کد خبر 1073329
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۱
عکس/ مراسم احیای شب قدر در سنندج

مدیرداخلی موسسه خطابه امیر بیان استان یزد، بااشاره به اینکه باید از فرصت‌های طلایی شب‌های قدر کمال استفاده را ببریم، اظهار داشت: خداوند در این دنیا سه فرصت به ما داده که باید به‌خوبی از آن بهره ببریم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین، مدیر داخلی موسسه خطابه امیر با اشاره به اینکه باید از فرصت‌های طلایی شب‌های قدر کمال استفاده را ببریم، اظهار داشت: خداوند در این دنیا سه فرصت به ما داده که باید به‌خوبی از آن بهره ببریم اولین فرصت، فرصت‌های معمولی است که در طول شبانه‌روز باید از آن استفاده کنیم تا در آخرت حسرت نخوریم و دومین فرصت، فرصت کلیدی است که در ماه‌های خاص مانند رجب و شعبان و رمضان است که درهای رحمت خدا بر روی انسان باز می‌شود و مانعی برای اجابت دعا وجود ندارد و سومین فرصت، فرصت‌های طلایی است که بیشترین درجه سودآوری معنوی دارد و انسان با کمترین کاری که انجام می‌دهد بیشترین سود را می‌برد.

بیشتر بخوانید:

اعمال شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان

فضیلت شب بیست‌وسوم ماه رمضان در کلام رهبر انقلاب

مدیر داخلی موسسه خطابه امیر بیان استان یزد گفت: شب قدر از فرصت‌های طلایی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و باید این فرصت را غنیمت شمرد و بیشترین استفاده را برد.

وی ادامه داد: شب قدر از هزار ماه برتر است و عبادت این شب برابر با عبادت هزار سال است و انسان در یک‌شب راه صدساله معنوی را طی می‌کند.

دادآفرین بابیان اینکه درک کردن شب قدر مشکل است افزود: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید: ما قرآن را در این شب نازل کردیم و تو هم نمی‌توانی فضیلت این شب را درک کنی و درک نکردن پیامبر(ص) به این دلیل نیست که پیامبر(ص) نمی‌تواند درک کند بلکه اهمیت این شب را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شب قدر شب شناخت امام زمان(عج) و معرفت نسبت ایشان است افزود: در برخی روایات آمده که کلمه لیله‌القدر یعنی حضرت فاطمه(س) و هر کس که حضرت زهرا(س) را شناخت و درک کرد شب قدر را هم درک می‌کند.

دادآفرین در پایان گفت: از پیامبر(ص) پرسیدند در شب‌های قدر از خدا چه چیزی درخواست کنیم و ایشان فرمودند از خدا عافیت درخواست کنید و عافیت فقط به معنای سلامتی در دنیا نیست بلکه هم برای دین هم دنیا و هم آخرت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس