کد خبر 1073118
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
لیگ برتر

به گفته کارشناسان اپیدمی کرونا با فرا رسیدن پاییز شدیدتر خواهد شد که این موضوع رویدادهای مختلف مانند فوتبال را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

به گزارش مشرق، ادامه برگزاری لیگ‌برتر در روزهای بعد از شیوع کرونا به محل مناقشه اهالی فوتبال تبدیل شده است. به جز پرسپولیس و چند تیم دیگر، سایر تیم‌ها خواستار اتمام رقابت‌ها هستند اما به تعیین تکلیف این فصل با توجه به جدول کنونی رضایت نمی‌دهند.

مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز برای جلوگیری از بروز اختلاف‌ها و همین طور با توجه به تاکید نهادهای بین‌المللی مانند فیفا و AFC در صدد برنامه‌ریزی با وزارت بهداشت و ورزش هستند تا هرچه زودتر ادامه فصل جاری برگزار شود و مسابقات به پایان برسد چرا که رقابت‌های بین‌المللی مانند لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های ملی نیز به زودی آغاز خواهد شد و باید مجالی هم برای حضور در این رقابت‌ها در نظر گرفته شود.

با این وجود، همچنان اکثر فوتبالی‌ها خواستار برگزار نشدن رقابت‌ها هستند چرا که معتقدند در این شرایط جان فوتبالیست‌ها و سایرعوامل برگزاری مسابقه به خطر می‌افتد اما موضوع مهم نکته‌ای که معاون وزیر بهداشت به آن اشاره کرده است.

* حریرچی: اگر فوتبال الان برگزار نشود، در پاییز  هم نمی شود

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت که خودش در روزهای نخست این اپیدمی، به ویروس کرونا مبتلا و سپس درمان شد، این روزها ارتباط تنگاتنگی با اهالی فوتبال و ورزش دارد و به همین دلیل منتقد طیف مخالف برگزاری مسابقات شده و می‌گوید از این پس درباره رقابت‌های فصل جاری صحبت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

مخالفت ۶ پزشک لیگ با شروع دوباره مسابقات؛ نمی‌خواهیم خودکشی کنیم!

اما او پیش از این مسائل به انتقاد اهالی فوتبال جواب داد که حائز نکات قابل توجهی است. وی به نقل از سازمان جهانی بهداشت می‌گوید «طبق پیش بینی‌ها شیوع کرونا در فصل پائیز بیش از ماه‌ خرداد و فصل تابستان است که این موضوع به منزله تحت الشعاع قرار گرفتن رویدادهایی مانند فوتبال خواهد بود.»

حریرچی به همین دلیل می‌گوید «اگر بگوییم فوتبال در این مقطع برگزار نشود، مطمئن باشید در پاییز و زمستان هم نمی‌شود. بعضی دوستان فکر می‌کنند اگر ادامه این فصل برگزار نشود، به سرعت برنامه فوتبال برای فصل آینده برگزار می‌شود.»

* لیگ‌برتری‌ها دست از منافع شخصی بردارند!

جمله پایانی وزیر بهداشت به اهالی فوتبال خالی از کنایه هم نیست که برخی از آن‌ها در این شرایط به دنبال کم کردن شانس قهرمانی تیم صدرنشین یا گرفتن سهمیه آسیا بدون اتمام فصل هستند.

در کنار این موضوع، احتمال برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در مرداد ماه نیز مطرح است که در این صورت چهار تیم آسیایی ایران نمی‌توانند برای شرکت در این مسابقات هم بهانه بیاورند.

همانطور که اشاره شد، ادامه فوتبال در این مقطع به منزله فراهم شدن سازوکارها برای رعایت پروتکل‌های مقابله‌ای با ویروس کروناست و این اتفاق را به فصل پاییز و زمستان - که ویروس شایع تر می‌شود - موکول نمی‌کند و از الان اهالی فوتبال آماده برگزاری فوتبال خواهند شد.

در واقع اگر فصل جاری به اصرار اهالی فوتبال برگزار نشود و آن‌ها بدون انجام ۱۰ بازی باقی مانده به پایان فصل برسند، این موضوع را باید در نظر داشته باشند که خبری از فوتبال در پاییز و زمستان نیست و طبیعتا نمی‌توانند بدون انجام بازی از تیم‌های خود دستمزدی دریافت کنند.

به نظر می‌رسد تیم‌های لیگ‌برتری به جای دیدن مقابل پای خود و در نظر گرفتن منافع شخصی، باید چند متر جلوتر و منافع فوتبال ایران را مدنظر قرار دهند تا در شرایطی که کشورهای مختلف در حال بازگشت به میادین هستند، ایران از رقبای خود عقب نماند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Reza IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    1 2
    اونموقع فقط در صورتی هست که برادرا ژاپنی صدر باشن
    • ایمان IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      0 0
      داداش میشه بگی چرا فقط لیگ برتر باید شروع شود ولی حرفی از جام حذفی نیست... میشد واسه جام براتون اسنپ بگیرن دیگه این همه هزینه نداشت...
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      0 0
      جام حذفیم گفتن شروع میشه بهونه دیگه ایمان جان؟
  • حمید IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    خواهش میکنم جام لیگ برتر و جام حذفی را به پرسپولیس بدهید تا وزیر خوشحال شود ولی با جان انسانها بازی نکنید با تشکر
  • امیر IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    امروز اعلام شد ۱۶ شهر خوزستان در شرایط قرمز هستند(مثل آبادان، مسجد سلیمان).. خوب بازیها تو این شهرها چجوری میخواد برگزار بشه؟؟ برای دادن اسنپ جام به تیم وزیر خیلی عجله دارن؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    اینم اینارو شناخت:-)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس