کد خبر 1074549
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵
کشتی امریکایی

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای بامداد چهارشنبه گفته ناوهای این کشور نزدیک شدن شناورهای خارجی به آنها در کمتر از فاصله ۱۰۰ متری را تهدید تلقی خواهند کرد.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) در بیانیه‌ای از شناورهای خارجی خواسته فاصله ۱۰۰ متری را با ناوهای این کشور رعایت کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای گفته در برابر شناورهایی در خاورمیانه که به شعاع ۱۰۰ متری از ناوهای جنگی آمریکا نزدیک شوند «تدابیر دفاعی قانونی» اتخاذ خواهد کرد.

رسانه آمریکایی نوشته نیروی دریایی آمریکا این دستورالعمل را پس از رویارویی اخیر ناوهای آمریکا با شناورهای ایرانی در خلیج فارس صادر کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته تدابیر دفاعی ناوهای آمریکایی عموماً دور کردن کشتی از شناور مورد نظر، شلیک منور و در نهایت شلیک اخطار برای منحرف کردن شناور را شامل می‌شوند، اما مشخص کردن فاصله اقدامی تازه از سوی نیروی دریایی آمریکا است.

 «ربکا رباریش»، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین گفت: «کشتی‌های ما در حال انجام مأموریت‌های عادی در مناطقی از آب‌های بین‌المللی هستند که در قوانین بین‌المللی مجاز شده‌اند و دنبال درگیری نیستند.»

وی در ادامه گفت: «با وجود این، فرماندهان ما حق دفاع از خود را در مواقعی که ضرورت وجود داشته باشد محفوظ می‌دانند.»

خبرگزاری رویترز هم به نقل از یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده گفته این دستورالعمل به معنای تغییر در قوانین قبلی ارتش آمریکا در زمینه درگیری نیست.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است.

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

ترامپ چند هفته پیش در توئیتر نوشت به نیروی دریایی آمریکا دستور داده قایق‌های ایرانی که «قصد مزاحمت» برای کشتی‌های آمریکا را دارند، هدف قرار دهند.

توئیت ترامپ چند روز بعد از آن منتشر می‌شد که نیروی دریایی آمریکا مدعی شده بود قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ناوهای آمریکایی نزدیک شده‌اند.  

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای ادعای ایجاد مزاحمت ۱۱ قایق سپاه در ۲۷ فروردین ۹۹ (۱۵ آوریل ۲۰۲۰) برای ناوهای آمریکایی در شمال خلیج فارس و عبور نزدیک و بسیار سریع آنها  از مقابل دماغه و انتهای ناوها که درحال عملیات مشترک بودند را «روایتی هالیوودی» خواند.

در این اطلاعیه، با هالیوودی خواندن روایت تروریست‌های آمریکایی از این ماجرا، تاکید شده است: «به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم مقررات بین‌المللی و پروتکل‌های دریانوردی را در خلیج فارس و دریای عمان تمکین و از هرگونه ماجراجویی و روایت‌های جعلی و دروغ پرهیز کنند.»

همچنین «سردار تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز هشدار داد که هر جا آمریکایی‌ها حضور داشته‌اند، ناامنی بوجود آمده و جایی نیست که وجود آمریکا باعث امنیت شده باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: «ما بارها به کشورهای عربی اعلام کرده‌ایم که خلیج فارس دریایی بسته با ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع است و اگر اتفاقی برای ناوهای سوخت هسته‌ای بیفتد حداقل ۱۰ تا ۱۲ سال هیچ موجود زنده و آب پاکی در منطقه نخواهیم داشت و برای شما که از آب شیرین کن استفاده می‌کنید، بسیار خطرناک خواهد بود و باید مراقب باشید، در حالی که ایران به علت وسعت، دارای منابع داخلی زیادی است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    79 15
    یانکی احمق با موشک از فاصله 12000 کیلومتری می زنیمد
    • رضا IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      3 14
      چه حرفهای احمقانه می زند عقل نداری معلوم است
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      13 40
      ایران در ظاهر قبول نخوهاد کرد اما در عمل رام شده و رعایت خوهاد کرد . امریکا اگر بخواهد بزند می زند . بد جور هم می زند . امریکایی ها هم با خنده متوجه هستند که ایران تن می دهد و رام خواهد بود . این هارت و پورت های فقط برای خر کردن یک عده مردم احمق و ساده لوح است و ادامه بالا کشیدن پول نفت
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      21 2
      10:54 میشه دهنتو ببندی یکمی فکر کن بعدش حرف بزن
    • . IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      0 0
      سپاه هم بیانیه بده نزدیک شدن بیش از 150 متر به کشتی های ایرانی حتی قایق های ماهیگیری از طرف نیروهایی که تروریست محسوب می شوند (سنتکام) تهدید تلقی می شود؟!
  • حبیب خدمتکاری IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 11
    واریز یارانه.این.ماه دشتی
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      12 4
      بدبخت وطن فروش ترسو اگر می‌ترسی برو آمریکا پناهندگی بگیر و ایران از لوث وجود امثال تو بی هویت آسوده می‌شود خاک پایگاه عین الاسد آمریکا را به توبره کشیدیم و شخم زدیم هیچ غلطی نتوانستند بکنندامریکا مثل سگ از ایران مقتدر می‌ترسد
  • ابوعلى IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    17 2
    گفته باشيم جناب سروان ؛ كشتى هاى ما هم در آب هاى مجاز بين المللى تردد دارند و قصد درگيرى با كسى رو ندارند !
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    27 2
    نیروی دریایی سپاه هم اعلام کند شناورهای نظامی بیگانه تا شعاع ۱۲مایل دریایی حق نزدیک شدن به شناورهای ایرانی را ندارند؟!!!
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    13 59
    حالا اگه جرأت دارین برین سمت ناو های آمریکایی
    • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      4 1
      همین طور از اقتدار ایران دم می زنید!
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      15 3
      صد متر جاییه که اخرین بار بودیم اینبار روی توقیف برنامه داریم
    • علیرضا IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      12 2
      اگر لازم باشه باز نادر مهدوی های زیادی هستند
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      16 1
      ناوهاشون که سهله ، پایگاههای رسمی و گندشون را هم میفرستیم هوا. مگر ندیدی بعد از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سریع ناوهاشون رو از خلیج فارس بردن؟!
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      0 0
      حالاتورسننم
  • NZ ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    24 3
    این بیانه حرامزاده های یانکی نشانه زمینه سازی تهدید و تجاوز علیه نفتکش های کشورمان است. بنابراین اینها از الان در مورد واکنش ما بیانه داده اند. قاطع پاسخ ندیم بسیار گران برایمان تمام میشه.
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      0 5
      کسی از کشور خارج میشه معمولا نظر سیاسی موافقی نداره و به هر عنوانی نظری مخالف با حرکت نظام داره اون تو از اونور دنیا محملاتی میبافی که شک میکنه کسی با مایی یا اونا ؟؟؟!ً!!! یه راه دیگه هم هستش ولی نترس فیلترخاموش با پرچم کشور خودت نظر بده ، مشرق تو رو تحت تعقیب قرار نمیده خخخ
  • DE ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    38 4
    مستقیم برید سمتشون مثل سگ در میرن
  • IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    14 1
    چقدر این تروریستهای امریکایی کستاخ تشریف دارند بیانه صادر می کنند چه غلطا این تروریستها مصداق دزدهای دریایی تشریف دارند باید شرشان ازسر منطقه کوتاه شود باان رئیس جمهور نادان واحمقشان ترامپ
  • DE ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    17 2
    هنوز نیومده از یه کشتی باری جمهوری اسلامی ایران ترسیدن خخخخخخ
  • IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    3 0
    بَ رَ بَ بَ
  • رضوی نژاد IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    43 5
    ما تا 100 سانتیمتر هم اگر دوست داشتیم خواهیم امد! فقط پوشاک همراه خود داشته باشید!
  • raya IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    28 4
    فقط حرف مفت !قایق سپاه 10 متری ناو چند میلیارد دلاریان جولان داد و شما همچون موشی در تله رفتار کردید
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    26 2
    دزدان دریایی آمریکایی وای به حالتان اکر پایتان را کج بگذارید یا بر خلاف منافع ایران اقدامی بکنید چنان درسی بهتون میدیم که تا نسلها در کتابهای تاریخ برای فرزندانتان روایت شود.
  • محمد IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    3 2
    آنقدر نزدیک می شویم هیچ غلطی هم نمی توانید انجام بدین ما آماده انتقام خونه شهدا هستیم
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 0
    دارن زمینه چینی میکنن برای گرفتن نفتکش های ایران
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 1
    اینجا خلیج فارس هست ...برو بیرون یانکی لعنتی منفور اگر نخواهی بری باخفت میندازیمت بیرون
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 6
    توفیف وحمله به ۵نفتکش قطعیه.قطعا امریکایی های تروریست بعد ازینکه فهمیدن ما به ترور پاسخ بسیار ضعیف دادیم اماده حملات بعدین.متاسفانه ما بازدارندگیمون در مقابل امریکا طی این ۷سال کامل از دست دادیم .قدم گذاشتن در برجام اشتباه استراتژیکی بود که حتی تا ۱قرندوشاید هم بیشتر تبعات سنگینی برای ما خواهد داشت.برجام اشتباه بسیار بزرگی بود که ذوق زدگی دولت غربگرا اجازه نداد بند های ان به طور مشهود بررسی شود وبا از دست دادن اقتدار هسته ای دومینووار ما قدرت خود را از دست دادیم .حتی ترور سردار سلیمانی هم از عواقب برجام بود البته اگر عمقی ودقیق فکر کنیم .وهمچنین نابودی اقتصاد ایران.ایران بایدحمله به نفتکشا رو جواب بده به هر قیمتی شده چون اگر جواب ندهد قطا کار دیگر تمام است وحملات سنگین امریکا در زمینه هی مختلف افزایش می یابد.ما در برجام از ایه ((ومن یتول الله ورسوله ان حزبالله هم الغالبون))فاصله گرفتیم اینم نتیجش.هر وقت به اسلام یصورت عمقی وباطنی عمل کردیم وکنیم نتیجه میگیریم هروقت فاصله بگیریم شکست چیزی که الان بسیار مبرهن واشکار.ومن الله التوفیق برای رزمندکان اسلام
    • هژیر iran IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      0 1
      درود بر شما .. بسیار زیبا و متین فرمودید بهترین و مفید ترین اظهار نظر فرمودید .. سپاس
  • ادمیرال سلیمانی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    5 1
    اونقدری نزدیک شدیم که آرم مقدس جمهوری اسلامی رو روی دماغه ی ناو آیزن هاور با اسپری رنگ کنیم. پس امریکا، خاموش باش و دَم نزن که قدرتتون فقط توی خالیووده. در دنیای واقعی کماندوهاتون وقتی به ایران نزدیک میشن خودشون رو خیس میکنن. باور ندارین برید از فیلم دستگیری تکاوران امریکایی و انگلیسی توسط سپاه رو ببینید. و من الله توفیق...
  • مهدی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    5 5
    از برادران نیروی دریایی سپاه خواهشمندیم با هدف قرار دادن ناوهای جنگی آمریکا ، جواب کوبنده ای به یاوه گویی ارتش آمریکا بدهند از مردم ساکن ایران هم صبر جزیل بر وضعیت اقتصادی مملکت خواستاریم بالاخره این نیز بگذرد!!!
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      1 1
      بیگ لایک
    • ا IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      2 1
      شما نماینده چند ملیون نفری ؟
    • اتنا IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      1 1
      احسنت .. امریکا و اسراییل باید از رو نقشه ی کره ی زمین محو بشن و میشن شکی توش نیست.
  • مهدی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 1
    امریکای ها میدونن کاری از دستشون بر نمیاد دارن کشتی های ایرانی رو اینجوری میترسونن که بگن اگر زدیم مقسر خودتونین ولی آمریکای ها بودنن اگر دست از پا خطا کنن با خاورمیانه باید خداحافظی کنن چون دیگه یک ایرانی ساکت نمیشینه ببینه شما هر غلطی که دلتون بخواد بکنین باید جمع کنین از خاورمیانه برین
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 1
    خاک بر سر شما وطن فروشان ترسو که از امریکا حمایت نکنید ی زورگوی بیشرف را بزرگ نکنید امریکا مثل سگ میترسد چه از بچه مسلمان که در ارتش وسپاه هستند تو وطن فروش ترسو پاش که بیفتد شرفت را هم می فروشی برو مرد باش و وطن پرست ث
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 1
    بنظرم ما هم باید بیانیه بدیم در محدود 2000 کیلومتری آب و خاک جمهوری اسلامی ایران هر جا پرچم تروریست های سنتکام یا بچه کش های صهیونیسم بلند شود با اقتدار میفرستیم هوا.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 1
    آمریکا. و. نوچه هایش. در. خلیج فارس. تر سو تر از آنند. که بخواهند تهدیدی برای ایرانیان. باشند زیرا ایران. مهد دلیران و. مرکز. توجه. و قدرت منطقه ای. در. جهان. است. بنا بر این. هرگز نباید از تهدیدات. تو خالی. عقب نشینی کرد و. باید. با. قدرت. . . به گشت زنی دریاها بپردازند. و. بر امنیت. آبها. مسلط گردند و جلوی. قاچاقچیان. و.راهزنان.و. متخلفان دریایی. را. بگیرند و. هر لحظه. خاری در گلوی. آمریکایی‌ها باشند. و. به. زودی. و. به. یاری. خداوند . پوزه. آمریکاییها را. به خاک مذلت خواهیم کشاند و آنروز. دیر نخواهد بود
  • شهروند عادی ایران IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 1
    ایران باید اگرآمریکا دست درازی کرد باقاطع پاسخ بدهد وگرنه این آمریکا پرو میشه فقط به هیچ وج نیروهای سپاه وارتش،ماکوتاه نیان
  • یک ایرانی IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 1
    اولاما ازآمریکا نمیترسیم، ثانیا هرنگاه چپی بمرزهای آبی وخاکی ماباپاسخ نابودکننده همراه است، وسوم به وطن فروشهای خارج ازایران، که به آمریکاگرا میدهندواطلاعات میدهندمیگوییم یه روزی حساب یکی یکیتونا میرسیم!!!.
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      0 0
      درودبر نیروی سپاه پاسداران وارتش جمهوری اسلامی ایران مرگ برغربگرا آمریکای۷۹۴۳
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 1
    آب‌های ایران عین خاک ایران هست و ما تجاوز به آب‌های ایران را تحمل نخواهیم کرد
  • یقین IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 1
    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند فقط پارس و دندان نشان دادن است
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 1
    اگه آمریکا وجود زدن داشت تا الان ایرانی نبودپس آقایی ک میگی اگه آمریکا میخواست میزد امثال تو عامل بد بختی مردمین
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 1
    سلام اژدر میزنیم ... موش است فرار میکنه
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 1
    سلام یک اژدر حوت ... بزنش ...تا نگه بر جهان سلطه دارم
  • DE ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 1
    سلام قار قار ق ا ر چی خردی ترامپ قار قار میکنی
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام امریکا اگر می توانست تا بهال چند سال پیش ایران می زد ویک دیقه هم صبر نمیکرد خودش خوب میداند یکی بزند ده تا مخورد ایران قدرتمند شد وقت در داخل به غربگراها دل خوش کردن که آنهم هیچ غلطی نمی توانند بکنند
  • Owji US ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    آقایان محترم بدانید سگ پاچه گیر همیشه بدون صدا حمله میکند آنکه واقع واق میکند خودش هم میترسد آنکه پدر مادرش ایرانی است وطن فروش نمی شود
  • قاسم IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    آمریکا و متحدانش هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.
  • رضا IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    خدایش عجب توجیهی برای کشورای حوزه خلیج فارس آوردین. انگار نه انگار نصف این دریا مال ایرانه. نه خوب میتونیین حافظ منافع کشورمون و محیط زیست و ...باشید
  • فرهادصمدی نارمکی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    1 0
    دِلِشون میخواد(آمریکایی ها) عین الا سد دوباره تکرار بشه برای ایران خیالی نیست ؛دوباره که هیچی هزار باره هم ............ اَما برای اونا ........چه جوری می خوان این جریان و جَم وجور کنند؟؟؟؟؟آیا بازهم می تونند درسطح جهانی اِنکار کنند وبِگَن هیچ اتفاقی نیفتاده؟؟؟؟؟؟؟........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس