کد خبر 1076301
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
تدروس آدهانوم

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه گفت آزمایش بالینی داروی «هیدروکسی کلروکین» برای درمان ویروس کرونا را به دلیل نگرانی‌های ایمنی معلق کرده است.

به گزارش مشرق، «تدروس آدانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه گفت آزمایش بالینی داروی «هیدروکسی کلروکین» برای درمان ویروس کرونا را به دلیل نگرانی‌های ایمنی معلق کرده است. 

تدروس در یک نشست آنلاین گفت این سازمان، موقتاً آزمایش بالینی این دارو را تا زمان انجام بررسی‌های لازم توسط نهادهای نظارتی معلق کرده است. 

بیشتر بخوانید:

رکورد ابتلا به کرونا در دنیا شکسته شد

نشریه معتبر پزشکی لنست هفته گذشته در مقاله‌ای درخصوص عوارض مصرف داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلروکین» برای درمان ویروس کرونا هشدار داده بود.

در این مقاله آمده است این دارو می‌تواند موجب آسیب به قلب شده و سرانجام بیمار را به کام مرگ بکشاند.

سازمان غذا و و داروی آمریکا هم درباره مصرف این دارو و عوارض آن از جمله مشکلات قلبی هشدار داده است. «آنتونی فائوچی» مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا می‌گوید تاکنون شواهدی درباره تاثیر این دارو در جلوگیری از کروناویروس به دست نیامده است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بنا به دلایل نامعلوم چندین بار درباره اثرات درمانی این دارو برای درمان کرونا تبلیغ می‌کرد.‌

ترامپ چندی پیش اعلام کرد حتی خودش نیز  برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ هر روز قرص هیدروکسی‌ کلروکین استفاده می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 4
    اینبار دمکرات‌ها به سازمان بهداشت جهانی فشار آورده اند تا از ایجاد امید در مردم آمریکا در برگشت به کار جلوگیری کنند! در صورتی که این دارو میتواند از نظر تئوری بسیار موثری باشد ولی نیاز به تحقیق جامع دارد.
    • تهمینه IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
      0 0
      عوارض فاجعه باری داره کلروکین .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس