافی ها به عنوان حواله بانک ملی به این اقا و خانم میرسه .ریس بانک ملی نبوده که کار معاونشو زیر نظر بگیره .مگه میشه کار حواله و سکه رو معاون انجام بده ولی ریس بانک اقای همتی نبینه اقای ریسی شما یه کار کنید بنده به عنوان یک ایرانی دوماه میام جا شما به عنوان ریس قوه قضاییه اگر از بالا تا پایبن همشون نگرفتم حکم اعدام برام بزنید هیچ کس به حرف رهبر گوش نمیده هیچکس .رهبر به معنا واقعی کلمه تنها شده .واقعا متاسفم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس