کد خبر 1076866
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
ترامپ: چین را غافلگیر می‌کنم

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید به قانونی که چین برای هنگ کنگ تدارک دیده، پاسخی قاطع و در عین حال غافلگیرکننده خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است واشنگتن در تدارک پاسخی قاطع به قانون جدیدی است که چین برای هنگ کنگ در نظر گرفته است.

در حالیکه پکن این قانون را برای حفظ امنیت ملی هنگ کنگ ضروری می‌داند؛ آمریکا مدعی کاهش خودمختاری هنگ کنگ و تضعیف شرایط اقتصادی ویژه آن، در صورت اعمال تغییرات جدید است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: هوشمندانه عمل نمی‌کردیم تلفات کرونا ۲۵ برابر می‌شد

اکنون ترامپ می‌گوید طی هفته جاری و ظرف یکی دو روز آینده، اقدامی «بی‌نهایت جالب» در مواجهه با این قانون انجام می‌دهد. اما وقتی از او پرسیدند که آیا قصد تحریم چین را دارد؛ در پاسخ مدعی شد: خیر، این چیزی است که به زودی از آن باخبر می‌شوید.

البته پیشتر گمانه‌زنی‌هایی درباره اینکه ممکن است آمریکا بخواهد به موقعیت اقتصادی ویژه‌ای که برای هنگ کنگ قائل است خاتمه دهد؛ مطرح بود.

حتی «لاری کادلو» مشاور اقتصادی ترامپ مدعی شده بود که واشنگتن از بازگشت همه شرکت‌های آمریکایی که در هنگ کنک یا حتی چین مستقر هستند؛ استقبال می‌کند.

این در حالی است که چندی پیش، شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده بود دولت واشنگتن در تدارک تحریم برخی مقام‌ها، شرکت‌ها و نهادهای مالی چین است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NZ ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    3 0
    ترامپ: اجی مجی لا ترجی!
  • DE ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    7 5
    ترامپ: چین را غافلگیر می‌کنم باز چنان ویروسی بندازم به یکی از شهرهاشون که ویروس کرونا جلوش لُنگ بندازه.
  • رضا# IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    4 4
    می خواهید اندازه ترامپ را ببینید ؟ منتظر تصمیمش در قبال هنگ کنگ باشید . به نظر من ترامپ بزرگترین پوپولیست تاریخ است . فردیست با هوش اقتصادی بالا و هوش سیاسی پایین . او می تواند یک فروشگاه را دو فروشگاه کند اما قادر نیست یک شهر را اداره کند . ترامپ می تواند یک وزیر اقتصاد خوب یاشد اما رهبر یک کشور هرگز
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      7 1
      البته ی جانی وتروریست خوب هم میتونه باشه.
  • آریا IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    12 2
    انقد تحریم کن تا تحریمدونِت پاره شه مرتیکه الدنگ
  • FR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    3 0
    ترامپ احمق غیر از سور پرایز کردن با حماقت هایت هنر دیگری داری ؟
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    آقا ما منتظریم که هرکاری از دستت برمیاد بر علیه چین بکنی، شاید خدا خواست دیگه چین دید با بقیهٔ دنیا کار کنه در دراز مدت براش بهتره، تمام تحریم‌های ایران، روسیه، ونزوئلا و غیره رو گذاشت زیر پا، یه تودهنی سخت زد تو دهن آمریکا!!! ترامپ، جون پمپئو تا میتونی جواب سخت تری به چین بده، اصلأ رابطه تو باهاشون قطع و تحریمشون کن مثل ایران، آفرین!!!!
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    شیرین عقل چین رو میخوای تحریم کنی که تمام بازار دنیا را تو دست داره؟؟؟؟مثلا تو میتونی به کشورهای دیگه بگی از چین خرید نکنید؟؟؟؟بعد تومیخوای جنس هایی که چین با یک دهم قیمت تو به اون کشورها میده رو تامین کنی؟؟؟؟نکنه تصمیم گرفتی چینی ها همه دست به کار شن نفری ده سی سی ادرار کنن و امریکا رو غرق کنن؟؟؟ناموسن ساقی ترامپ کیه؟؟؟؟تو رو خدا ساقیت رو بما معرفی کن لامصب نسخم دستم به سرم نمیرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس