کد خبر 1076019
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵
زلزله 5.4 ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تفاوت میان زمین لرزه 5.2 ریشتری یاسوج در سال 97 و گچساران در سال 99 را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، در طول سه سال اخیر حداقل سه زمین لرزه بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزانده است که بزگترین آن‌ها یکی مربوط به زمین لرزه 12 اردیبهشت سال 97 مقارن با عید نیمه شعبان و دیگری زمین‌لرزه 4 خرداد 99 در گچساران مقارن با عید سعید فطر است.

به گزارش فارس در زمین لرزه یاسوج و سی‌سخت خسارات شدیدی به اماکن و خانه‌های روستایی و شهری وارد شد که اوج این خسارت‌ها در روستای گنجه‌ای کهنه شهر یاسوج بود و ده‌ها منزل مسکونی به صورت حداکثری تخریب شدند.

در زمین لرزه سال 97 یاسوج به تعداد زیادی از واحدهای مسکونی شهری خسارات زیادی وارد شد و البته اعتباراتی هم از سوی هیات دولت برای ساخت و ترمیم واحدهای آسیب دیده به استان تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید:

جزئیات زلزله گچساران با ۱۶ مصدوم

وقوع زمین لرزه در کهگیلویه و بویر احمد

در همین خصوص عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح زلزله امروز شهر گچساران گفت: تفاوت زمین لرزه گچساران با یاسوج در این است که زمین لرزه یاسوج در عمق 5 تا 7 کیلومتری زمین رخ داد و بالتبع خسارات بیشتری وارد شد.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: اما خوشبختانه زمین لرزه شدید 5.2 ریشتری گچساران در عمق 10 کیلومتری زمین و در فاصله 15 تا 20 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران رخ داد و همین عمق بیشتر مانع خسارت بیشتر می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه این زمین لرزه در ساعتی از روز اتفاق افتاد که مردم کمتر دچار ترس شوند و تیم‌های امدادی در زمان مناسب روز وارد منطقه شوند و کمک‌رسانی بهتر و بیشتر صورت پذیرد.

این معاون استاندار گفت: اکنون همه گونه آمادگی جهت بروز هرگونه پس لرزه را در این شهرستان داریم و نشست ستاد بحران شهرستان هم با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود تا تمهیدات لازم اندیشیده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سینا IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    0 0
    باسلام.به هر حال زلزله بسیار بسیار شدید بود و در چند ده سال اخیر کم سابقه بود. و بعد از ان نیز تا نزدیک شب پس لرزه داشت و صبح امروز ساعت 4 نیز بازهم زلزله کوتاه امد.(میتونید از طریق زلزله نگاری ایران ببینید). چندین سال که شهر گچساران زلزله ها زیاد شده و بین شب تا صبح زلزله ها میاد و تعداد این زلزله (که شدتش کمتر از این دیروز بود) واقعا زیاده! اصلا معلوم نیست این زلزله ها به چه دلیل،متاسفانه،زلزله تهران و جاها دیگه پوشش داده میشه و نظرات اعلام میشه! ولی اینجا کسی نیست که بیاد تحقیق کنه،که چرا اینقدر زلزله در شهر ما زیاد شده! اتش سوزی هم هر سال در شروع فصل گرم اغاز میشه!(دیروز خاموشش کردن و چند ساعت پیش دوبار ظاهرا روشن شده! و بوی دودش میاد و دیده میشه) و به نظر من کاری کسانی هست،که حالا یا منافق هستن! یا ضدیت با مقامات شهر دارن یا .. ! و میخوان جنگ روانی برای مردم شهر درست کنن.امیدوارم مردم ایران کمک کن،مشکلات فرهنگی و اقتصادی و بحران ها شهر ما هم برطرف بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس