کد خبر 1073870
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

حال و هوای نامناسب اوضاع اقتصادی کشور به دلیل بیماری کرونا و تشدید تحریم ها سبب افزایش قیمت تجهیزات برودتی همانند برج خنک کننده ، اگزاست فن و کندانسورهای هوایی گردیده است.

تجهیزات تهویه مطبوع و در واقع ماشین آلات برودتی همواره بخش اعظمی از نیاز روز صنعت کشور را برآورده می کند. ماشین های سرمایشی همانند برج خنک کننده ، هواکشها ، هواسازهای صنعتی و انواع کندانسور در رأس هرم کاربری قرار دارند. لزوم استفاده از برج خنک کننده (کولینگ تاور) و کندانسورهای صنعتی امروزه با پیشرفت صنایع داخلی کشور اهمیت دو چندانی یافته است. بیشتر کارخانجات صنعتی ، صنایع نفت و پتروشیمی و حتی صنعت ساختمان امروزه وابسته به تجهیزات برودتی می باشد. بکارگیری تجهیزات برودتی با کیفیت بالا تأثیر بسزایی در راندمان تولید و یا عملکرد سایر ماشین آلات خواهد گذاشت. در واقع نبض تپنده صنعت در دفع حرارت تولید شده ماشین آلات صنعتی همانند کولینگ تاور یا برج خنک کننده می باشد.

به دلیل اهمیت کاربری تجهیزات برودتی در صنایع مختلف کشور امروزه بیشتر این تجهیزات صنعتی در داخل کشور تولید می گردد. تولید و ساخت برج های خنک کننده امروزه به دلیل افزایش تقاضا رونق بسیاری داشته است. بسیاری از صنعتگران بزرگ در راستای تولید اینگونه تجهیزات سرمایه گذاریهای مناسبی در دو دهه اخیر انجام داده اند. افزایش واحدهای صنفی و تولیدی کشور و وابستگی تمامی واحدها به سیستم های سرمایشی بر رونق تولید و فروش این محصولات افزوده است. یکی از پرکاربردترین محصول سرمایشی در صنعت برج خنک کننده (cooling tower) می باشد که آب سرد مورد نیاز ماشین آلات دیگر را در صنعت فراهم می کند. به دلایل رشد سریع صنایع کشور مخصوصاً صنایع وابسته به نفت و گاز ، سایر صنایع نیز رشد چشم گیری داشته اند. رشد یک صنعت موجب افزایش میزان تقاضای واحدهای تولیدی از تجهیزات برودتی گردیده است.

بومی سازی صنعت تولید برج خنک کننده و ماشین آلات برودتی

با توجه به شرایط رشد اقتصادی کشور در زمینه صنایع وابسته و غیر وابسته به نفت ، قیمت تجهیزات برودتی همانند برج خنک کننده نیز افزایش زیادی داشته است. امروزه 100 درصد صنایع کشور و  93 درصد ساختمانهای کشور نیازمند تجهیزات سرمایشی می باشند. اغلب سیستم های سرمایشی (تهویه مطبوع) در ساختمان ها شامل چیلر ، هواساز ، برج خنک کننده و فن کویل می باشند. ترکیب و استفاده همزمان از چند تجهیزه برودتی امروزه در قالب سیستم های تهویه مطبوع اجتناب ناپذیر است. به دلایل وابستگی نسبی کشور به تجهیزات خارجی مخصوصاً الکتروموتور و کمپرسور بیشتر سازندگان تهویه مطبوع در تلاش در بومی سازی این محصولات گام های مفیدی برداشته اند. بومی سازی صنعت تولید برج خنک کننده امروزه در بسیاری از شرکتهای تولیدکننده همانند شرکت دماگستر انجام پذیرفته است. در آینده ای نزدیک سایر ماشین آلات برودتی نیز با همت پروردگار و دانش مهندسین داخلی نیز بومی خواهد شد.

بومی سازی یک صنعت در داخل کشور نیازمند حمایت دولت از بخش خصوصی و پیش مقدمه ای بر صادرات خواهد بود. مقدمه بومی سازی تجهیزات برودتی همانند برج خنک کننده ، چیلر و هواساز رسیدن به دانش تخصصی می باشد. امروزه به جدیت می توان بیان کرد که دانش مهندسی در کشور ایران کاملاً بومی شده است. سیستم مهندسی معکوس در تولید تجهیزات برودتی امروزه جای خود را به تحلیل و طراحی مهندسی داده است. بیشتر ماشین آلات سرمایشی همانند کندانسورهای هوایی امروزه با نرم افزارهای مهندسی داخلی طراحی و تولید می شوند. حمایت دولت و پیوند دانش آکادمیک با دانش مهندسی دو فاکتور اصلی در تسهیل بومی سازی است. ارتقا و رشد صنعت تهویه مطبوع در سراسر ایران ، آرمانی است که اکثریت سازندگان تجهیزات سرمایشی برای آن تلاش می نمایند.

کسب نشان استاندارد و رضایت مشتری در صنعت تولید برج خنک کننده

مهمترین فاکتور و اساسی ترین پارامتر در انتخاب یک محصول کیفیت و تعیین کننده نهایی انتخاب مشتری قیمت یک محصول می باشد. تولیدکنندگان داخلی برج خنک کن و سایر ماشین آلات امروزه با ارتقاء روز افزون کیفیت تولید محصولات خود گام بزرگی را در القاء خود باوری به صنعت داخل برداشته اند. حمایت صنعت داخل از خود و پشتیبانی دولت از بخش خصوصی می تواند بر نتیجه این موضوع تآثیر بهتری نیز بگذارد. پس از افزایش کیفی محصولات تولیدی توسط تولیدکنندگان داخلی رقابت اصلی در بازار فروش را قیمت، تعیین می کند. امروزه متاسفانه با توجه به شرایط تحریم بیشتر تولیدکنندگان محصولات برودتی (همانند اگزاست فن ها) چالش فراوانی را در زمینه تهیه و عرضه محصولات خود دارند.

دشواری در تهیه مواد اولیه و رقابتی شدن بازار با کالاهای بی کیفیت داخلی یا وارداتی دغدغه هایی است که اغلب تولیدکنندگان مطرح با آن گریبان گیر شده اند. شرکت دماگستر با تکیه بر دانش فنی مهندسین و با تلاش مضاعف مهمترین هدفش را عرضه کالای ایرانی با کیفیت با قیمت مناسب قرار داده است. تولید برج خنک کننده با نشان استاندارد ملی دستاوردی است که در دهه اخیر این شرکت به آن دست یافته است. دریافت تاییده های شرکتهای معتبر خارجی در زمینه تولید و طراحی برجهای خنک کننده نیز یکی دیگر از دستاوردهای این مجموعه بوده است. به منظور حفظ و ثبات کیفی محصولات این شرکت پس از هر دوره خرید مواد اولیه آنها را تحت تستهای تشخیص کیفیت قرار می دهد. امروزه اکثریت صنایع بزرگ نفت ، پتروشیمی ، فولاد ، سیمان و صنایع کوچکتر افتخار همکاری را به این شرکت اعطا نموده اند. شرکت دماگستر با توجه به عرضه کلی محصولات برودتی همانند کندانسورها ، چیلرها و هواسازهای صنعتی امروزه درصد عظیمی از نیاز کشور را در صنعت تبرید برآورده می نماید.

سخن آخر:

گروه کارخانه جات دماگستر امروزه با دو هدف ارتقا کیفی محصولات و افزایش میزان تولید به راه خود ادامه می‌دهد. رسیدن به این دو غایت جز با حمایت بخش خصوصی و دولتی شدنی نیست. این شرکت هم اکنون تحقیقات گسترده ای را در زمینه تولید برجهای خنک کننده کم مصرف انجام می دهد. این تحقیقات در حال اجرا با کمک دانشجویان نخبه امروزه تبدیل به ثبت طرح دانش بنیان تولید برج خنک کننده هیبریدی گردیده است. این سیستم که اولین بار توسط این شرکت با همکاری دانشگاه امیرکبیر تهران صورت پذیرفت در آینده ای نزدیک جایگزین بیشتر سیستم های برودتی در صنایع بزرگ خواهد شد. آنچه بر ارزش این طرح می افزاید کاهش مصرف آب در شرایطی است که این گوهر گران بها روز به روز در کشور نایاب تر خواهد شد. در چندسال اخیر و با تولیدی شدن این محصول (برج خنک کننده هیبریدی) ، بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک از مزایای این تجهیز صنعتی بهره جسته اند.

با اتکا بر ایزد منان و با کمک دانش فنی مهندسین داخلی کشوری خواهیم ساخت آباده و آزاده. آباد در صنعت تولید و آزاد در پرواز به سوی قله های پیشرفت. شرکت دماگستر در این راستا قصد دارد که تا حد امکان از طرح های نو بنیاد و اصولی در صنعت تبرید حمایت خود را ابراز نماید. رسیدن به اهداف بلند پایه در صنعت و ارتقا رشد کیفی محصولات انشالله در آینده نزدیک صورت خواهد پذیرفت. با تکیه بر توکل الهی راه پیشرفت در هر شرایطی هموار خواهد بود.

بازدید از محصول جدید و دانش بنیان شرکت دماگستر : فن ایرفویل برج خنک کننده

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس