کد خبر 1073196
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کیکاوس سعیدی

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: بخش اول کمک هزینه ورزشکاران المپیکی پرداخت شده و فعلا تصمیم جدیدی برای پرداخت حقوق اضافه به دلیل تعویق المپیک گرفته نشده است.

به گزارش مشرق، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره وضعیت ورزشکاران المپیکی و تمرینات آنها اظهار داشت: قرار بر این است ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند با همین شرایط موجود فعالیت خود را ادامه دهند. برگزاری کمپ‌ها به صورت گروهی تصویب نشده است و ما منتظر نظر ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

بیشتر بخوانید:

کسانی که المپیک را تعطیل کردند درکی از ورزش نداشتند؟

وی افزود: پیشنهادی که به کمیته ارائه شده این است که بسته تمرینی در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد. این موضوع تصویب شده و از طریق فدراسیون‌ها به ورزشکاران ارائه می‌شود. فعلا برنامه‌ریزی‌ها برای شرایط فعلی است  تا زمانی که اردوها و تمرینات از سر گرفته شود. این پکیج‌ها چند وسیله تمرینی است تا ورزشکاران در خانه تمرین کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک که با رادیو تهران صحبت می‌کرد، درباره شرایط جدید تمرینی برای رشته‌هایی که اعلام شده، عنوان کرد: این شرایط جدید برای رشته‌هایی است که برخوردی نیستند. مثلا رشته‌های کاراته، تکواندو و کشتی را شامل نمی‌شود. در حال تصمیمی برای کمپ‌ها گرفته نشده است.

سعیدی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برآوردی دارید تعویق المپیک چقدر به شما ضربه زده، گفت: خیر برآوردی نداریم فقط می‌دانیم IOC اعلام کرده 800 میلیون دلار ضرر دیده است. آنها همچنین اعلام کرده‌اند به فدراسیون‌ها و کمیته‌های ملی المپیک مبلغی را کمک خواهند کرد اما هنوز رقم آن مشخص نیست.

وی در ادامه صحبت‌هایش درباره اینکه با تعویق المپیک برنامه‌ای برای پرداخت حقوق اضافه به المپیکی‌ها دارید، تصریح کرد: خیر فعلا هیچ گونه تصمیم‌ جدیدی گرفته نشده است. 6 ماه از این کمک هزینه پرداخت شده و یک مرحله دیگر هم پرداخت خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره اینکه ورزشکاران گلایه دارند از این پاداش مبلغی را به عنوان مالیات پرداخت کرده‌اند، گفت: وقتی بودجه ابلاغ شود هر نوع درآمدی شامل مالیات می‌شود، پاداش هم جزوی از درآمد فدراسیون محسوب می‌شود. ما قانونی نداریم که به پاداش قهرمانان مالیت تعلق نمی‌گیرد. البته کمیته ملی المپیک پاداش مدال‌آوران را پای سکو به صورت ارزی پرداخت می‌کند که مالیات ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس