احمد سالک

و سیما می‌تواند با برنامه‌هایی همچون مثل ماه و تکیه بر کلیدواژه‌های اخلاقی و انسانی و دینی که فراوان هم داریم فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای تأثیرگذاری بر افراد جامعه انجام دهد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام «احمد سالک کاشانی» نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم برنامه‌هایی همچون «مثل ماه» صدا و سیما در الگوسازی جامعه گفت: صدا و سیما زبان ملت ایران و به نوعی دانشگاه است، لذا این زبان و دانشگاه باید مبتنی بر مجموعه ارزش‌های انقلاب پیش برود.

وی ادامه داد: برنامه‌های این رسانه باید منعکس‌کننده مجموعه رفتارها و ارزش‌های انسانی، اخلاقی و ارتباطات خانوادگی و دینی باشد، بر این اساس صدا و سیما می‌تواند با برنامه‌هایی همچون مثل ماه و تکیه بر کلیدواژه‌های اخلاقی و انسانی و دینی که فراوان هم داریم فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای تأثیرگذاری بر افراد جامعه انجام دهد.

عضو اسبق فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم با تأکید بر اینکه کلیدواژه‌هایی در قرآن و اسلام داریم که جا دارد صدا و سیما بیشتر به آنها بپردازد، تصریح کرد: مثلا کلیدواژه استقامت، خوب در این حوزه می‌توان به محتوای آثار و فرهنگ استقامت، اثرگذاری استقامت در ابعاد مختلف زندگی فرد، خانواده، جامعه و حکومت و اینکه در مقابل اگر این استقامت تؤام با بصیرت و صبر نباشد چه آثار خطرناکی برای جامعه به وجود می‌آورد، اشاره کرد، از طرف دیگر نقطه مقابل این کلیدواژه این است که افراد استقامت نکنند، بر این اساس نیز باید آثار و نتایج آن به تصویر کشیده شده و نشان داده شود.

حجت‌الاسلام سالک در ادامه یادآور شد: البته به تصویر کشیدن و بیان این مطالب نیز باید کاملا هنرمندانه و به شیوه غیر مستقیم بوده تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: 5/7 درصد فراگیری افراد جامعه از طریق چشم صورت می‌گیرد و 15 در صد فراگیری از طریق گوش، چشم و گوش انسان وقتی مرتبا در معرض این تصاویر چه از طریق تلویزیون، چه فضای مجازی و چه سینما قرار ‌گیرد، این فراگیری می‌تواند برای فرد الگوسازی کند.

عضو سابق فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: بنابراین القای قدرت بصیرت از طریق فیلم، تصویر و برنامه‌سازی در ساختارسازی جامعه بسیار مؤثر بوده و از این بابت برنامه‌هایی همچون «مثل ماه» قابل تحسین هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس