چه تعدادی از بیکاران دارای مدرک دانشگاهی هستند؟

از ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار نفر جمعیت رسمی بیکار حدود یک میلیون و ۶۸۹ هزار نفر فاقد آموزش عالی و حدود ۱ میلیون و ۲۰۴ هزار نفر دارای تحصیلات عالی هستند.

به گزارش مشرق، مطابق آمار اطلاعات شاخص های عمده بازار کار در سال ۹۸؛ از ۸۳میلیون و ۱۵۸ هزار نفر حدود ۶۱ میلیون و ۶۶۶هزار نفر در سن کار و حدود ۲۱میلیون و ۴۹۲ هزار نفر جمعیت کمتر از ۱۵سال هستند. 

بیشتر بخوانید

طرح سرکاری برای اشتغال فارغ‌التحصیلان +آمار

 همچنین از ۶۱میلیون و ۶۶۶ هزار نفر جمعیت در سن کار حدود ۲۷ میلیون و ۱۶۷ هزار نفر را جمعیت فعال و ۳۴ هزار و ۴۹۹ هزار نفر را جمعیت غیرفعال تشکیل می دهد. 

بر اساس این گزارش از ۲۷ میلیون و و ۱۶۷ هزار نفر جمعیت فعال حدود ۲۴میلیون و ۲۷۳هزار نفر شاغل و ۲میلیون و ۸۹۳ هزار نفر بیکار هستند .

به علاوه از جمعیت ۲۴میلیون و ۲۷۳هزار نفر شاغل حدود ۵میلیون و ۹۸۹هزار نفر دارای تحصیلات عالی و ۱۸میلیون و ۲۸۴هزار نفر فاقد آموزش عالی هستند که از جمعیت ۲میلیون و ۸۹۳هزار نفر بیکار(۱۰.۷درصد) حدود ۱میلیون و ۲۰۴ هزار نفر دارای تحصیلات عالی (۱۶.۸ درصد)و یک میلیون و ۶۸۹هزار نفر فاقدآموزش عالی (۸.۵درصد)هستند. 

البته این آمارها, میزان آمارهای رسمی است. در حالی که آمارهای رسمی حکایت از بیکاری ۲میلیون و ۸۹۳هزار نفری دارد که آمارهای غیررسمی میزان این آمار را بسیار بیشتر می داند و کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که میزان آمارهای بیکاری به روز نیست. چرا که بخش زیادی از کارگرانی که بیکار هستند در لیست بیمه و هیچ سازمان و نهاد مشخصی دادهای شناسایی ارائه نکرده اند. 

اشتغال‌زایی , بحران بیکاری و اشتغال ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس