اسرائیل آب

بعد از ادعای مقامات صهیونیست مبنی بر حمله سایبری ایران به زیرساخت‌های آبی تل‌آویو، این خبر بازتاب زیادی در رسانه‌های خارجی داشت و این اتفاق را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دادند.

سرویس جهان مشرق - روزنامه رای‌الیوم در پی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حمله سایبری صورت گرفته علیه زیرساخت‌های آبی آن طی هفته‌های گذشته از جانب ایران بوده است، ابعاد و پیام‌های این حمله را تحلیل کرده که شرح آن به شکل زیر است:

حدود سه هفته قبل زیرساخت‌های آب شهری و بخش بهداشت برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشین مورد حمله سایبری قرار گرفت.

چند روز قبل کابینه عالی امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شده که این حمله سایبری از سوی ایران صورت گرفته؛ در حالی که ایران این ادعا را رد و اعلام کرد که هرگز وارد جنگ‌های سایبری نشده است.

این حمله توسط یکی از مقامات رژیم صهیونیستی به عنوان «تشدید تنش‌ها از طرف ایران و عبور از خط قرمز» توصیف شده است که هدف آن «آسیب به زیرساخت‌ها و امکانات شهری بود».

هرچند که این ادعا کاملا کذب است؛ اما شوک بزرگی به تل‌آویو وارد شد، تاجایی که یک مسئول ارشد صهیونیستی در شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل اظهار داشت: «انتظار جنین حمله‌ای از سوی ایرانی ها نداشتیم، این حمله نباید اتقاق می‌افتاد».

در همین راستا کابینه کوچک امنیتی رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته یک نشست محرمانه برای بحث درباره حمله سایبری اخیر به زیرساخت‌های آن تشکیل داد که این امر بیانگر میزان ترس و نگرانی گسترده صهیونیست‌ها از این اتفاق بود که همه مسئولان و شهک‌نشینان صهیونیست را مضطرب کرده است.

اما سوال مهمی که در این میان مطرح می‌شود آن است که پیام‌های این حمله ادعایی سایبری علیه رژیم صهیونیستی چیست؟

مهم‌ترین و بارزترین پیام این اتفاق، ورود ایران و محور مقاومت به یک مرحله جدید از پاسخ به تحریکات دشمن و مقابله با آن است. در این مرحله ایران به جای پاسخ نظامی مستقیم به تجاوزات رژیم صهیونیستی در سوریه علیه نیروهای آن که هزینه‌های مالی و جانی سنگینی دارد، از روش‌ها به روز و مدرن مانند تکنولوژی و جنگ روانی استفاده می‌کند. همین برتری ایران در زمینه تکنولوژی‌های پیشرفته موجب ایجاد رعب و وحشت در میان صهیونیست‌ها شده است.

اما در میان طرف‌های عضو مقاومت ایران تنها طرفی نیست که از این روش برای مقابله با دشمنان خود استفاده می‌کند؛ بلکه حزب‌الله لبنان نیز این نوع از توانایی خود را در ایجاد شکاف در مرزهای اراضی اشغالی پس از تجاوز صهیونیست‌ها به خودروی حامل نیروهای مقاومت لبنان در مرز سوریه نشان داد که نهادهای امنیتی تل آویو را به شدت آشفته کرد.

اما سوال دیگر این است که چرا ایران زیرساخت‌های آبی رژیم صهیونیستی را مورد حمله سایبری قرار داده است؟

شاید علت این امر به اهمیت زیادی که بخش آب برای صهیونیست‌ها دارد بازمی‌گردد؛ رژیم صهیونیستی همواره ادعا می‌کند تجربه‌ای که آنها در زمینه تصفیه و بازیافت و شیرین کردن وحفاظت و سرمایه گذاری آب دارند بی‌نظیر است. بنابراین مورد هدف قرار دادن زیرساخت‌های آبی اسرائیل حامل یک پیام ضمنی از سوی ایران برای رژیم صهیونیستی بود مبنی بر اینکه ایرانی‌ها می‌توانند به راحتی در جایی که صهیونیست‌ها با غرور ادعای بی مانند بودن دارند، نفوذ کنند.

سوال سوم این است که آیا اسرائیل تنها طرفی است که مورد حمله سایبری ایران قرار می‌گیرد یا اینکه طرف‌های دیگری نیز وجود دارند که از این موضوع نگرانند؟

آنگونه که به نظر می رسد تنها طرف نگران از این عملیات ایران صهیونیست‌ها نیستند. این نگرانی از اراضی اشغالی تا ایالات متحده کشیده شد؛ تا جایی که جمعه گذشته یعنی یک روز پس از جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره حمله سایبری ایران، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد به فلسطین اشغالی سفر می‌کند. همانطور که از نخستین اظهارات پامپئو در بدو ورود به اراضی اشغالی و گزافه‌گویی‌های وی علیه ایران پیدا بود، یکی از محورهای اصلی سفر پامپئو به قدس اشغالی بحث درباره مسائل مربوط به ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 27
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    آقا اینا دارن فریاد میزنن که ما کتک میخوایم. وقتش نیست که با موشک محوشون کنیم؟؟؟
    • عبداله IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      50 10
      ایران جوانمردانه میجنگد. هرچند توان همچین حملاتی و حتی ترور و... (به سبک خود غربیها) را دارد اما در مرامش نیست.کار ایران نیس
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      21 2
      فقط خواهشا با آرامش و حواس جمعی این کار انجام بشه.. خدای نکرده
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      20 44
      دارن بهونه جور میکنن برای شخم زدن ایران.خیلی خوبه
    • Zoha IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      24 4
      طیبه الله...واقعا نظر جالبی بود و بسیار هوشمندانه ایشان درست میگن انقدر اون بنده خدا هارو معطل نکنیم خب شاید واقعا دلشون کتک خواسته.... انشاءالله روزی برسه که نقطه ای روی کره زمین به نام اسرائیل وجود نداشته باشه... التماس دعا یا علی....
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      8 29
      اونم با موشک هسته ای جوابتو میده. حالا خودت حساب کن کی بیشتر ضرر میکنه
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    25 4
    تورو خدا قیافه ها رو حال آدم به هم میخوره،کار ایران نبوده،کار اجنه هاییه که باهاشون رفیقن،لابد رابطه شون به هم خورده ان شاالله .
  • BE ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    4 4
    CWNS (سرویس خبری جهانی طبقه بندی شده) به عنوان نهادی مستقر در انگلیس ، بالاتر از بی بی سی ، که وظیفه دارد روایت خبری "ژرف" ژئوپلیتیکی را تهیه کند برای ایجاد تنش در کوتاه مدت و دستیابی به دولت جهانی جهانی در درازمدت است. ثانیاً ، وظیفه دارد که اخبار فرهنگی "نرم" را که برای ارتقاء تکامل اجتماعی در هر کشور سازگار با برنامه اصلی ژئوپلیتیک جهانی در نظر گرفته می شود ، تهیه کند......در انتخاب خبر دقت کنید .....
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    34 11
    ما به شما از آنچه که فکر می کنید نزدیک تر هستیم
  • سعید IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    29 6
    چند روز قبل کابینه عالی امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شده که این حمله سایبری از سوی ایران صورت گرفته . . . هرچند که این ادعا کاملا کذب است . . . مهم‌ترین و بارزترین پیام این اتفاق، ورود ایران و محور مقاومت به یک مرحله جدید از پاسخ به تحریکات دشمن واقعا خود نویسنده متن رو یه بار خونده ؟ اولش میگه ادعا کردن بعدش میگه کذبه بعدش داره دلیل میاره که راسته ؟ با خودتون چند چندین ؟
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    25 7
    رژیم جنایتکار صهیونیستی در سرازیری نابودی افتاده است ، چه ایران تسریع کند چه نکند. البته ایران مشتاقانه در این تسریع نابودی شرکت خواهد کرد.
  • حسن IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    22 6
    اگر بخواهیم از این هم نزدیکتر می شویم...
  • ش. AE ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    13 6
    این چوپان دروغگو همون‌طور که قالی شویی تو ایران رو زرادخونه هسته‌ای معرفی می‌کنه حالا ایران رو متهم به حمله سایبری می‌کنه یکی نیست به این آبله بگه چشم کورت باز کن حمله ایران یعنی عین الاسد
  • ایرانی IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    23 5
    چه جالب ! ما نمیدانستیم که اسراییل این ضعف را دارد و در صورت حمله به ما از این طریق نیز میشود به اسراییلی ها حمله کنیم ! خدا یا شکر که دشمنان ما را از احمق ها قرار دادی !
  • احمد IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    12 5
    من که متوجه نشدم کار ما بوده یا نه اما ایول
  • بنده خدا US ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    7 18
    دوستان حتما قبلا کامنت های من رو دیدن که چقدر از آمریکا و انگلیس و اسرائیل متنفرم و معتقدم باید هر سه و عربستان و امارات نابود بشن. اینجا هم یک بار دیگه لعنشون میکنم. اما در سنت امیرالمومنین حمله به آب و بستن آب در مقابل حتی معاویه که ملعون ازلی و ابدیه جایی نداره. در جنگ صفین اول لشکر معاویه آب رو به روی لشگر امام بست اما بعد که لشگر امام آب رو آزاد کردن یاران و فرماندهان لشگر امام گفتن که ما هم مقابله به مثل کنیم اما امام قبول نکردن. حتی عمروعاص بسیار نگران بود و به معاویه گفت الان لشگر امام آب رو به روی ما میبندن اما معاویه با خیال راحت گفت علی(ع) آب رو نمیبنده. اگر هم امام آب رو میبست تازه مقابله به مثل بود و هیچ کار بدی انجام نداده بود اما جوانمردی امام نزاشت که لشگر اون ملعون تشنه بمونن. به نظر من حمله به آب و بهداشت هر کشور و ملتی(که البته اسرائیل ملت نیست و جعلیه) اشتباه و خلاف سنت امیرالمومنین و پیامبره. ما اونقدر قوی هستیم که رو در رو بجنگیم باهاشون یا به سایتهای اطلاعاتیشون حمله کنیم اما حمله به آب و بهداشت نه. حتی اگه اونا به آب و بهداشت ما حمله کنن
    • DE ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      16 5
      چون اسراییل 75 سال است آبهای زیر زمینی و روزمینی فلسطینیان را میدزدد وبا حفر چاههای عمیق اطراف باقیمانده سرزمین فلسطینیان آبهای عمقی آنها را به سرقت میبرد و همزمان چاههای فلسطینیان را نابود میکند با این وضعیت بارندگی که حداقل 2000 سال طول میکشد تا بعد از قطع آب دزدی ذخیره های زیر زمینی پر شود این حمله از طرف هرکسی باشد کمک به طبیعت و مردم بیچاره فلسظین است.با اسلام و اخلاق اسلامی کاری ندارد. قاطی نکن مسائل را.
    • سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      15 5
      ا به نظر من نه تنها آب برای اون کودک کش ها حرام حرامه ، بلکه ما باید کلاهک هسته ای نیز داشته باشیم تا از جانب هیچکس مورد تهدید قرار نگیریم.لعنت به هر چی اسرائیلی ضد ایرانه.اما نگرانی های من بیشتر از اینه که اونها دارن با رسانه های ضد ایرانی و جنگ نرم میخان پیش برن و هرروز اوضاع بدتر میشه.اگه یک نفر حتی یک نفر بیاد و با این رسانه ها و جنگ نرم مقابله کنه واقعا خدمت بزرگی به ایران کرده...
  • رضا IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 4
    باز هم خوبه بابا ! هر از گاهى هى يه خودى نشون بديد تا بدونيم هستيد و نفس ميكشيد !
  • دیده بان IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    12 4
    فان حزب الله هم الغالبون
  • بیسیمچی IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    19 3
    دیگه یه آب خوشم از گلوشون پایین نمیره!
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    7 6
    اسرائیل با هر رنگی که جلوی ما خط کشی کند از آن عبور خواهیم کرد.
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    7 5
    خوبه انها به حملات سایبری اعطراف میکنند ولی در سوریه وقتی اسراییل مواضع نظامیان ایران را بمباران میکنند سایتهای کشور ما از جمله همین مشرق میگن یا اتصالی برق ویا جابه جایی مهمات ویا گرمای هوا باعث انفجار شده است ویا مقابله پدافند سوریه باموشک های شلیک شده
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      3 7
      شما مطمئنید که کار خودشون برای مقدمه سازی حمله سنگین توی سوریه و مانند آن نیست ؟
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    6 4
    انشااله که کار ایرانه حروم زاده های اشغالگر باید از بین برن
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    5 4
    آره از خط قرمز عبور کردیم ، خب که چی ؟
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    5 2
    ایران ترسی از کسی نداره اگه کاری هم بکنه با جرات اعلام می‌کنه. تازه اگه بخوات حمله سایبری کنه به تاسیسات هسته ای اسراییل حمله می‌کنه. در کل اسراییل تا چند سال دیگه از نقشه جغرافیا حذف میشه و آل سقوط، سقوط میکنه
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    6 5
    از روی شما هم عبور میکنه
  • رضا IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    5 2
    کار خود دوستان فلسطينيها، اینا می خوان گردن ایران بندازن، یمنم پالایشگاه زد باز گردن ایران انداختند
  • FR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    12 6
    تکنولوژی(فرانسوی) = فناوری / مدرن(انگلیسی) = نوین
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 3
    خفه نکبت عمرت تمومه نفست می گیریم.
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    6 2
    خوب عبور کردیم چه غلطی میخوایی بکنی
  • مهیار IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 3
    وقتی ایران میگویدکارمانیست مفهوم این سخن این است که واقعاکارمانیست.ولی از قدیم گفته اندیهودیان ترسو وبزدل هستند. پس بهتره ازماایرانیان بترسید.چون روزی خواهدرسیدکه پرچم جمهوری اسلامی درخود حیفاوتل اویو به اهتزاردرمیاید.مرگ براسرائیل شرور
  • IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    5 1
    نتانیابو از خط قرمز از دورنگ آبیتون از روی ستاره تون و از هر رنگی عبور میکنیم فقط بگو چه غلطی برای اولین و آخرین بار میخوای کنی کودک کش بزدل! قرمز که هیچه بزودی محوت میکنیم تو تاریخ از قوم جنایتکارت بنویسن تا درس عبرت بماند.
  • IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    5 1
    مثلاً گه غلطی میخواهید بکنید ، حیوانات وحشی کود کشهای آشغال ، برای جنگیدن و نابودی شما لحظه شماری میکنیم
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 3
    جنابعالی اولش گفتی ایران رد کرده,بعد ی جوری مقاله نوشتی انگار ایران این کارو کرده....خودشون این کار رو کردن که با کار رسانه ای ,اسراییل و امریکا رو محق در پاسخ به همچین کاری نشون بدن
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 2
    فقط باید بریزیمتون تو دریا. یا با زبون خوش برگردین به همون قبرستونی که ازش اومدین.
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    4 3
    مشرق جون پمپئو غلطه بنویس پمپ..و ؟؟
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    4 4
    شما امریکایها و صهیونیسها چند ساله با ایران طرف هستید هیچ پیش نبردید و ایران هم روز به روز قویتر شد اینده هم همیینطور خواهد شد شما نابود وایران سربلند
  • CA ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 3
    شما هم از ایران یاد بگیرید و شبکه اطلاعات بومی راه اندازی کنید. در ضمن حتما مار خود یکی از نوچه های آمریکا هست که با رژیم صهیونیستی مشکل دارد وگرنه ایران چه کار به حمله سایبری دارد ایران اگر بخواهد حمله کند تروریستی نخواهد بود.
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 3
    کاش بتوانیم حملات سایبری خود را ترقی دهیم تا بتوانیم در سیستم موشکی و پدافند هوایی و موشک های دریایی از روی ناوها و نیروگاههای اتمی انها انجام دهیم .
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 3
    تو خودت چی هستی که خطت چی باشه اخراتونه بدبختا
  • مهرناز IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 3
    نتانیاهو " انقدر فرد کثیف وخونخواریست " که رژیم صیهونیستی فردی لایق تر از او با این خصوصیات در اسرائیل سراغ ندارد " که پست نخست وزیری ملک شخصی اوشده است " اومی خواهد از جهت خونخواری مانند موشه دایان تاریخ ساز رژیم صیهونیست بشود.
  • SE ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 3
    این یعنی آنکه اولا اسراییل حاضر به اعتراف قدرت مقاومت فلسطین نیست و می خواهد آن را به گردن ایران بیندازد. ثانیا یعنی در هفته های آینده باید منتظر حمله سایبری به ایران باشیم مگر آنکه مقامات ایرانی قاطعانه ایراییلی ها را به عمل متقابل تهدید کنند.
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    7 14
    خداکنه یک زلزله بیا ایران باخاک یکسان کنه واسرائیل هم نابود بشه تاابدا دگه دشمنی ایران بااسرائیل تمام بشه دورنکنه ایرانیان هم خیلی غرورگرفتنشان
    • ناشناس IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      10 10
      خدا دهانت را گل بگیرد ملعون وطن فروش
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      3 5
      یعنی دیگه دشمنی توی دنیا نخواهد بود ؟! جناب ! از سازنده هم باسوادتری ؟! دنیا رو بهشت دیدی و نباید توی این بهشت دشمنی باشه ! از اولی که حضرت آدم علی نبینا و آله و علیه السلام درست شد دشمنی باهاش شروع شد ، جناب ابلیس اولش ... بعد هم بچه هاش قابیل با هابیل دشمنی کرد و کشتش و ... دشمنی حذف شدنی نیست حتی اگه کسی نباشه جز خودت ، تازه دشمن اصلی میاد وسط خودیت . پس ببینیم دشمنی با کی درسته و الا ...
  • مهدی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    4 4
    ببینید چه غلطهای ، رژیم صهیونیستی میگه ایران از خط قرمز عبور کرده ، مگر شما هم عددی هستید که حساب شوید.
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 4
    ایران تکذیب کرده کار ایران نیست چرا دوست دارید کاری را که ایران تکذیب کرده را بنام ایران کنید این همنوایی با اسرائیل نشانه چیست
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 4
    ایران تکذیب کرده کار ایران نیست چرا دوست دارید کاری را که ایران تکذیب کرده را بنام ایران کنید این همنوایی با اسرائیل نشانه چیست
  • جلال IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 3
    نیتانیاهو یه خوردم خاصی تو چشماشه
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    4 3
    وزارت خارجه باید جلوی این شایعه سازی ها رو. بگیرد که برای کشور هزینه دارد
  • علی IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 3
    مشرق جان، پمپئو غلطه، باید بنویسی: گربه نره.
    • Kol235235 IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      2 3
      والا همش دروغ میبندد به ایران
  • علی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    6 3
    اسرائیل و امریکا، این دو برای هر نفس کشیدن‌ها، یعنی برای هر دم و بازدمی، باید بیان کفش‌های رهبر عزیزتر از جانمان را بوسه زنن، دشمنان بدانن : پشت یک رهبر عالم، یک ملت عالم ایستاده و پشت یک ملت عالم، یک رهبر عالم ایستاده. و برای هر دم‌و‌بازدمی ،باید کفش رهبرمان را بوسه زنن، چون کافیه رهبر عزیزتر از جانمان، فرمان جهاد بدن، آنوقت معنی جنگ را خواهند دید، به والله تا به امروز ندیده‌اند. و اونوقت گربه نره و روباه مککار باید دنبال سوراخ موش بگردن.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 3
    اسراعیل نابوده انشالله...
  • جوجه تیغی GB ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    5 5
    ما نیازی به هک سامانه های آبی شما نداریم. ما شما را با تف نابود خواهیم کرد صهیونا،
  • مدرن IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    4 2
    بستن آب بر روی مردم همونقدر بده که در 1400 سال پیش یزید تو این جایگاه گذاشتو امام حسین تو اون جایگاه. کار نادرست همیشه نادرست و افتخار نداره
  • Milad.m IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 2
    ایران مظلوم فاتح وعده الهی حتمیه چه بوسیله ایران و چه یه کشور دیگه وعده الهی حتمیه!
  • اباذرعبداللهوند IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 3
    اسراییل درحال خفه شدن هست اکر کسی این باور راندارد که اسراییل خیلی وقت است ازبین رفته خود آن شخص مشکل دارد اسراییلی ها خودشان فهمیده اند اسراییل نتوانست درمقابل مقاومت فلستین دوام بیاورد که امکانات خیلی کمی هم داشتند چطور میتواند در مقابل ایران مقتدر دوام بیاورد اسراییلی ها با جنایت هایشان گورشان راخیلی وقت است کنده اند۰
  • یاسین IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 3
    این کوچک ترین کار ایران بود اگر ایران بخواهد کافیه متهدین و بخصوص فلسطن را مسلح کند تا رژیم صحیونیستی نابود بشه ... بقول سردار دل ها ما از اونی فکر میکنید ب شما نزدیک تریم ..
  • مهدی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 2
    بنیامین نکشیمون
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    6 0
    به هر حال کار ایران بوده یا نه؟؟؟
    • مهدی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      1 3
      انشاءالله، با ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، از این رژیم صهیونیستی منحوس هیچی نمیمونه و منطقه روی خوش آرامش رو دوباره میبینه
  • متین IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 3
    دزد ه تو بازار فرار میکرد فریاد می زد دزد را بگیرید !!!حالا این کثافتها معلوم نیست چه نقشی برای ما کشیدن ، ای رژیم کثیف کودک کش هر کاری کنی آخرش مرگ میآید سراغتان ان شاءالله
  • Mehrab IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 2
    به نظرم اینا الکی گفتن کار ایرانه که بهانه جویی کنند کاری که مغول خیلی وقت پیش کرد چهار تا جاسوس فرستاد در لباس تاجر به ایران ایرانی ها کشتن و بعد به بهانه خون این افراد به ایران حمله کرد پس باید آماده حمله سایبری باشیم
  • بازدید کننده IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    5 3
    ترس برادر مرگ است. و ترسی که. اسرائیلی‌ها. از ایرانیان و مجاهدین. اسلام.دارند خود باعث زوالشان خواهد شد و آنان قدرت ایران. و. نیروهای. حزب الله. را درک کرده اند . و هر روز. بر ترسشان. افزوده می گردد و. دست به دامن آمریکایی‌ها. می شوند اما نمی دانند. که. خود. آمریکایی‌ها. نیز مستاصل هستند . که چه باید کرد زیرا. به هر طرف نگاه می کنند حمله گازنبری و. ویرانگری. در انتظارشان خواهد بود
  • علی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 3
    ان شاءالله به زودی آزادی قدس تا چشم آمرئکا واسرائیل و عربستان کور شود
  • GB ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    8 6
    ایران کلا هدفگیریش عالیه هم هواپیما هم کشتی خوذی
  • مینو IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 5
    محوکردن صهیونیسم ازروی زمین به اندازه بلعیدن یک جرعه آب زمان میبره نمیدونم چرااینقدردست دست میکنند
    • US ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      9 10
      مثل اینکه خیلی دوست دارین جنگ جهانی سوم راه بیفته . از جنگ هیچ کسی سودی نبرده و بدای هر دو طرف جز ضرر و بدبختی نیست
  • عدنان US ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 4
    لازم باشه از رو جنازه همه یهودیاهم رد میشیم
  • سعید IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 1
    رژیم غاصب و جعلی که خود را نژادبرتر و سایر ملتها را حیواناتی تلقی میکنه که در غالب انسان خلق شده اند تا در خدمت اسرائیلی(نژاد) برتر باشند این تازه یکی از اصول اولیه عقیدتی انهاست، اسرائیلی که در مراسم خاص از خون مسلمانان( بعضا نوزاد)، کیک مخصوص برای مراسم خاص خودشان استفاده میکنند! اسرائیلی که جز خودش، برای هیچ نژادی از نوع بشر، ارزش حقیقی قائل نیست و به خودش اجازه هر خباثت و جنایت و ظلم و هتاکی را با افتخار به خودش میده! اسرائیلی که غده سرطانی جامعه ی جهانی و امنیت و صلح جهانی است اسرائیلی که بنا به دلایلی که اشاره شد به هیچ قاعده و اصول و قوانین بین المللی پایبند نیست و ارزشی برای آن قائل نیست جز اصول خودش!...از شیوه های متعارف مدرن و پیشرفته چه نظامی و نرم باید استفاده برد تا بتوان موجودیت و هویت جعلی این رژیم خبیث هدف قرار داد و جهان را از دست این زالو صفت پست نجات داد
  • مهرداد IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 4
    رژیم غاصب صهیونیستی باید محو شود. هیتلر در بوجود آوردن اسرائیل سهم زیادی داشت. جالبه که سفر یهودیان از آلمان و جهان به سرزمین اشغالی را کاملا عوض کرده و به هولوکاست تغییر دادند. سرتاپای این رژیم کودک کش دروغ و لجن است. این رژیم منتهای آمال غرب است.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    4 3
    پرو بازی در بیارید از سایر جاهای حساستون هم رد میشیم.
  • سعید IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 3
    من از آمریکا می ترسم ن از اسرائیل! من از منافق و آدم فروش داخلی می ترسم! ولا غیرررر
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 5
    این راه حل نابودی اسرائیل بهتره. چون ما با موشک نمیتونیم بدتر اشتباه میزنیم خودمونو نابود میکنیم
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 3
    سردار دلهای داریم جواب شما بدهد
  • حسنزاده IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 3
    این حمله سایبری به احتمال زیاد یک دروغه، صهیونیستها میخوان از این حمله سایبری ماهی بگیرندالان که آموزش وبیشتر کارها مجازیه این بهانه ای میشه که غرب به رهبری آمریکا اینترنت ایرانو محدود کنند..
  • مهدی IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 3
    این اقدام کار هر کشور و گروهی که بوده خدا خیرش بده. قدس باید به مردم مظلومش برگرده انشاءلله باظهور صاحب الزمان ریشه این صهیونیسم ها از بین بره و مسلمانان با آرامش به زندگیشان برسن. ما مردمی هستیم که در برابر ظلم کردن کج نخواهیم کرد. نحن قادمون...
  • رضا IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 4
    من کاری ندارم که ج.ا از نظر اقتصاد کشور ضعیفه و در امور داخلی ثبات نداره.ولی من و همفکرانم معتقدیم و ایمان قلبی داریم تا زمانی که در جهان میکروبی به نام صهیونیست یهودی وجود داره جهان ما روی صلح وارامش رو به خودش نمی بینه.بعله قبول دارم اقتصاد کشور از اوضاع خوبی برخوردار نیست و فساد در سیستم نفوذ کرده و تعداد خانوارهایی که هرساله به زیر خط فقر میرن درحال افزایشه.اما در زمینه خارجی این انگل (یهود) باید بالکل محو بشه. هرچند ممکنه هموطنانی در این صحنه حضور داشته باشند که از حرفهای من رنجیده بشن ولی حرف حق حقه.
  • ارسلان عزیردوست IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 3
    شما را به خدا این قاصبان و گرگها را بها ندهید این حیوانها هر چند ما ما کنند کمی کاه بریزید جلوشان اسراییل قاصب ارزش ندارد که وقت تا بریشان گرفته شود انشاالله خیلی زود از صفحه کره خاکی محو میشود
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 2
    کسی که از شخم زدن ایران خوشهاله او یک خائنه
  • کاظم IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 2
    اسرائیل دشمن جهان اسلام است
  • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    1 3
    یهودیا خیلی گناها کردن.در زمان خشایارشاه یهودیان پونصد هزار ایرانی رو قتل عام کردن.حالا هممردم فلسطین رو اینجوری میکشن
  • رضا IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 0
    عمر رژیم منحوس صهیونیستی واشقالگران قدس شریف بسر آمده خودشان هم میدانند که اسراییل در حال احتضار وموت است هر چه بسال 2022نزدیک میشوند علائم مرگ شدیدتر واشکار تر میشود .نهایتا کمتر از 24ماه دیگر جنازه پلشت وپلید رژیم اشقالگرا را در تابوت خواهید دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس