فوتبال پساکرونا دورتموند - شالکه

شروع دیرهنگام تر لیگ برتر فوتبال کشورمان نسبت به بوندس لیگا یا دیگر لیگ های اروپایی می توان فرصت آزمون و خطای بهتری در اختیار مسئولان فوتبالی مان قرار بدهد.

سرویس ورزش مشرق - با پخش زنده یکی از مسابقات بوندس لیگا تاحدودی با فوتبال پساکرونا آشنا شدیم. فوتبالی که مدتی است مسئولان سازمان لیگ و وزارت ورزش درباره اش نوید می دهند و معتقدند با رعایت اصول بهداشتی مدنظر وزارت بهداشت، می توان آن را از سر گرفت.

نگاهی سطحی به اتفاقاتی که در حاشیه و متن بازی دورتموند – شالکه رخ داد خیلی واضح، مشخص می کرد چه اقدامات و روش هایی برای برگزاری یک مسابقه فوتبال در دوران پساکرونا لازم است!

در این دیدار تماشاگری در استادیوم حضور نداشت که ما هم می توانیم این اقدام را انجام بدهیم. ضمن اینکه پیش از شروع دیدار هم هیچ یک از اعضای دو تیم با هم و با تیم داوری دست ندادند. مربیان و نیمکت نشینان هر دو تیم، روی سکوها نشسته بودند و فاصله گذاری بین اعضای کادر فنی هر تیم، نشان می داد که تا چه حد مراقبت های پزشکی در این باره اجرا شده است.

شادی بعد از گل نیز بدون لمس هم تیمی ها انجام می شد با فاصله زیاد بین بازیکنان که گرچه دلنشین و گرم نبود ولی بهداشتی به نظر می رسید. البته تصاویر منتشره از یکی دو بازی دیگر نشان از رعایت نکردن برخی بازیکنان در شادی پس از گل را نشان می داد که با تذکر و توجیه بازیکنان این امر شدنی است.

ضدعفونی کردن توپهایی که در محیط زمین چمن وجود داشتند در بین هر دو نیمه هم از دیگر مواردی بود که روز گذشته تصاویرش منتشر می شد.

البته این تنها دیداری نبود که روز گذشته در بوندس لیگای آلمان برگزار شد و 5 دیدار دیگر هم در چارچوب هفته بیست و ششم این سری از مسابقات برگزار شد که در همه آنها این موارد تقریباً به شکل واحد و همسان اجرا شدند.

البته در همان دیداری که از تلویزیون پخش شد هم تصویر خوبی دیده نشد. جایی که یولیان برانت بلافاصله پس از ورود به میدان مسابقه آب دهانش را روی چمن پرتاب کرد. اقدامی که ممکن است باعث آلودگی چمن بازی شود و قطعا می توان در این باره به بازیکنان ایرانی هشدار داد که در طول بازی هرگز آب دهان شان را بر روی چمن خالی نکنند. نکاتی از این دست می تواند باعث شود که در فاصله نسبتا زیادی که ما با شروع لیگ مان داریم (البته اگر استارت بخورد) از آزمون و خطاهای اروپایی ها درس بگیریم و کم خطاتر وارد لیگ پساکرونایی مان شویم.

کمترین انتظار از برگزار کنندگان مسابقات فوتبال در کشورمان این است که ما نیز با روشهای ابداعی و الگوبرداری از فوتبالی که به آن سطح اول فوتبال در دنیا گفته می شود بتوانیم مسابقاتی عاری از کرونا و نگرانی داشته باشیم. فقط امیدواریم مسئولان سازمان لیگ، فدراسیون، وزارت ورزش و یا وزارت بهداشت فیلم این دیدار را دیده باشند یا لااقل تا شروع دوباره مسابقات وقت بگذارند و دیدارهای دیگری از بوندس لیگا را ببینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    8 0
    یکی از رفتارهای عادی فوتبالیست‌ها پرت کردن آب دهان و بینی در زمین است. با این رفتار چه می‌خواهند بکنند:(

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس